Εθνικό οδικό δίκτυο Μεσσηνίας: Παλιό και με γεωμετρικά χαρακτηριστικά εκτός προδιαγραφών

Εθνικό οδικό δίκτυο Μεσσηνίας: Παλιό και με γεωμετρικά χαρακτηριστικά εκτός  προδιαγραφών

Ως παλιό, με τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά σε πολλά τμήματά του εκτός προδιαγραφών και με πολλά προβλήματα, παρουσιάζει το εθνικό δίκτυο της Μεσσηνίας, τεχνική έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, επισημαίνοντας ότι οι εργασίες αποκατάστασης απαιτούν μεγάλες δαπάνες.
Οι επισημάνσεις γίνονται με αφορμή δημοπράτηση μικρού έργου, σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν για τη βελτίωση και συντήρηση των τεχνικών έργων που υπάρχουν στο εθνικό δίκτυο του νομού. Στο μεταξύ, στην αυριανή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, που θα πραγματοποιηθεί στην Τρίπολη, θα συζητηθεί και θέμα που αφορά την τροποποίηση κατανομής πιστώσεων του έργου «Συντήρηση – βελτίωση επαρχιακού και εθνικού οδικού δικτύου Μεσσηνίας».
Στην ίδια συνεδρίαση αύριο το μεσημέρι, θα συζητηθεί και η τροποποίηση κατανομής πιστώσεων υποέργων, του ενταγμένου έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων «Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από ανωτέρα βία στην Μεσσηνία».
 
Δημοπρατήθηκε
Το μικρό έργο που δημοπρατήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα για το εθνικό δίκτυο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και έχει προϋπολογισμό 74.400 €. Το εθνικό δίκτυο της Μεσσηνίας αποτελείται από τέσσερις  εθνικούς δρόμους, συνολικού μήκους 235 χλμ. και η εργολαβία προβλέπει εργασίες συντήρησης και βελτίωσης στα τεχνικά έργα του οδικού δικτύου.
Στα πλαίσια της μικρής αυτής εργολαβίας περιλαμβάνονται εργασίες χωρίς συγκεκριμένες ποσότητες, και σε μια ενιαία ομάδα εργασιών, λόγω της ανάγκης διατήρησης της ετοιμότητας και της ευελιξίας της αρμόδιας υπηρεσίας για την αντιμετώπιση κατά το δυνατό είτε των ήδη διαπιστωθέντων προβλημάτων είτε πιθανών έκτακτων αναγκών  εν όψει της χειμερινής περιόδου.
 
Εργασίες
Κατά προτεραιότητα και με την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψει έκτακτη ανάγκη, οι εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν, στις θέσεις του εθνικού δικτύου που θα υποδειχθούν από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία, είναι οι εξής:
Επειδή σε πολλά τμήματα έχουν διαπιστωθεί βλάβες στο οδόστρωμα λόγω της μη σωστής απορροής των ομβρίων υδάτων από το υφιστάμενο δίκτυο απορροής (βουλωμένα φρεάτια, οχετοί, μπαζωμένες τάφροι από φερτά ή από παρόδιες ιδιοκτησίες), για την κατά  το δυνατόν αποκατάσταση του προβλήματος αυτού θα πρέπει να γίνουν:
–        Καθαρισμός των υφιστάμενων οχετών (από φερτά, βλάστηση, ακόμα και από υπάρχοντες σωληνώσεις άρδευσης ή άλλα εμπόδια κλπ), καθώς και των εισόδων και εξόδων αυτών. Όπου διαπιστωθεί, μετά τον καθαρισμό, ότι τα τεχνικά εισόδου και εξόδου των οχετών έχουν υποστεί φθορές, κατόπιν εντολής της υπηρεσίας, θα επισκευάζονται κατάλληλα, με οπλισμένο σκυρόδεμα, ώστε να λειτουργούν αποδεκτά και θα κατασκευάζεται επενδεδυμένη τάφρος σε ικανό μήκος και με κατάλληλη κατά μήκος κλίση για την καθοδήγηση των ομβρίων προς το φρεάτιο.
Επιπλέον, στα πλαίσια αποκατάστασης της ομαλής απορροής των ομβρίων θα καθαριστούν από φερτά και βλάστηση επενδεδυμένες ή χωμάτινες τάφροι και τα ερείσματα εκατέρωθεν των οδών.
Επίσης, εφόσον έκτακτες συνθήκες το επιβάλλουν (αστοχίες λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων), για την αποκατάσταση της ασφάλειας του οδικού δικτύου, και μετά από εντολή της υπηρεσίας, ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο υποχρεούται να προβεί στην εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας του ζητηθεί, όπως άρση καταπτώσεων, κατασκευή τοίχου, συρματοκιβωτίων, τοποθέτηση προσωρινής εργοταξιακής σήμανσης κ.λπ.
 
Της Βίκυς Βετουλάκη