Αρνητική εξέλιξη η μη παραλιακή χάραξη του δρόμου Καλαμάτα- Ριζόμυλος
Όπως και η χρήση του λιμανιού και ως εμπορικού, αλλά και η ταυτότητα χρήσης του τρένου
Μπορεί το καλάθι του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, να γύρισε με πολλά δώρα από το Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Τρίπολη, αλλά υπήρξαν και εξελίξεις που μόνο χαρούμενο δεν τον έκαναν.
Κυριότερη αρνητική εξέλιξη, για τον Π. Νίκα, η χάραξη του δρόμου Καλαμάτας- Ριζόμυλου, καθώς τελικά δε θα είναι παραλιακή, όπως η Δημοτική Αρχή επιθυμούσε.
Χθες, λοιπόν, ο δήμαρχος Καλαμάτας θέλησε να κάνει μια αποτίμηση όσων συνέβησαν στην Τρίπολη κρίνοντάς τα θετικά, αφού -όπως είπε- υπήρξαν θετικά αποτελέσματα για τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα.
«Λευκός καπνός» για τη διαχείριση των απορριμμάτων
Εξόχως θετικό γεγονός χαρακτήρισε ότι από τα χείλη του πρωθυπουργού ακούστηκε το τέλος του σίριαλ για τα σκουπίδια. Πλέον, σχολίασε, υπάρχει απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κυβερνητική θέση, ενώ τα σκουπίδια θα διαχειρίζονται με σύμπραξη με τους ιδιώτες, σύμφωνα με το διαγωνισμό που έχει κάνει η Περιφέρεια και τις βελτιώσεις που πέτυχε η κυβέρνηση.
Μέσα στο 2018, όπως συμπλήρωσε ο κ. Νίκας, θα μεταφερθούν τα σκουπίδια για κεντρική διαχείριση, επομένως «ας μη συζητάμε άλλο, εφόσον υπάρχει στρατηγική».
Στον ενδιάμεσο χρόνο ο Δήμος Καλαμάτας πρέπει να κάνει το καλύτερο δυνατόν για τη διαχείριση των απορριμμάτων, μέχρι να ξεκινήσει δηλαδή η κεντρική διαχείριση.
Όπως είπε για το ζήτημα ο δήμαρχος, το πιο ακριβό σκουπίδι είναι αυτό που δε διαχειριζόμαστε και είναι στους δρόμους ή τα βουνά.
Κατολίσθηση στη Μικρή Μαντίνεια
Άλλο ζήτημα που έθεσε ο κ. Νίκας στα κυβερνητικά στελέχη είναι εκείνο που προέκυψε στη Μικρή Μαντίνεια και έχει να κάνει με τις κατολισθήσεις την προηγούμενη εβδομάδα.
Όπως είπε, λοιπόν, το υπουργείο Υποδομών αυτή τη στιγμή έχει ρίξει μεγάλο βάρος στο πρόβλημα που υπάρχει στον Κορινθιακό κόλπο, όμως ο ίδιος τους ανέφερε το ζήτημα της Καλαμάτας, ενώ όλος ο Μεσσηνιακό Κόλπος έχει πρόβλημα. Έτσι θα σταλεί από το Δήμο μια τεχνική έκθεση στο υπουργείο Υποδομών και στην Περιφέρεια, προκειμένου να ενταχθεί και η περιοχή στην ατζέντα, για να υπάρξει μελέτη αλλά και παρέμβαση.
Ο κ. Νίκας σχολίασε ότι τα λιμενικά έργα είναι πολύ δύσκολα και κοστοβόρα, ενώ συχνά αυτά δεν πετυχαίνουν. Επίσης, όταν γίνεται μελέτη για περιορισμένο χώρο, συχνά το πρόβλημα μετακινείται σε διπλανό σημείο. Αυτό, κατά τον ίδιο, συμβαίνει, επειδή από τη φύση δεν πρέπει να παίρνεις οικόπεδα, κάτι που έγινε και στον Κορδία, καθώς μετά την παρέμβαση δημιουργούνται προβλήματα στην περιοχή του ποταμού Άρι.
Η στρατηγική των μεγάλων έργων υποδομών και το Καλό Νερό – Τσακώνα
Ένα ακόμα όφελος, σύμφωνα με το δήμαρχο Καλαμάτας, είναι ότι πλέον υπάρχει στρατηγική στα μεγάλα έργα υποδομών. Έτσι, δήλωσε χαρούμενος για την προτεραιότητα που δίδεται στο Καλό Νερό- Τσακώνα, αφού πρόκειται για δρόμο που, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, θα δημιουργήσει εύκολη πρόσβαση της Καλαμάτας προς όλη τη Δυτική Ελλάδα. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι αν αυτό συμβεί, κάποιος θα φτάνει στα Γιάννενα σε 4 ώρες.
Παράλληλα, ο κ. Νίκας ανέφερε ότι αυτός ο δρόμος θα ενισχύσει τη σύνδεση με την Κρήτη, αφού θα συμφέρει τους Κρητικούς να έρχονται από την Καλαμάτα παρά από το Σχιστό.
Καλαμάτα- Ριζόμυλος
Για τη χάραξη του δρόμου Καλαμάτας- Ριζόμυλου ο δήμαρχος δήλωσε ότι επιλέχθηκε η μη παραθαλάσσια διαδρομή, κάτι που δεν είναι καλό για την πόλη της Καλαμάτας. Έτσι, μένουν 6 χιλιόμετρα μέχρι τον Πάμισο που χρειάζονται ένα σοβαρό έργο υποδομής, όμως, αν γινόταν αυτή η χάραξη, οι αξίες των ιδιοκτησιών εκεί θα πολλαπλασιάζονταν και, επίσης, θα αποτελούσε ένα κίνητρο, καθώς ο ενδιάμεσος χώρος από το δρόμο μέχρι τη θάλασσα θα ήταν ελκυστικός για τουριστικές επενδύσεις. Όμως, επελέγη ο δρόμος να μη γίνει με αυτή τη χάραξη για οικονομικούς λόγους, ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Νίκα, γεννά πολλά προβλήματα σε σχέση με την Καλαμάτα, αφού το 70% της κυκλοφορίας του δρόμου έρχεται στην πόλη.
Το θέμα θα απασχολήσει στο μέλλον, όπως είπε, το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ για τη μελέτη, σχολίασε ότι καλό θα ήταν αυτή να είχε έρθει πριν από την εξαγγελία, ώστε ο Δήμος Καλαμάτας να είχε συμβάλει.
Λιμάνι Καλαμάτας
Σχετικά με τις εξαγγελίες για το λιμάνι της Καλαμάτας, ο δήμαρχος δήλωσε ότι μένει στις συζητήσεις που είχε με τον κ. Πιτσιόρλα, ενώ δήλωσε χαρούμενος από την εξαγγελία του πρωθυπουργού για τα υδατοδρόμια.
Σχετικά με την άποψη που ακούστηκε στην Τρίπολη ότι το λιμάνι πρέπει να έχει και εμπορική χρήση, ο κ. Νίκας ανέφερε ότι ο Μεσσηνιακός κόλπος είναι ένας κλειστός κόλπος, έτσι δεν μπορεί το λιμάνι της πόλης να είναι κυρίως εμπορικό λιμάνι.
Το λιμάνι, σύμφωνα με το δήμαρχο, πρέπει να είναι κυρίως τουριστικού χαρακτήρα, χωρίς να σημαίνει ότι αποκλείονται τα λίγες δεκάδες φορτηγά πλοία που έτσι και αλλιώς έχουμε κάθε χρόνο στην Καλαμάτα, αλλά πρέπει να υπάρχει «μια οροφή» σε αυτό.
Κλείνοντας το ζήτημα ο κ. Νίκας είπε ότι, αν μολυνθεί ο Μεσσηνιακός κόλπος, το πρόβλημα θα είναι τεράστιο.
Σιδηρόδρομος
Για το θέμα του σιδηρόδρομου της Πελοποννήσου, ο ίδιος είπε ότι θεωρεί εκτός κάθε λογικής το τουριστικό τρένο.
Πρόσθεσε δε πως η γραμμή θέλει συντήρηση και προσωπικό, είτε περνά ένα τρένο είτε εκατό, ενώ δεν μπορεί αυτό να γίνει με ΣΔΙΤ, αφού κατά τον ίδιο δεν υπάρχει ιδιώτης που θα βάλει τα χρήματά του για 5-10 τρένα το χρόνο.
Η δική του άποψη είναι ότι η γραμμή πρέπει να λειτουργήσει ως επιβατική, και αν δεν υπάρχουν τα χρήματα ή δεν είναι ελκυστικό να φτάσει ως την Καλαμάτα, ας γίνει τμηματικά. Για αρχή μέχρι το Άργος και το Ναύπλιο, σε δεύτερη φάση μέχρι την Τρίπολη και στη συνέχεια μέχρι την Καλαμάτα.
Συμπλήρωσε ακόμη ότι λυπάται για το γεγονός ότι σε προγενέστερες εποχές διατέθηκαν 80 εκατομμύρια ευρώ για να βελτιωθεί η μετρική γραμμή και έπειτα από λίγο καιρό σταμάτησε το τρένο.
Μιλώντας δε για το μέλλον του τρένου, είπε ότι πρέπει να είναι γραμμή διεθνών προδιαγραφών και όχι κάτι ξεκομμένο, ώστε να συνδεθεί με τη διεθνή γραμμή και έτσι ένας επιβάτης να ξεκινά από την Καλαμάτα και να φτάνει στην Ευρώπη.
Αεροδρόμιο
Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της πόλης, ο κ. Νίκας είπε ότι χρειάζεται άμεση υποστήριξη με συγκεκριμένες ενέργειες.
Αρχικά δήλωσε ότι χρειάζεται προσωπικό, ώστε να παραμένει ανοιχτό περισσότερες ώρες τη μέρα, καθώς και κάποιες μικροεπεμβάσεις τεχνικής φύσεως.
Βραχυπρόθεσμα, πρόσθεσε, πρέπει να προχωρήσουμε με τη διαδικασία ΣΔΙΤ κατά το πρότυπο της Fraport, κάτι που, όπως προέβλεψε, θα έχει γίνει μέχρι το καλοκαίρι.
Κατά τον ίδιο, αυτό πρέπει να γίνει, συμπληρώνοντας «μακάρι το κράτος να είχε τα διαθέσιμα χρήματα ώστε να πάει στην κρατική λογική, αλλά δεν υπάρχουν, διότι πρόκειται για δεκάδες εκατομμύρια ευρώ».
Η επόμενη ημέρα για το στρατόπεδο
Μιλώντας ο Αλέξης Τσίπρας για την έκταση του στρατοπέδου της Τρίπολης που κλείνει, ανέφερε ότι εκεί θα δημιουργηθούν κτήρια για το Δήμο, ενώ θα γίνει χώρος αναψυχής.
Από την πλευρά του, για την τύχη του χώρου του 9ου Συντάγματος ο δήμαρχος Καλαμάτας είπε ότι το στρατόπεδο πρέπει να παραμείνει στρατόπεδο, έτσι αν υπάρχει ο σχεδιασμός η 120 ΠΕΑ να γίνει ένα μεγάλο διεθνές αεροπορικό κέντρο, οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις είναι εξόχως αναγκαίες για την υποστήριξη του προσωπικού που θα υπηρετεί εκεί.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση