Γ. Κοζομπόλη: Πολύ πιο σοβαρό το πρόβλημα από αυτό που παρουσιάζεται…
Αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο, όταν παρουσιάζονται μείζονος κλίμακας προβλήματα, όπως αυτά στα χωριά του Ταϋγέτου με τις κατολισθήσεις, οι ευθύνες να… γλιστρούν από το Δήμο και την Περιφέρεια και να φτάνουν στην κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία.
Μπορεί αυτό να συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, αλλά η σημερινή κυβέρνηση έχει δείξει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο στο εν λόγω θέμα. Έγκαιρα χρηματοδότησε το Δήμο Καλαμάτας και την Περιφέρεια Πελοποννήσου με 3+3 εκατομμύρια ευρώ, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, προκειμένου να γίνουν τα απαραίτητα έργα στην περιοχή.
Ανατρέχοντας στις τελευταίες δεκαετίες δε θυμόμαστε υπουργό κυβέρνησης – εκτός προεκλογικής περιόδου- να επισκέπτεται τα χωριά του Ταϋγέτου, να μιλάει με τους προέδρους των κοινοτήτων και των πολιτιστικών συλλόγων για τα προβλήματα του τόπου τους, και να αναζητά, μέσα από τη συνεργασία με τους ίδιους, λύσεις στα αιτήματα που του έθεσαν.
Αυτό έγινε πριν από έναν περίπου χρόνο κατά τη διάρκεια της διήμερης περιοδείας του υπουργού Αλέξη Χαρίτση στην Καλαμάτα, τον οποίο συνόδευε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας, Γιώτα Κοζομπόλη- Αμανατίδη.
Το ποσό των τριών εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη που είχε συνταχθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας, θα διατίθετο για να γίνουν εκτεταμένες παρεμβάσεις, όπως ασφαλτοστρώσεις, τοιχία αντιστήριξης, μπάρες, διευθέτηση ομβρίων, πλέγματα για τη συγκράτηση βράχων κ.λπ. σε όλη την έκταση του οδικού δικτύου και συγκεκριμένα στους δρόμους: Α) Γιαννιτσάνικα – Ελαιοχώρι – Περιβολάκια – Εθνική Οδός, Β) Εθνική Οδός – Καρβέλι – Λαδά – Εθνική Οδός, Γ) Εθνική Οδός – Νέδουσα – Μαχαλάς – Αλαγονία – Πηγές – Αρτεμισία κ.λπ.
Μάλιστα, σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας είχε σημειώσει ότι το έργο θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2018.
Από την άλλη, η συντήρηση και η βελτίωση της ασφάλειας του δρόμου Καλαμάτα – Σπάρτη, μέσω Ταϋγέτου, με το ποσό των 3 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όπως είχε ανακοινώσει και η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου.
Τα έργα που προβλέπονταν να γίνουν αφορούσαν και στη βελτίωση του οδοστρώματος και των πρανών, αλλά και στη λήψη μέτρων για την οδική ασφάλεια.
Το έργο διαθέτει τεχνικό δελτίο και, όπως είχε αναφέρει η κα Νικολάκου, άμεσα το θέμα θα συζητούνταν στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ώστε να γίνει αποδοχή της χρηματοδότησης και να εγγραφεί στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας. Αμέσως μετά θα άνοιγε ο δρόμος για τη δημοπράτησή του. Μάλιστα, είχε προσθέσει ότι “οι υπηρεσίες της Περιφέρειας βρίσκονται σε ετοιμότητα να αξιοποιήσουν άμεσα τους πόρους αυτούς και να υλοποιήσουν το συγκεκριμένο προς όφελος των πολιτών”. Η κεντρική εξουσία στο θέμα αυτό έκανε, θα λέγαμε, το καθήκον της.
Γ. Κοζομπόλη: “Πολύ σοβαρό το πρόβλημα”
Από την άλλη πλευρά, στον τόπο της καταστροφής βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας, Γιώτα Κοζομπόλη- Αμανατίδη.
Σε δηλώσεις της στο “Θ” σημείωσε ότι, ενώ ορισμένοι θέλουν να μειώσουν το βαθμό επικινδυνότητας του φαινομένου, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην περιοχή θα πρέπει να τύχει σοβαρής μελέτης από το ΙΓΜΕ, ενώ υπογράμμισε ότι θα πρέπει να ακουστεί η αλήθεια για το φαινόμενο. “Εάν χρειαστεί να μετακινηθούν οριστικά κάποιοι κάτοικοι αυτό πρέπει να γίνει, αφού τους δοθούν οι απαραίτητες αποζημιώσεις” σημείωσε.
Σχολίασε, επίσης, ότι αυτή τη στιγμή χρειάζονται παρεμβάσεις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες. Σε κάθε περίπτωση, τα εδάφη της περιοχής δε φαίνεται να “αντέχουν” τόσο μεγάλες ποσότητες βροχής σε μικρό χρονικό διάστημα και κανείς δε γνωρίζει αν αυτό θα επαναληφθεί. Γι’ αυτό ζητά την επαγρύπνηση όλων των αρμοδίων, συμπληρώνοντας ότι “η αδιαφορία 10ετιών και τα λειψά έργα από τις φωτιές του 2007 είναι το τίμημα που πληρώνουν οι κάτοικοι”.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη