Κατηγορίες από μαθητές και καθηγητές του ΕΠΑΛ ότι αντιμετωπίζονται μειονεκτικά!
-«Όλοι οι μαθητές αντιμετωπίζονται το ίδιο» τονίζουν στο Δήμο Μεσσήνης
Σε κατάληψη του σχολικού συγκροτήματος στο οποίο συστεγάζονται το Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑΛ Μεσσήνης προχώρησαν χθες το πρωί οι μαθητές του ΕΠΑΛ. Οι τελευταίοι διαφωνούν με την ανακατανομή των αιθουσών μεταξύ των δύο σχολείων, η οποία έγινε κατά τη διάρκεια των εορτών στο πλαίσιο υλοποίησης απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Μεσσήνης, η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα και στο Δημοτικό Συμβούλιο της 18ης Δεκεμβρίου 2017. Παράλληλα, κατηγορούν όσους έλαβαν αυτή την απόφαση ότι τους συμπεριφέρονται υποτιμητικά και «ως μαθητές κατώτερης κατηγορίας» σε σχέση με εκείνους του Γενικού Λυκείου, όπως και το διευθυντή του Γενικού Λυκείου κ. Γεωργιόπουλο για βαριές εκφράσεις εναντίον τους χθες το πρωί. Κάτι, πάντως, που ο κ. Γεωργιόπουλος διέψευσε κατηγορηματικά.
Από τις πρώτες ώρες που ξεκίνησε η κατάληψη, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για θέματα Παιδείας, Νίκος Χονδρός, που ανέλαβε καθήκοντα μόλις μερικές ημέρες πριν, κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να βρεθεί συμβιβαστική λύση, με στόχο να τερματιστεί η κατάληψη και οι μαθητές να επιστρέψουν στις αίθουσες για μάθημα.
Ανάλογες προσπάθειες κατέβαλε και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μεσσηνίας κ. Σταματόπουλος, που βρέθηκε στη Μεσσήνη.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες, από το βράδυ της Δευτέρας τελεί υπό παραίτηση ο διευθυντής του ΕΠΑΛ κ. Δρακόπουλος, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να έχει γίνει αποδεκτή από τον κ. Σταματόπουλο.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι η πρώτη ανακοίνωση- αντίδραση από πλευράς εκπαιδευτικών για το συγκεκριμένο ζήτημα σημειώθηκε στις 5 Ιανουαρίου, από την Ενωτική Πρωτοβουλία Ριζοσπαστών Καθηγητών.
Το «Θάρρος» βρέθηκε χθες το πρωί στη Μεσσήνη, τόσο στο σχολικό συγκρότημα, όπου συνομίλησε με μαθητές, όσο και στο Δημαρχείο, όπου μίλησε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Χονδρό, καθώς και εκπροσώπους των σχολείων.
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑΛ
Μας κατηγορούν ότι είμαστε παιδιά ενός κατώτερου θεού
Οι μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου υποστήριξαν ότι η απόφαση για κατάληψη πάρθηκε, επειδή μέσα στα Χριστούγεννα αποφασίστηκε να αλλάξουν κτήριο και δίχως να έχουν ενημερωθεί. Έτσι, όταν τη Δευτέρα επέστρεψαν στο σχολείο τους, «τους έκλεισαν την πόρτα μέσα στα μούτρα», ενώ, όπως ακόμα υποστήριξαν, καθηγητές του ΓΕΛ δεν τους επέτρεπαν να πλησιάσουν το μέχρι πρότινος κτήριο όπου στεγαζόταν το ΕΠΑΛ.
Σύμφωνα με τους ίδιους, το κτήριο που τους μεταφέρουν έχει πολλά τεχνικά ζητήματα, ενώ θα τους στερήσουν και μέρος του περιβάλλοντος χώρου που τους ανήκε.
Διαφωνούν, επίσης, με τη χρονική στιγμή που αποφασίστηκε αυτή η μετεγκατάσταση. Όπως υποστηρίζουν, δεν έπρεπε να γίνει τώρα, καθώς σε μερικούς μήνες έχουν να διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Άλλο θέμα που απασχολεί τους μαθητές του ΕΠΑΛ είναι η στάση των υπολοίπων προς αυτούς, αφού, όπως είπαν, τους θεωρούν κατώτερους.
Σχετικά με τη σχέση τους με τους μαθητές του ΓΕΛ, είπαν ότι δεν έχουν κάποιο πρόβλημα. Πρόβλημα υπάρχει με το διευθυντή και τους καθηγητές του άλλου σχολείου, καθώς τους βρίζουν, ενώ κατήγγειλαν ότι κατηγορήθηκαν γονείς τους.
Όσο για τις διαφορές ανάμεσα στα δύο κτήρια, οι μαθητές είπαν ότι σε αυτό που θέλουν να τους μεταφέρουν δε χωρούν, αφού είναι πολύ μικρότερο, ενώ θα μπορούσαν να συμβιβαστούν με τη μεταφορά, αν οι συνθήκες στο κτήριο ήταν ιδανικές για τη λειτουργία ενός ΕΠΑΛ (αίθουσες για ειδικότητες, θερμοκήπιο, εργαστήρια κ.λπ.).
Σχετικά με το χρονικό ορίζοντα της κατάληψης, δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν μέχρι να πάρουν το κτήριό τους πίσω.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΙΑΙΟΥ
Δεν έχουμε κόντρα με τους μαθητές του ΕΠΑΛ
Από την πλευρά τους, οι μαθητές του ΕΠΑΛ δήλωσαν ότι δεν έχουν ζήτημα με τους μαθητές του άλλου Λυκείου, αλλά έμαθαν για την κατάληψη χθες το πρωί που προσπάθησαν να μπουν στο σχολείο.
Σχετικά με τη στιγμή που αποφασίστηκε να γίνει η μετακόμιση, θεωρούν ότι δεν ήταν σωστή. Όπως είπαν, γνώριζαν ότι αυτό συζητούνταν επί χρόνια, αλλά δε γινόταν επειδή διαφωνούσαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η μετακόμιση αναβαθμίζει το ΕΠΑΛ
Μιλώντας με το διευθυντή του Γενικού Λυκείου που οι μαθητές του ΕΠΑΛ κατήγγειλαν για απρεπή συμπεριφορά, ο ίδιος ανέφερε ότι το διαψεύδει κατηγορηματικά, ενώ σε καμία περίπτωση δε χωρίζει τους μαθητές σε δύο κατηγορίες. Όπως είπε, τα παιδιά πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες ανάλογα με τις ικανότητές τους.
Μιλώντας για τις δομές των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, παρατήρησε ότι είναι διαφορετικές, αφού έχουν άλλους στόχους, αλλά πρέπει τα παιδιά να απολαμβάνουν όσα η κάθε δομή πρέπει να προσφέρει. Έτσι, το ΓΕΛ πρέπει να προσφέρει γνώση και να ετοιμάσει επιστήμονες, ενώ το ΕΠΑΛ να προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες, ώστε η κοινωνία να καλύψει τη μεγάλη ανάγκη σε τεχνικό προσωπικό.
Επιπρόσθετα, δήλωσε ότι ως άτομο αλλά και ως συνδικαλιστής είναι υπέρ της ύπαρξης του ΕΠΑΛ, αφού το θεωρεί ισότιμο πυλώνα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σχετικά με τις καταγγελίες εναντίον του, αλλά και την κατάληψη, είπε ότι πότε δεν κατηγορεί τα παιδιά, αλλά τις πράξεις τους.
Για ένα επεισόδιο που σημειώθηκε χθες το πρωί, υποστήριξε ότι δέχθηκε επίθεση από γονιό, επειδή, όπως του είπε, έδιωξε τα παιδιά, ενώ αυτός απλά εφάρμοσε μια απόφαση που έλαβαν τα αρμόδια όργανα.
Όσο για τη χρονική στιγμή, δήλωσε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται μετακόμιση στις διακοπές των Χριστουγέννων, όμως αυτή δεν έγινε όπως έπρεπε να γίνει, χωρίς ο ίδιος να φέρει ευθύνη για αυτό. Όμως, όλο το ζήτημα πάγωσε μετά την ανακοίνωση της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Ριζοσπαστών Καθηγητών, με βάση την οποία το υπουργείο Παιδείας σταμάτησε για λίγο τη μετακόμιση και έτσι χάθηκε μια μέρα. Αν δεν είχε χαθεί, το σχολείο του θα λειτουργούσε κανονικά.
Κατά τη γνώμη του, αυτή η μεταφορά αναβαθμίζει τους μαθητές του ΕΠΑΛ, αφού πήραν δύο ολόκληρα δικά τους κτήρια, ενώ μέχρι σήμερα είχαν ένα ισόγειο, το οποίο μάλιστα χαρακτήρισε μπουντρούμι. Ήταν για 20 μαθητές, ενώ εκεί παρακολουθούσαν 24.
Όσον αφορά στην απόφαση της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Μεσσήνης, αυτή πάρθηκε με το σκεπτικό της αναβάθμισης του ΕΠΑΛ, ώστε να γίνει και πιο ελκυστικό στα παιδιά.
Επίσης, συμπλήρωσε ότι το όλο ζήτημα ξεκίνησε επειδή στα κτήρια λειτουργούσαν αίθουσες και των δύο Λυκείων, κάτι που δεν ήταν σωστό και δεν επέτρεπε την ομαλή λειτουργία των δύο σχολείων, με την τελική λύση του διαχωρισμού να θεωρείται σωστή κατά τον ίδιο. Όπως εξήγησε, στα Ενιαία Λύκεια οι αίθουσες είναι όλες μαζί, ενώ στα ΕΠΑΛ από τη φύση τους όχι, μιας και υπάρχουν τα εργαστήρια, που είναι σε άλλο μέρος του κτηρίου.
Το ζήτημα της κτηριακής αυτονόμησης, σύμφωνα με το διευθυντή του ΓΕΛ, ξεκίνησε το 2011, οπότε και τα δύο ΓΕΛ που υπήρχαν στη Μεσσήνη συγχωνεύτηκαν. Όσο για τη χρονική στιγμή που έγινε αυτή η μετακόμιση, ο κ. Γεωργιόπουλος ανέφερε ότι αυτό ήταν γνωστό και στους καθηγητές και στους μαθητές.
Αναφορικά με την κατάληψη, είπε ότι δε γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους ξεκίνησε, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο κάποιοι να υποκινούν τους μαθητές.
Τέλος, σε ερώτηση για τον κτηριακό διαχωρισμό σε επίπεδο προαύλιων, γηπέδων κ.λπ. που ανέφεραν οι μαθητές, απάντησε ότι δεν υπάρχει καμία σχετική σκέψη, αφού ο χώρος δεν μπορεί να διαχωριστεί. Κατά τη γνώμη του, αυτό που έχει γίνει στο 4ο ΕΠΑΛ και στο 6ο ΓΕΛ της Καλαμάτας είναι απαράδεκτο, αν και εκεί υπήρχαν οι προϋποθέσεις, ενώ στη Μεσσήνη δεν μπορεί να γίνει. Συμπλήρωσε, δε, ότι όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλους τους χώρους, ενώ πρέπει να υπάρχει επικοινωνία τους.
Μιλώντας ως συνδικαλιστής και μέλος της ΔΑΚΕ, και σχολιάζοντας την ανακοίνωση της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Ριζοσπαστών Καθηγητών, δήλωσε ότι θα ζητηθεί η καταδίκη της από την ΕΛΜΕ, αφού δίχασε την εκπαιδευτική κοινότητα της Μεσσήνης.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΕΙΔΑΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΠΑΛ
Δεν ήταν ομόφωνη η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας – Υπάρχει η γενική αίσθηση ότι αντιμετωπίζονται με κατωτερότητα οι μαθητές του ΕΠΑΛ από τοπικούς φορείς
Εκ μέρους των καθηγητών του ΕΠΑΛ, το «Θάρρος» μίλησε με τον κ. Αντώνη Φειδά, ο οποίος μας ξεκαθάρισε ότι μιλά ως μέλος της Επιτροπής Παιδείας με την ιδιότητα του εκπροσώπου της τεχνικής εκπαίδευσης και όχι εκ μέρους του Συλλόγου Καθηγητών.
Ο δε διευθυντής του σχολείου κ. Δρακόπουλος δε θέλησε να κάνει την οποιαδήποτε δήλωση. Όπως έγινε γνωστό, τελεί υπό παραίτηση από το βράδυ της Δευτέρας, χωρίς ωστόσο αυτή μέχρι χθες το μεσημέρι να έχει γίνει δεκτή από το διευθυντή της Δευτεροβάθμιας κ. Σταματόπουλο.
Μιλώντας στο «Θάρρος», ο κ. Φειδάς αρχικά αμφισβήτησε τη διαδικασία που ακολουθήθηκε από τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, ενώ τόνισε ότι η απόφαση αυτή δεν ήταν ομόφωνη, καθώς ο ίδιος ως μέλος της είχε καταθέσει άλλη συμβιβαστική πρόταση που δεν έγινε δεκτή. Πρόσθεσε, δε, ότι όταν έβαλε την υπογραφή του στο κείμενο που έφθασε στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, τον ενημέρωσαν ότι πρόκειται για το σχέδιο το οποίο θα καθαρογραφεί και στη συνέχεια θα μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να καταθέσει τις αντιρρήσεις του. Κάτι τέτοιο ουδέποτε έγινε και ο ίδιος με έκπληξη έμαθε στις 4 Ιανουαρίου ότι πέρασε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Παράλληλα, ο κ. Φειδάς επισήμανε ότι υπάρχει μια γενική αίσθηση στους μαθητές του ΕΠΑΛ ότι αντιμετωπίζονται από τους τοπικούς φορείς ως μαθητές «δεύτερης» κατηγορίας, μειονεκτικά σε σχέση μ’ αυτούς του Γενικού Λυκείου, και ο μόνος τρόπος αντίδρασης που έχουν είναι η «κατάληψη».
Από την πλευρά του, υπογράμμισε ότι μέλημα και δικό του και των συναδέλφων του είναι η άμεση εκτόνωση της κατάστασης, αλλά ζήτησε από τη Δημοτική Αρχή έμπρακτες κινήσεις που θα επιλύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολικό συγκρότημα.
Κλείνοντας εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι ο Δήμος Μεσσήνης, ενώ από το Σεπτέμβριο γνώριζε όλα τα δεδομένα και τις διαφωνίες των δύο σχολείων, ουδέποτε κατέθεσε δική του πρόταση, ώστε να λυθεί το ζήτημα χωρίς πρόβλημα.
*Διαβάστε εδώ την ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ Μεσσήνης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ- ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Έκκληση να κρατηθούν χαμηλοί τόνοι
Στη Μεσσήνη, όπως προαναφέραμε, βρέθηκε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Γιώργος Σταματόπουλος, ο οποίος μάλιστα συνομίλησε με αντιπροσωπεία μαθητών στο Δημαρχείο.
Μετά τη συνάντηση δήλωσε ότι βρέθηκε στο σημείο για το θέμα που έχει ανακύψει με τη μετακόμιση των δύο σχολείων, μετακόμιση που έχει σταματήσει, με τον ίδιο να προσπαθεί να ξεμπλέξει το θέμα.
Από την πλευρά του, απηύθυνε έκκληση προς όλους να κρατήσουν χαμηλούς τόνους, ώστε να υλοποιηθούν αποφάσεις που πάρθηκαν από δημοκρατικά όργανα.
Σχολιάζοντας τα υποτιμητικά σχόλια για τα ΕΠΑΛ, ο κ. Σταματόπουλος δήλωσε ότι εκτιμά πάρα πολύ τα παιδιά των ΕΠΑΛ, παιδιά που στους δύσκολους καιρούς που διέρχεται η πατρίδα μας υπολογίζει ότι θα μπορέσουν, όταν βγουν στην αγορά εργασίας, να ζουν παλικαρίσια από τις ικανότητες και δεξιότητες που έμαθαν και απέκτησαν στο σχολείο τους.
Επίσης, ανέφερε ότι οι απόφοιτοι του ΕΠΑΛ βοηθούν στην πρόοδο της κοινωνίας και δεν είναι τυχαίο που στην Ευρώπη έχει προωθεί τόσο πολύ η επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση, κάτι που πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα.
Επιστρέφοντας στο ζήτημα της μετακόμισης, ανέφερε πως, από ό,τι φάνηκε στην πορεία, από κακό συγχρονισμό δεν τηρήθηκε το χρονοδιάγραμμα και έτσι υπάρχει αυτό το αποτέλεσμα, ενώ δήλωσε ότι υπήρχε και μη σωστή ενημέρωση στους μαθητές, όμως τους διαβεβαίωσε ότι σε συνεργασία με το Δήμο Μεσσήνης ό,τι ελλείψεις υπάρχουν θα καλυφθούν.
Όσο για το διάλογο με τους μαθητές, είπε ότι πάντα φέρνει αποτελέσματα και είναι προς το συμφέρον όλων.
Τέλος, σε ερώτηση για την παραίτηση του διευθυντή του Επαγγελματικού Λυκείου, απάντησε ότι όπως είναι το σύστημα αυτή τη στιγμή, όταν κάποιος υποβάλλει παραίτηση, αυτή μελετάται και είτε γίνεται αποδεκτή είτε όχι, εάν προλάβει πάντα αυτός που την υποβάλλει και δεν την αποσύρει.
Η ανακοίνωση της Ενωτικής
Πρωτοβουλίας Ριζοσπαστών Καθηγητών
«Στην εκπαίδευση οι διαφωνίες λύνονται με διάλογο και όχι με επιβολή ή αστυνομικά μέτρα. Από την περίοδο της συγχώνευσης του 1ου και 2ου Γενικού Λυκείου Μεσσήνης, το σχολείο αυτό λειτουργεί σε δύο κτήρια, που είχαν όμως κοινό προαύλιο. Στο ισόγειο του ενός κτηρίου στεγάζεται το ΕΠΑΛ. Το πρόβλημα αυτό του ΓΕΛ Μεσσήνης, έρχεται τώρα να λυθεί σε βάρος του ΕΠΑΛ Μεσσήνης, που παρά την αντίρρηση του Συλλόγου των Καθηγητών και των συμβούλων παιδαγωγικής καθοδήγησης, καλείται να μετακομίσει. Η απόφαση αυτή που πάρθηκε από τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Μεσσήνης, έπειτα από ελλιπή ενημέρωση, δεν μπορεί να υλοποιηθεί, γιατί είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει αυτή η μετακόμιση στο μέσον της σχολικής χρονιάς.
Επίσης, στο νέο κτήριο δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν όλες οι δραστηριότητες και τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ, μερικά από τα οποία είναι πολύ δύσκολο να μεταφερθούν. Δηλαδή, στηρίζεται το ένα σχολείο σε βάρος του άλλου.
Τα ΕΠΑΛ δεν είναι σχολεία δεύτερης κατηγορίας, έτσι ώστε να μη λαμβάνουμε υπ’ όψιν τις γνώμες της αντίστοιχης εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν μπορεί με το έτσι θέλω κάποιοι να επιβάλλουν τη γνώμη τους σε άλλους. Πολύ περισσότερο απαράδεκτη είναι η παρουσία αστυνομικών μέσα στα σχολεία, για να γκρεμιστούν οι “ενοχλητικοί” τοίχοι.
Δεν αρμόζουν οι πράξεις αυτές στο δημόσιο δημοκρατικό σχολείο που θέλουμε και υπερασπιζόμαστε. Ζητάμε να σταματήσει οποιαδήποτε βίαιη ενέργεια και να γίνει πραγματικός δημοκρατικός διάλογος ανάμεσα στους αρμόδιους σύμφωνα με το νόμο φορείς για την επίλυση των προβλημάτων».
Ομόφωνα πέρασε τον περασμένο Δεκέμβριο η ανακατανομή στις αίθουσες του σχολείου από το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης
Το θέμα της ανακατανομής στις αίθουσες ανάμεσα στο Γενικό Λύκειο Μεσσήνης και το ΕΠΑΛ απασχόλησε και το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης στις 18 Δεκεμβρίου 2017. Σ’ αυτή τη συνεδρίαση το Σώμα έκανε δεκτή την εισήγηση του τότε αντιδημάρχου Χρήστου Χριστόπουλου, που ανέφερε και την ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
Μάλιστα, ο κ. Χριστόπουλος είχε σχολιάσει ότι ίσως χρειαστεί από την πλευρά του Δήμου και η δημιουργία δύο νέων αιθουσών για τις ανάγκες του ΕΠΑΛ, καθώς κανείς δε γνωρίζει αν θα ευοδωθούν οι προσπάθειες για κατασκευή νέου κτηρίου μέσω ΣΔΙΤ.
Αναλυτικά η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής και του Δημοτικού Συμβουλίου της 18ης Δεκεμβρίου 2017 ανέφερε: «Αποφασίζουμε ομόφωνα: Το διαχωρισμό των σχολικών κτηρίων και για να ικανοποιηθούν οι τρέχουσες επείγουσες ανάγκες στέγασης, έως ότου κτισθεί το νέο κτήριο του ΕΠΑΛ Μεσσήνης ως κάτωθι:
1. Το 1ο ΓΕΛ. Μεσσήνης θα στεγάζεται στο βόρειο κτήριο στον 1ο όροφο
2. Το ισόγειο του βόρειου κτηρίου θα χρησιμοποιείται από το 1ο ΓΕΛ Μεσσήνης, πλην των δύο μικρών αιθουσών που βρίσκονται αριστερά της κεντρικής εισόδου του κτηρίου και δίπλα στο εργαστήριο Φυσικής
3. Το υπόγειο του βόρειου κτηρίου θα χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του εργαστηρίου γεωπονίας του ΕΠΑΛ Μεσσήνης
4. Το νυν γραφείο του διευθυντή του ΕΠΑΛ Μεσσήνης, στο ισόγειο του βόρειου κτηρίου, και της γραμματείας θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από το ΕΠΑΛ Μεσσήνης. Οι καθηγητές του ΓΕΛ Μεσσήνης θα χρησιμοποιούν το δεξιό χώρο μετά τον προαναφερόμενο προς τα δυτικά
5. Στο μεσαίο κτήριο η μεγάλη αίθουσα ανατολικά με το παρακείμενο γραφείο και την αποθηκούλα θα χρησιμοποιείται από το ΕΠΑΛ Μεσσήνης
6. Το αμφιθέατρο διαχειρίζεται από το ΓΕΛ Μεσσήνης στις σχολικές εορτές, εκ περιτροπής (σε βάρδιες, εναλλάξ) θα χρησιμοποιείται και από τα δύο σχολεία
7. Το νότιο κτήριο θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το ΕΠΑΛ Μεσσήνης
8. Το ΕΠΑΛ Μεσσήνης θα δηλώσει αίθουσες κατά την πρόβλεψή του, για το σχολικό έτος 2018-19, ανεξάρτητα από την παρούσα κατανομή.
Η απόφαση θα υλοποιηθεί στις διακοπές των Χριστουγέννων και εφαρμόζεται από 1-1-2018».
Σε επικοινωνία μας με τον κ. Χριστόπουλο χθες, μας έκανε γνωστό ότι πριν καταλήξει η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας στην ομόφωνη αυτή απόφαση είχαν προηγηθεί δύο συσκέψεις, προκειμένου να βρεθεί συμβιβαστική λύση στις όποιες διαφωνίες μεταξύ των διευθυντών των δύο σχολείων.
Στην προτελευταία, δε, συνάντηση συμφωνήθηκε να κάνει εμβαδομέτρηση και τοπογράφος του Δήμου, όπως και έγινε.
Παράλληλα, μας ενημέρωσε ότι υπήρξε εισήγηση για την ανακατανομή και από τη Δευτεροβάθμια Επιτροπή, η οποία άλλαξε μόνο ως προς το σημείο που προέβλεπε την τοποθέτηση του αεροσκάφους που έχει παραχωρηθεί από την Πολεμική Αεροπορία για την ειδικότητα μηχανικών αεροσκαφών, σε υπαίθριο χώρο. Αποφασίστηκε, δε, αυτό να τοποθετηθεί στη μεγάλη αίθουσα του ισογείου.
Αναφορικά με τις αιτιάσεις του καθηγητή του ΕΠΑΛ Αντώνη Φειδά που συμμετείχε στην επιτροπή ως εκπρόσωπος της Τεχνικής Εκπαίδευσης, ότι η απόφαση δεν είναι ουσιαστικά ομόφωνη και ότι ποτέ δεν κλήθηκαν να καταθέσουν τις αντιρρήσεις τους στο τελικό κείμενο, ο κ. Χριστόπουλος απάντησε κατηγορηματικά ότι ήταν ομόφωνη, καθώς φέρει τις υπογραφές όλων των μελών της επιτροπής. Επίσης, επικαλέστηκε και την παρουσία των άλλων διευθυντών των σχολείων, πλην των δύο Λυκείων.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΟΝΔΡΟΣ
«Προτεραιότητα το ΕΠΑΛ για το Δήμο Μεσσήνης – Η Δημοτική Αρχή και ο δήμαρχος αντιμετωπίζουν όλα τα παιδιά το ίδιο»
Το «Θάρρος» ζήτησε την άποψη για το όλο θέμα και από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο για θέματα Παιδείας του Δήμου Μεσσήνης, Νικόλαο Χονδρό. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανέλαβε τα καθήκοντά του, αντικαθιστώντας τον Χρήστο Χριστόπουλο, μόλις μερικές εβδομάδες πριν.
Ο κ. Χονδρός μάς τόνισε ότι με το που ανέλαβε τα καθήκοντά του στις 2 Ιανουαρίου όφειλε να υλοποιήσει την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης. Η «μετακόμιση» ξεκίνησε με μερικά μικρά προβλήματα και λίγες ημέρες αργότερα το Σχολικό Συγκρότημα Μεσσήνης επισκέφτηκε και κλιμάκιο του υπουργείου Παιδείας, παρουσία του διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σταματόπουλου, καθώς και του περιφερειακού διευθυντή κ. Πετρόπουλου.
Την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου, αργά το βράδυ, παρουσία όλων των προαναφερθέντων, καθώς και των δύο διευθυντών των δύο σχολείων, του κ. Γεωργιόπουλου και κ. Δρακόπουλου, υπήρξε σύγκλιση απόψεων πάνω στο «πνεύμα» της εισήγησης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, δίνοντας μάλιστα στο ΕΠΑΛ δυο αίθουσες λιγότερες από την αρχική εισήγηση.
Ο κ. Χονδρός πρόσθεσε ότι ο Δήμος παραχώρησε και εργάτες για να βοηθήσουν την ανακατανομή των αιθουσών, οι οποίοι δούλεψαν ακόμα και σε αργίες, ώστε να λειτουργήσει το σχολείο το συντομότερο δυνατόν.
Εξέφρασε, πάντως, την έκπληξή του για την εξέλιξη των πραγμάτων, καθώς θεωρούσε ότι χθες και τα δύο σχολεία θα ήταν σε θέση να λειτουργήσουν κανονικά.
Αναφορικά με αιτιάσεις τόσο των μαθητών όσο και καθηγητών ότι αντιμετωπίζεται το ΕΠΑΛ από τη Δημοτική Αρχή ως σχολείο δεύτερης κατηγορίας, ο κ. Χονδρός ήταν κατηγορηματικός ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει… Υπογράμμισε, δε, ότι αυτό αποδεικνύεται από την προτεραιότητα που δίνει ο Δήμος Μεσσήνης στην κατασκευή νέου κτηρίου μέσω ΣΔΙΤ για το ΕΠΑΛ, αλλά και από την άμεση διάθεση προσωπικού, ώστε να λειτουργήσει το σχολείο χωρίς το παραμικρό πρόβλημα για τους μαθητές.
Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι όλοι στη Δημοτική Αρχή και ο δήμαρχος Μεσσήνης αντιμετωπίζουν όλους τους μαθητές το ίδιο, χωρίς καμία εξαίρεση.
Επίσης, πρόσθεσε τις ενέργειες του Δήμου Μεσσήνης για την παραχώρηση από την Πολεμική Αεροπορία ενός “Toll”, ώστε να τοποθετηθεί εκεί το αεροσκάφος και οι μαθητές των μηχανικών αεροσκαφών, μιας πολύ σημαντικής ειδικότητας για το σχολείο της περιοχής, να μπορούν απρόσκοπτα να κάνουν το εργαστήριό τους.
Χθες το πρωί, αμέσως μετά το «κλείσιμο» του σχολείου με κατάληψη από τους μαθητές του ΕΠΑΛ, ο κ. Χονδρός συγκάλεσε σύσκεψη στο γραφείο του, παρουσία των δυο διευθυντών, καθώς και της νομικής συμβούλου του Δήμου, όπου επιβεβαιώθηκαν και γραπτώς όσα συμφωνήθηκαν την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου, παρουσία και των εκπροσώπων του υπουργείου Παιδείας.
Εν συνεχεία, παρουσία και του διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σταματόπουλου, είχε συνάντηση με αντιπροσωπεία μαθητών του ΕΠΑΛ, σε μια προσπάθεια να βρεθεί συμβιβαστική λύση και να επιστρέψουν στα μαθήματά τους το συντομότερο, και ξεκαθαρίζοντάς τους ότι η Δημοτική Αρχή, όχι μόνο δε τους αντιμετωπίζει ως μαθητές κατώτερου επιπέδου, αλλά θα διαθέσει και όσο προσωπικό χρειαστεί για να επιλυθούν τα προβλήματά τους το συντομότερο.
Το «παρών» σ’ αυτή τη συνάντηση έδωσε και ο αντιδήμαρχος για θέματα καθημερινότητας κ. Ξενόγιαννης, ο οποίος επίσης δεσμεύτηκε να διαθέσει εργάτες στο ΕΠΑΛ για να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό όλα τα προβλήματα.
Των Παναγιώτη Μπαμπαρούτση και Κώστα Γαζούλη