Μεταξύ των λύσεων, ραντάρ, φανάρι πεζών, νησίδα, αλλαγή φωτισμού και μεταλλική αερογέφυρα
-Οι μεγάλες ταχύτητες και ο ανεπαρκής φωτισμός δημιουργούν κινδύνους
Η δημοτική παράταξη «Ανοιχτός Δήμος -Ενεργοί Πολίτες», όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, «έχει επανειλημμένως θέσει το μείζον ζήτημα της αυξημένης συχνότητας τροχαίων ατυχημάτων στην περιοχή της Νέας Εισόδου της Καλαμάτας από τον κόμβο της Διασποράς έως τη διασταύρωση Ασπροχώματος. Για αυτό το λόγο είχαμε προτείνει σειρά παρεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία πεζών και οδηγών. Δυστυχώς, δεν εισακουσθήκαμε.
Μετά το πρόσφατο τραγικό συμβάν στην περιοχή αυτή, και συγκεκριμένα έξω από τον ΟΑΕΔ, απευθυνθήκαμε στον πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων, Γεώργιο Μπούρα, ο οποίος διενήργησε αυτοψία στη συγκεκριμένη περιοχή και προτείνει σειρά μέτρων. Θέτουμε τα μέτρα αυτά υπ’ όψιν του Δημοτικού Συμβουλίου και ζητούμε από τη Δημοτική Αρχή να προχωρήσει στην άμεση υλοποίηση αυτών, έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα».
Η έκθεση
Η έκθεση αυτοψίας σχετικά με τι μέτρα θα πρέπει να ληφθούν στο Ασπρόχωμα Καλαμάτας και συγκεκριμένα στο ύψος του ΟΑΕΔ που συνέταξε ο κ. Γεώργιος Επαμ. Μπούρας, πτυχιούχος Μηχανικός Οχημάτων (Τ.Ε.), πραγματογνώμονας, αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων και δικαστικός πραγματογνώμονας Νομού Μεσσηνίας, έχει ως εξής:
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αυτοψία που διενέργησα αφορά στη διερεύνηση της περιοχής της Ε.Ο Καλαμάτας -Τρίπολης στο ύψος του ΟΑΕΔ στην Καλαμάτα.
ΑΥΤΟΨΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ
Διενεργήθηκε μία συνολικά αυτοψία.
•Η αυτοψία έγινε στον τόπο που υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του ΟΑΕΔ, έμπροσθεν των οποίων διέρχεται η Ε.Ο Καλαμάτας- Τριπόλεως και συγκεκριμένα στην αρχή υπάρχει πινακίδα του ΚΟΚ, η οποία δηλώνει το όριο ταχύτητας της ως άνω Ε.Ο, που είναι τα πενήντα χιλιόμετρα ανά ώρα (50Khm/h), κι αυτό γιατί είναι κατοικημένη περιοχή και υπάρχει διάβαση πεζών, αλλά και πινακίδα με ένδειξη ότι διέρχονται πεζοί.
Οι αυτοψίες σκοπό είχαν:
•Την εξέταση και φωτογράφηση γενικά του χώρου κίνησης των οχημάτων και των πεζών στην ευρύτερη περιοχή, όπου υφίστανται οι εγκαταστάσεις του ΟΑΕΔ, προκειμένου να διαμορφώσω ιδία αντίληψη για την εν γένει συμπεριφορά, τόσο των οδηγών των οχημάτων όσο και των πεζών, και κυρίως να εκτιμήσω κατά πόσο τηρούνται από τους χρήστες της οδού οι σημάνσεις του ΚΟΚ, και οι εν γένει κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Οι αυτοψίες έγιναν:
•Για να συγκεντρώσω όλα τα απαραίτητα και αντικειμενικά στοιχεία, ή και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, προκειμένου τεκμηριωμένα να απαντήσω στο αν οι χρήστες της Ε.Ο Καλαμάτας- Τριπόλεως στο ύψος των κτηριακών εγκαταστάσεων του ΟΑΕΔ, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, τηρούν τον ΚΟΚ, ώστε να ολοκληρωθεί η αυτοψία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Από την αυτοψία που πραγματοποίησα εις το άνω σημείο διελεύσεως των οχημάτων και των πεζών προκειμένου να το φωτογραφίσω, αλλά και να δω αν πραγματικά τηρείται ο ΚΟΚ από τους χρήστες της οδού, διαπίστωσα ότι:
•Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν οι οδηγοί των οχημάτων είναι μεγάλες, επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες, αφού οι οδηγοί των οχημάτων δε θα μπορούσαν να συγκρατήσουν το όχημά τους σε περίπτωση που θα χρειαστεί να το κάνουν, και συγκεκριμένα όταν βρεθεί στην πορεία τους κάποιος πεζός, δηλαδή οι οδηγοί κατά πλειοψηφία δεν τηρούν τα άρθρα 19 και 20 του ΚΟΚ τα οποία προσδιορίζουν τα όρια ταχύτητας.
•Ο φωτισμός της ευρύτερης περιοχής και συγκεκριμένα από τη Δύση του ηλίου έως και την Ανατολή του είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ, διότι οι ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ που βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο είναι χρώματος πορτοκαλί και φωτίζουν εν μέρει και μόνον το συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται το διερχόμενο χώρο από απόσταση ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας όλα τα παραπάνω στοιχεία, θα πρέπει η αρμόδια αρχή για το συγκεκριμένο σημείο να λάβει ορισμένα ΜΕΤΡΑ και ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
1. Μία λύση που μπορεί να κάνει η αρμόδια αρχή έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε και άλλον συμπολίτη μας είναι να τοποθετήσει ένα ΡΑΝΤΑΡ που να καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος που θα περνάει εκείνη τη στιγμή από το σημείο που θα το τοποθετήσουν, και επίσης ένα παλλόμενο φανάρι ή πριν από το ΡΑΝΤΑΡ ταχύτητας ή μετά από το ΡΑΝΤΑΡ. Επιπλέον, να τοποθετήσουν ένα ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα είναι μόνιμα πράσινο για τα οχήματα, αλλά θα ανάβει κόκκινο όταν θα πατάει το μπουτόν κάποιος πεζός για να περάσει απέναντι. Επίσης, να δημιουργηθεί ΝΗΣΙΔΑ εις το ΚΕΝΤΡΟΝ της ΟΔΟΥ για να μπορεί ο πεζός να ΣΤΑΜΑΤΑ προσωρινά μέχρι να περάσει απέναντι. Τέλος, να γίνει ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από πορτοκαλί σε λευκό για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο σημείο εκείνο.
2. Μία δεύτερη λύση είναι να τοποθετηθεί νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της εθνικής οδού, η οποία ν’ αρχίζει από τα φανάρια του Ασπροχώματος έως τα φανάρια της Μεσσήνης. Επίσης, να τοποθετηθεί ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα παρέχει τη δυνατότητα στους πεζούς να περάσουν απέναντι με ασφάλεια ανακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων. Τέλος, να πραγματοποιηθεί ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ σε ΛΕΥΚΟ για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ, το οποίο εμφανίζει ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ.
3. Επίσης, θα πρέπει να εξεταστεί και το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί στο εν λόγω σημείο ΑΕΡΟΓΕΦΥΡΑ, αν όχι τσιμεντένια που ίσως να κοστίζει ακριβά, αλλά μία μεταλλική που έχει κόστος σαφώς πολύ μικρότερο, αλλά θα παρέχει ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ στο συγκεκριμένο σημείο χωρίς να υπολογιστεί το χρηματικό κόστος και τούτο για την χωρίς ΚΙΝΔΥΝΟ διέλευση των πεζών από τη μία πλευρά του δρόμου στην άλλη και έτσι να μη χρειαστεί να θρηνήσουμε στο ΜΕΛΛΟΝ και άλλα θύματα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ.