Αίσιο τέλος είχε η επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους Ι/Φ ‘’MR MUSTI’’ που από χθες βρίσκεται στη στεριά, δίπλα από ένα επίσης κατασχεμένο ξύλινο σκάφος, στην αρχή του Χιλιομέτρου.
Το ζήτημα είναι, όμως, τώρα για πόσο καιρό ή, καλύτερα, χρόνια το συγκεκριμένο ιστιοπλοϊκό θα παραμείνει στο σημείο, αφού εκφράζονται φόβοι ότι αυτή η διαδικασία θα αργήσει. Άλλωστε, τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί το μεγάλο ξύλινο σκάφος που είναι ακριβώς δίπλα. Μάλιστα, όταν χθες βρεθήκαμε στο σημείο, ψαράδες μάς είπαν ότι πρέπει να μπει και ένας σταυρός εκεί, αφού ήδη ο χώρος θυμίζει νεκροταφείο!
Να σημειωθεί ακόμα ότι εκεί αναμένεται να μεταφερθούν τα δύο ακόμα κατασχεμένα ιστιοπλοϊκά, ώστε να μην έχουμε ξανά συμβάντα σαν αυτό της Κυριακής.
Βέβαια, δεν είναι μόνο το λιμάνι της Καλαμάτας που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα, αφού και στα λιμάνια της Πύλου και της Κυπαρισσίας υπάρχουν σκάφη που έχουν κατασχεθεί και ανά πάσα στιγμή μπορεί να βυθιστούν.
Όσο για τη διαδικασία απομάκρυνσης, είναι πολύ δύσκολη και εξαιρετικά χρονοβόρα, ενώ μόνο αρμόδιο για την πραγματοποίηση πλειστηριασμών είναι το υπουργείο Οικονομικών.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι η διαδικασία απομάκρυνσης του σκάφους από τη θάλασσα κόστισε περίπου 10.000 ευρώ, ποσό που το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο πρέπει να βρει.
Μήπως θα ήταν σκόπιμο και λογικό, ανάμεσα στα τόσα εκατομμύρια κονδύλια που δίδονται για το προσφυγικό, να υπάρχει πρόβλεψη εξόδων για τα κατασχεμένα σκάφη;
Τα περίπου 10.000 ευρώ ήταν μόνο ένα απλό παράδειγμα που εμείς είδαμε, αλλά τέτοια σκάφη υπάρχουν σε πάρα πολλά λιμάνια της χώρας.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση