Πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι συνεδρίαση της «Φάρις» και μεταξύ των θεμάτων συζήτησης ήταν η επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή για το ΔΗΠΕΘΕΚ.
Οι εννιά υποψηφιότητες, οι οποίες αξιολογήθηκαν από αρμόδια επιτροπή της επιχείρησης και το δήμαρχο Παναγιώτη Νίκα, που κατέληξαν ότι το τιμόνι του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας θα αναλάβει ο Γιάννης Μαργαρίτης, είχαν ως εξής: Παναγιώτης Αδάμ, Καλλιρρόη Βελέντζα, Πέτρος Γάλιας, Χρίστος Κόκκινος, Γιάννης Μαργαρίτης, Αννέτα Παπαθανασίου, Φίλιππος Σοφιανός, Κώστας Χαλκιάς και Νίκος Χατζηπαπάς.
Όπως σημείωσε η Αναστασία Μπελογιάννη, πρόεδρος της «Φάρις», η διαδικασία της επιλογής του καλλιτεχνικού διευθυντή ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, διότι τρία πρόσωπα, ο Γιάννης Μαργαρίτης, ο Παναγιώτης Αδάμ και ο Φίλιππος Σοφιανός, είχαν σημαντικά προσόντα και τελικά αποφασίστηκε να επιλεγεί ο πρώτος, διότι υπερείχε σε ό,τι αφορά τη διοικητική εμπειρία και την επιχειρηματική δραστηριότητα. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι σημαντικό ρόλο για να λάβει ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας τη σχετική απόφαση έπαιξε η συνάντηση που είχε πριν από 10 περίπου ημέρες με την υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της μείζονος μειοψηφίας, Τάσος Πολυχρονόπουλος, στάθηκε ιδιαίτερα στην κάλυψη, επιτέλους και έπειτα από χρόνια, της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας. Όπως τόνισε, η παράταξη που εκπροσωπεί συνεχώς ζητούσε να προσληφθεί καλλιτεχνικός διευθυντής, όμως από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής και της πλειοψηφίας διατυπώνονταν επιχειρήματα για τη μη κάλυψη της θέσης που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα, όπως ότι δεν υπάρχουν χρήματα για μια τέτοια πρόσληψη και άλλα.
Σχολίασε, επίσης, ότι ανεξάρτητα του αν η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να προσλάβει τελικά τώρα καλλιτεχνικό διευθυντή, για λόγους προεκλογικούς ή άλλους, πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική απόφαση, η οποία σε συνδυασμό με ένα καλό σχεδιασμό μπορεί να οδηγήσει και πάλι σε καλύτερες ημέρες το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο της Καλαμάτας και γενικά τον πολιτισμό στην πόλη.
Τέλος, δεν υπερψήφισε την πρόταση, σχολιάζοντας ότι δεν αμφισβητεί τα προσόντα του Γιάννη Μαργαρίτη, ανέφερε όμως ότι σε αυτή τη φάση το ΔΗΠΕΘΕΚ χρειάζεται ένα πρόσωπο πιο φρέσκο και πιο πολύ μέσα στα πράγματα της κρίσης, σημειώνοντας ότι τέτοιο πρόσωπο είναι ο Παναγιώτης Αδάμ.
Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ήταν και πάλι υποψήφιος για το ΔΗΠΕΘΕΚ το 1989 και πρόλαβε να σκηνοθετήσει το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας».
Ποιος είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και στο Πανεπιστήμιο Paris III. Παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παρακολούθησε μαθήματα διδασκαλίας της υποκριτικής δίπλα στον Γιώργο Σεβαστίκογλου στο Iβρύ και μαθήματα κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου. Tο 1976 ίδρυσε το Θέατρο της Άνοιξης, όπου και σκηνοθέτησε τις περισσότερες από τις παραγωγές του. Η παράστασή του «Ατρείδες» πήρε το βραβείο καλύτερης παράστασης και σκηνοθεσίας, καθώς και τα βραβεία α γυναικείου ρόλου (Χρυσάνθη Δούζη) και μουσικής (Λευτέρης Γρηγορίου) από τη διεθνή κριτική επιτροπή και την ένωση κριτικών θεάτρου της Αιγύπτου στο 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου του Καΐρου.
Υπήρξε διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Ρόδου. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο (Επίδαυρος), το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου (Επίδαυρος), το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τα περισσότερα από τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, με το Nouveau Theatre de Belgique (Βέλγιο), με το Εθνικό Θέατρο της Κωστάντζα (Ρουμανία) και με πολλούς θιάσους Αθηναϊκών θεάτρων. Ως ηθοποιός έχει παίξει σε αρκετές από τις παραστάσεις του Θεάτρου της Άνοιξης.
Α.Π.