Χρόνια τώρα οι αρμόδιοι φορείς απευθύνουν εκκλήσεις για να απομακρυνθούν τα κατασχεμένα σκάφη από το λιμάνι της Καλαμάτας. Τα περισσότερα έχουν οδηγηθεί εκεί καθώς εντοπίστηκαν να πραγματοποιούν παράνομες μεταφορές, είτε πρόκειται για τσιγάρα, είτε για ναρκωτικά, είτε κυρίως για μετανάστες.
Το αισιόδοξο της υπόθεσης είναι ότι τα μεγάλα καράβια που για καιρό ήταν στο λιμάνι της Καλαμάτας έφυγαν, όμως αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία ιστιοπλοϊκά και ένα τύπου γιοτ, ενώ εκτός νερού έχει μεταφερθεί ένα μεγάλο ξύλινο σκάφος, που επίσης μετέφερε μετανάστες.
Το απόγευμα της Κυριακής οι φόβοι Λιμεναρχείου και Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, για τυχόν βύθιση σκάφους στο λιμάνι της Καλαμάτας, επιβεβαιώθηκαν, καθώς βυθίστηκε ένα μεγάλο ξύλινο ιστιοπλοϊκό, υπό το όνομα “MR MUSTI”, το οποίο βρισκόταν δεμένο στο σημείο από πέρυσι το καλοκαίρι. Το ευχάριστο είναι ότι το σκάφος ακούμπησε στο τοιχίο και έτσι δεν έφτασε στον πάτο.
Από την πρώτη στιγμή οι άνθρωποι του Λιμεναρχείου, αλλά και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, προσπάθησαν να βρουν τρόπο αποτροπής του ναυαγίου, κάτι που τελικά επιτεύχθηκε ύστερα από μεγάλη επιχείρηση που ξεκίνησε χθες το πρωί και αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα το πρωί.
Ειδικότερα, στην Καλαμάτα έσπευσε ένας μεγάλος γερανός μαζί με άλλα βαριά οχήματα και με τη βοήθεια δύτη, που έδεσε το βαρύ και από το νερό σκάφος, κατάφεραν να το φέρουν ξανά στην επιφάνεια.
Πριν δέσει με τους ιμάντες το σκάφος, ο δύτης έκλεισε προσωρινά τις τρύπες και σιγά σιγά ο γερανός το σήκωνε. Παράλληλα, άνδρες της Πυροσβεστικής, αλλά και ιδιώτης, άδειαζαν με αντλίες το νερό από το σκάφος. Όταν αυτό άδειασε, με τη βοήθεια του γερανού στάθηκε στο νερό, κι αφού είχαν γίνει κάποια μπαλώματα στο σκαρί του.
Σήμερα το πρωί το σκάφος θα μεταφερθεί στην ανατολική πλευρά του λιμανιού και με τη βοήθεια του γερανού θα βγει από το νερό. Στο σημείο που θα τοποθετηθεί, δε (στην αρχή του Χιλιομέτρου), υπάρχει ακόμα ένα ξύλινο σκάφος, κι αν δε γίνουν γρήγορα οι διαδικασίες απομάκρυνσης, το σημείο θα μετατραπεί σε νεκροταφείο παροπλισμένων σκαφών.
Το σκάφος είχε προειδοποιήσει
Βέβαια, ο κίνδυνος για βύθιση του συγκεκριμένου σκάφους ήταν γνωστός. Για αυτό, μάλιστα, το λόγο στις 16 Νοεμβρίου είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Μοναδικό θέμα ήταν η «Ανέλκυση κατασχεμένου σκάφους Ι/Φ ‘’MR MUSTI’’ από το λιμάνι Καλαμάτας λόγω επικινδυνότητας και μετακίνησή του σε ασφαλές μέρος».
Σε εκείνο το συμβούλιο αποφασίστηκε και εγκρίθηκε η «εργασία ανέλκυσης του κατασχεμένου σκάφους Ι/Φ ‘’MR MUSTI’’, από το λιμάνι Καλαμάτας, λόγω επικινδυνότητας για βύθιση και πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης και ζημιών σε παρακείμενα σκάφη, καθώς και η μετακίνηση και απόθεσή του σε ασφαλές σημείο. Το κόστος της εργασίας αυτής θα βαρύνει τον ΚΑΕ 10.6412 του προϋπολογισμού οικ. έτους 2018. Εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο για περαιτέρω ενέργειες».
Τελικά, αυτή η εργασία δεν έγινε ποτέ, διότι το σκάφος βυθίστηκε την Κυριακή.
Να σημειωθεί ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ασχολήθηκε με το συγκεκριμένο σκάφος, διότι σε αυτό, αλλά και στο γιοτ στο λιμάνι, όχημα της ΔΕΥΑΚ συχνά έβγαζε νερά. Μάλιστα, ακόμη και χθες το μηχάνημα της ΔΕΥΑΚ έβγαλε νερά από το γιοτ.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Δημοτικό Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, Σαράντος Μαρινάκης, είπε ότι το συγκεκριμένο ιστιοφόρο είναι κατασχεμένο από το υπουργείο Οικονομικών για έκνομη δραστηριότητα και ειδικότερα για μεταφορά μεταναστών.
Όπως είπε, από πλευράς Λιμενικού Ταμείου έγινε κάθε προσπάθεια να αντληθούν τα νερά που υπήρχαν εντός, αλλά τελικά αυτό δε στάθηκε δυνατό κι έτσι το σκάφος βυθίστηκε.
Χθες, υπό τις οδηγίες του Λιμενικού Σώματος, έγιναν όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες ώστε να μην υπάρξει ρύπανση στο σημείο, ενώ ακολούθησε η ανέλκυση του “MR MUSTI” από ειδικά μηχανήματα.
Σχετικά με τα υπόλοιπα κατασχεμένα σκάφη, ο κ. Μαρινάκης παρατήρησε ότι είναι άλλα τρία ακόμα. Για το ένα έχει ακολουθηθεί η διαδικασία πλειστηριασμού και, μάλιστα, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός πλειοδότης. Όσο για τα άλλα δύο, θα γίνει ανέλκυση, ώστε να αρθεί κάθε κίνδυνος.
Τέλος, πρόσθεσε ότι το Λιμενικό Ταμείο επιβαρύνεται με ένα κόστος δυσβάστακτο. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα σκάφη είναι ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών και το Ταμείο δεν αξιώνει κάτι από αυτά.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση