Γιώτα Κοζομπόλη: «Σταθερός στόχος της κυβέρνησης η έξοδος από τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018»

Γιώτα Κοζομπόλη: «Σταθερός στόχος της κυβέρνησης η έξοδος από τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018»

Συνέντευξη έδωσε στο «Θάρρος» η βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώτα Κοζομπόλη, τοποθετούμενη επί όλων των θεμάτων που απασχολούν την επικαιρότητα τις τελευταίες μέρες:
 
-Η εκλογολογία έχει την τιμητική της το τελευταίο διάστημα. Έχουν βάση τα σενάρια για εκλογές μέσα στο 2018;
Θεωρώ πως οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους. Άλλωστε, στόχος της κυβέρνησης είναι να βγούμε από τα μνημόνια και την αυστηρή κηδεμονία με το τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο του 2018. Για να υλοποιηθεί αυτό, αλλά και για να φανούν τα αποτελέσματα της ανοδικής πορείας της οικονομίας, απαιτείται εξάντληση της τετραετίας.
Το επιχείρημα της Ν.Δ., ότι πρέπει να παραιτηθεί αυτή η κυβέρνηση επειδή δεν μπορεί να κλείσει τη δεύτερη αξιολόγηση, κατέρρευσε. Γιατί η δεύτερη αξιολόγηση έκλεισε μεν με καθυστέρηση (χωρίς ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης), αλλά ολοκληρώθηκε με επιτυχία, κατά την ομολογία και Ευρωπαίων αξιωματούχων. Ύστερα από αυτό η αντιπολίτευση έμεινε χωρίς αντιπολιτευτικό λόγο.
 
-Αυτές τις μέρες απασχολεί την Ολομέλεια της Βουλής και την ελληνική κοινωνία η ψήφιση του νομοσχεδίου για την αλλαγή φύλου. Θεωρείτε πως είναι μία από τις μεγάλες τομές που αναμένει ο κόσμος από μια προοδευτική κυβέρνηση;
Δε θεωρώ πως είναι μεγάλη τομή. Είναι η επαναδιατύπωση και η απλοποίηση ενός νομοθετικού πλαισίου που υπάρχει από το 1976. Άρα, κάτι που μπορούσε να γίνει εδώ και κάποιες δεκαετίες, τώρα γίνεται με μεγαλύτερες εγγυήσεις αξιοπρέπειας. Ήδη έχουν εκδοθεί δικαστικές αποφάσεις που ορίζουν όσα προβλέπονται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Το νομοσχέδιο είχε εισαχθεί ορίζοντας ως κατώτατο ηλικιακό όριο για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου τα 17 έτη. Πλην, όμως, κατά τη διαβούλευση του νομοσχεδίου και την ακρόαση των φορέων και, κυρίως, των ανεξάρτητων αρχών (Συνήγορος του Πολίτη/Συνήγορος του Παιδιού), οι οποίοι περιέγραψαν καταγγελίες και δύσκολες καταστάσεις, για συγκεκριμένες περιπτώσεις, στο σχέδιο νόμου προτείνεται η δυνατότητα νομικής αναγνώρισης ταυτότητας φύλου από το 15ο έτος της ηλικίας υπό συγκεκριμένες, αυστηρές προϋποθέσεις. Κυριότερη προϋπόθεση είναι η ιατρική γνωμάτευση, από συγκεκριμένη διεπιστημονική επιτροπή, συγκεκριμένου νοσοκομείου. Εννοείται ότι η συνδρομή των προϋποθέσεων ελέγχεται από το δικαστήριο, το οποίο θα εκδώσει την τελική απόφαση.
 
-Η ανεργία «χτυπάει» κόκκινο. Πολλοί κατηγορούν την κυβερνητική πολιτική ως εχθρική προς τις επενδύσεις. Είναι, όντως, έτσι;
Δε «χτυπάει» κόκκινο αυτή τη στιγμή η ανεργία. Το αντίθετο θα έλεγα, έχει μια σταθερή καθοδική πορεία. Να θυμίσω πως παραλάβαμε την ανεργία στο 27% και σήμερα βρίσκεται στο 21%, παρουσιάζοντας μάλιστα και κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά στην ανεργία των νέων, που έχει υποχωρήσει ελαφρά από το 50% στο 45%.
Το ποσοστό ανεργίας εξακολουθεί να είναι μεγάλο. Ο αγώνας της κυβέρνησης σε αυτόν τον τομέα είναι διαρκής. Το ισοζύγιο των νέων θέσεων εργασίας είναι το καλύτερο από το 2001. Βεβαίως, το γεγονός ότι οι ελαστικές θέσεις εργασίας ανέρχονται στο 60% (ποσοστό μικρότερο από αυτό που παραλάβαμε, αλλά υψηλό) μας κάνει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για νέες θέσεις εργασίας, οι οποίες να είναι πλήρους απασχόλησης.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι μετά το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Έχουμε σημαντική αύξηση ξένων επενδύσεων το 2017, ενώ έχουν απεμπλακεί και βαίνουν προς υλοποίηση μεγάλα επενδυτικά σχέδια προηγούμενων ετών. Φαίνεται ότι υπάρχει καλό κλίμα στη συγκεκριμένη συγκυρία. Το θέμα είναι τα οφέλη από την ανάπτυξη να μοιραστούν δίκαια. Με τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων και σεβασμό στο περιβάλλον
Η θετική πορεία της οικονομίας φαίνεται και από την υπέρβαση του στόχου για το πλεόνασμα του 2017, αλλά και από το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2018 που κατατέθηκε.
 
-Μεταξύ άλλων, ο κόσμος της Μεσσηνίας θα ήθελε να ξέρει αν προβλέπεται μέσα στο επόμενο διάστημα να προχωρήσει κάποιο από τα μεγάλα έργα του νομού.
Με ρωτάτε για μεγάλα έργα στο νομό, σε μια στιγμή μεγάλης οικονομικής ασφυξίας, ενώ αυτά δεν έγιναν τον καιρό της οικονομικής ευφορίας της χώρας. Εν πάση περιπτώσει, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, αυτή η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τους Δήμους, έχει καταγράψει τις αναπτυξιακές δυνατότητες του νομού, κι αυτές θα φανούν και στο επερχόμενο αναπτυξιακό συνέδριο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, και τις δομές που πρέπει να γίνουν για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη αυτή.
Ο νομός μας έχει δύο κύριους τομείς ανάπτυξης: τον αγροτικό τομέα και τον τουρισμό. Πρέπει, λοιπόν, με πρόγραμμα και σχέδιο να γίνουν μικρά και μεγάλα έργα που υποστηρίζουν αυτούς τους δύο τομείς.
Μετά την υλοποίηση των οδικών αξόνων, στόχος είναι να ολοκληρωθεί η μελέτη και να προχωρήσει ο δρόμος Καλαμάτα-Ριζομυλος-Πύλος-Μεθώνη, η απόληξη της Ολυμπίας Οδού, από την Τσάκωνα έως το Καλό Νερό, η αναβάθμιση του αεροδρομίου. Επίσης είναι αναγκαίο να ενταχθεί στο πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης η κατασκευή των δικτύων άρδευσης στο Φιλιατρινό φράγμα, για την κατασκευή του οποίου έχουν δαπανηθεί δεκάδες εκατομμύρια, χωρίς αυτό να μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του, αφού δεν προβλέφθηκαν τα σχετικά αρδευτικά δίκτυα ταυτόχρονα με την κατασκευή του φράγματος.
Ακόμα, είναι αναγκαία η βελτίωση του εσωτερικού οδικού δικτύου, η ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, ο χωροταξικός σχεδιασμός, η δημιουργία εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού κ.ά. Ήδη, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, με χρηματοδότηση από το σκέλος των δημοσίων επενδύσεων ή από το ΕΣΠΑ, γίνονται έργα και στο νομό μας.
 
-Τις προηγούμενες μέρες προκλήθηκε μια σχετική ένταση με μια πρώην σύντροφό σας στο ΣΥΡΙΖΑ, την κυρία Ζωή Κωνσταντοπούλου. Έχει αλλάξει η επίσημη θέση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στα διόδια;
Διόδια στους ελληνικούς δρόμους υπήρχαν ανέκαθεν. Το πρόβλημα προέκυψε με την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων, μέσα από τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όπου τοποθετήθηκαν πολλοί σταθμοί και ακριβά διόδια. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είπε ποτέ να καταργηθούν τα διόδια. Ήταν σταθερά ενάντια στους αυξανόμενους σταθμούς και στο αυξημένο αντίτιμο. Η μη πληρωμή διοδίων επισύρει διοικητικές κυρώσεις και η πρόσφατη περίπτωση του συμπολίτη μας, που απασχόλησε την τοπική κοινωνία, έφτασε στο δικαστήριο και επιβλήθηκε σε αυτόν κράτηση 6 ημερών για κάθε παράβαση, επειδή δεν προσκόμισε στην Αστυνομική Διεύθυνση τα έγγραφα που του ζητήθηκαν. Θεωρώ πως απέναντι σε έναν άδικο νόμο ο πολίτης προσπαθεί με αγώνες να πετύχει την κατάργηση ή την τροποποίησή του. Όσο οι νόμοι είναι σε ισχύ, πρέπει να τηρούνται από όλους τους πολίτες χωρίς διάκριση. Διαφορετικά, η κοινωνία θα γινόταν ζούγκλα.

Συνέντευξη στον Ηλία Γεωργουλάκο