Τα τελευταία χρόνια η Μεσσηνία και ιδιαίτερα η Καλαμάτα έχει εξελιχθεί σε έναν από τους δημοφιλείς προορισμούς για το εσωτερικό. Η απόσταση των μόλις δύο ωρών από την πρωτεύουσα, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ότι η πόλη έχει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως ο συνδυασμός ενός πολύ μεγάλου παραθαλάσσιου μετώπου εντός, όπου κάποιος μπορεί να απολαύσει το μπάνιο του, ενώ με το βουνό, τη Βέργα, ο συνδυασμός βουνό-θάλασσα αποτελεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να επισκεφθεί κάποιος την Καλαμάτα. Όμως, αρκεί αυτό;
Η απάντηση είναι όχι και με αφορμή τις δηλώσεις πρόσφατα του Αχ. Κωνσταντακόπουλου από τους Δελφούς, όπου μίλησε για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στη Μεσσηνία, έχοντας ως άξονες την πολιτική της δεύτερης κατοικίας σε ανθρώπους υψηλού εισοδήματος από το εξωτερικό και τη δημιουργία συνθηκών προσέλκυσης παικτών γκολφ από όλο τον κόσμο στα γήπεδα του Costa Navarino, μέσω διεθνών πτήσεων απευθείας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Η πόλη της Καλαμάτας, με την πεζοδρόμηση της Αριστομένους, την κεντρική πλατεία με τα εξαιρετικά καφέ, όπως και αυτή της 23ης, τους ποδηλατόδρομους, το κάστρο, τα νεοκλασικά δάσπαρτα στην πόλη, το πάρκο με τα τρένα, τη μαρίνα, καθώς και όλη η παραλία, αποτελούν κάποια από τα κίνητρα για έναν επισκέπτη να βρεθεί στην Καλαμάτα.
Η ανάγκη μεγαλύτερης ανάδειξης του γαστρονομικού τουρισμού και των μεσσηνιακών προϊόντων, όπως η ελιά, το λάδι, το παστέλι, το σύκο και η γουρουνοπούλα, είναι σημαντική για την προσέλκυση ακόμη περισσότερων τουριστών, κυρίως από το εξωτερικό.
Η ανάδειξη της μεσσηνιακής διατροφής πρέπει να γίνει στοχευμένα στο διεθνή Τύπο, σε μεγάλης κυκλοφορίας έντυπα και σε εξειδικευμένες ταξιδιωτικές εκπομπές σε ξένα δίκτυα, που θα μπορούν να προβάλουν από τα νεοκλασικά της Καλαμάτας ως τη Βοϊδοκοιλιά, τον Ρωμανό και την Πύλο και από το σπίτι του Πάτρικ Λη Φέρμορ στην Καρδαμύλη της Μάνης ως το ανεξάντλητης ομορφιάς κάστρο της Μεθώνης.
Το ζητούμενο για τη Μεσσηνία είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με σχεδόν δωδεκάμηνο τουρισμό, μιας και έχει τις δυνατότητες να το επιτύχει. Οι μικρού χαρακτήρα εκδηλώσεις μέσα στο χρόνο στην πόλη της Καλαμάτας, όπως αθλητικά events, το καρναβάλι, το Φεστιβάλ Χορού, οι γιορτές της 23ης, τονώνουν μεν την τοπική οικονομία, κυρίως στο χώρο της εστίασης, αλλά δε δίνουν την παραπάνω ώθηση στο τουριστικό προϊόν.
Η Μεσσηνία θα πρέπει να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, να φέρει ποιοτικό τουρισμό στην περιοχή από το εξωτερικό, τουρίστες υψηλού εισοδήματος μέσω αγοράς κατοικιών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας, να αναδείξει τα μουσεία και τα κάστρα της, να δημιουργήσει στρατηγική για την κρουαζιέρα και το θαλάσσιο τουρισμό και έχοντας το πιο ισχυρό ξενοδοχειακό brand σε όλη τη χώρα, την Costa Navarino, θα μπορεί να αλλάξει την οικονομία σε όλη την περιοχή, μη στοχεύοντας στο δίμηνο καλοκαιρινό τουρισμό των λίγων καταστημάτων εστίασης, αλλά στο δωδεκάμηνο τουρισμό και των τεσσάρων εποχών, με στόχευση η Μεσσηνία να αποτελέσει το ελληνικό θαύμα μετεξέλιξης ενός τουρισμού στα πρότυπα μεσογειακών θερέτρων, όπως αυτών της Γαλλικής Ριβιέρας και της Costiera Amalfitana στην Ιταλία.
Άλλωστε, η Μεσσηνία τα έχει όλα. Θάλασσα, ελιά, μεσογειακό κλίμα, κάστρα, τοπικά προϊόντα και φιλοξενία.
Γράφει ο Νεκτάριος Καλαντζής*
*Ο Νεκτάριος Καλαντζής είναι πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ)