Βασίλης Τζαμουράνης: Οι πολίτες επιλέγουν για δήμαρχο των λόγων ή των έργων…

Βασίλης Τζαμουράνης: Οι πολίτες επιλέγουν για  δήμαρχο των λόγων ή των έργων…

Η τύχη του παραλιακού μετώπου της Καλαμάτας κυριάρχησε στο λόγο των υποψήφιων δημάρχων Καλαμάτας, μιας και η υλοποίηση μιας σειράς έργων θα δώσει προστιθέμενη αξία τόσο στον τουρισμό της πόλης όσο και στη γενικότερη οικονομική της ανάπτυξη.


Προχθές το πρωί, ο επικεφαλής του συνδυασμού “Πρότυπος Δήμος», Βασίλης Τζαμουράνης, παρουσίασε στον υπαίθριο χώρο του “Πανελληνίου” τις προτεραιότητές του για την περιοχή και το μέλλον της.


Στη φιλοσοφία του κυριαρχούν οι προτάσεις για την ένταξη στο σχέδιο πόλης της περιοχής της Δυτικής Pαραλίας από τη Διασπορά μέχρι τον Πάμισο, την ένταξη στο σχέδιο πόλης επίσης της περιοχής από το “Horizon blue” μέχρι το “Φιλοξένια”, ώστε να εξασφαλιστεί και η ζώνη για τη διάνοιξη της Κρήτης μέχρι τη Βέργα χωρίς απαλλοτριώσεις, τη μετατροπή των αποθηκών του λιμανιού σε πολυχώρο τεχνών και την προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τις υπαίθριες κατασκευές των καταστημάτων της Παραλίας, ώστε στο σύνολό τους να έχουν μια εικόνα υψηλού επιπέδου.


Ο υποψήφιος δήμαρχος, Βασίλης Τζαμουράνης, ζήτησε από τους πολίτες να στηρίξουν το συνδυασμό του μέχρι την ώρα που θα ανοίξουν οι κάλπες, για να περάσει ο “Πρότυπος Δήμος” στο δεύτερο γύρο. Παράλληλα, έθεσε το δίλημμα: “θα εμπιστευθείτε το Δήμο μας σε ένα δήμαρχο που… μιλάει με τα έργα ή σε ένα δήμαρχο των λόγων;”.


Ειδικότερα, ο κ. Τζαμουράνης σημείωσε μεταξύ άλλων:
«1. Το τμήμα της Δυτικής Παραλίας, από τη Διασπορά έως τις εκβολές του Παμίσου, που σήμερα είναι σχετικά αδόμητο, προβλέπεται από το ΓΠΣ ως ζώνη τουριστικής ανάπτυξης. Προτείνουμε, σε συνεργασία με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, την ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλης, με ειδικούς όρους και κίνητρα για την προσέλκυση μεγάλων τουριστικών επενδύσεων, τουριστικών κατοικιών κ.ά.
Η υπόλοιπη περιοχή, πίσω από την παραθαλάσσια ζώνη της τουριστικής ανάπτυξης, που είναι γη υψηλής παραγωγικότητας, είναι ιδανική για βιολογικές καλλιέργειες, για την παραγωγή οικολογικών προϊόντων με μεγάλη προστιθέμενη αξία.
2. Στο τμήμα από τη Διασπορά μέχρι τον Κορδία θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών του -και δεσμευόμαστε γι’ αυτό-, ώστε να αποτελέσει την πλαζ ολόκληρης της δυτικής Καλαμάτας.
3. Ο Κορδίας και η περιοχή μέχρι τη μαρίνα, είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας. Μετά την παραχώρηση πρόσφατα στο Δήμο της έκτασης των 49 στρεμμάτων στα παλιά σφαγεία, ανοίγει ο δρόμος για την ουσιαστική παρέμβαση στο χώρο.
Σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις και την αναβάθμιση της οδού Πλαστήρα -που οδηγεί στον Κορδία- σχεδιάζουμε την ανάπτυξη ενός παραθαλάσσιου πάρκου για αναψυχή και άθληση, που θα αναβαθμίσει ολόκληρη την περιοχή.
4. Στο λιμάνι θα βελτιώσουμε -σε συνεργασία πάντα με τη Λιμενική Αρχή- τις υπάρχουσες υποδομές, με στόχο την ενδυνάμωση του τουριστικού του ρόλου, δηλαδή την προσέλκυση κυρίως τουριστικών σκαφών μεγαλύτερου μεγέθους που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει η μαρίνα, αλλά και κρουαζιερόπλοιων.
Επίσης, θα προχωρήσουμε στην αξιοποίηση των κτηρίων των αποθηκών, με τις απαραίτητες επεμβάσεις, στο πλαίσιο του αναθεωρημένου master plan του λιμανιού. Προτείνουμε τη μετατροπή τους σε πολυχώρο τέχνης και πολιτισμού, για την ερασιτεχνική καλλιτεχνική δημιουργία, ενώ θα επέμβουμε, σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη του, στο κτήριο του παλιού Μύλου, που εμφανίζει εικόνα εγκατάλειψης και αποτελεί εστία παραβατικότητας και κινδύνου για τους περαστικούς.
5. Για την οδό Ναυαρίνου σχεδιάζουμε την αναβάθμισή της με νέα οργάνωση, ώστε να διατηρεί τη ζωντάνια της ολόκληρο τον χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι -πάντα σε συνεργασία με τους επαγγελματίες.
Απαραίτητη, όμως προϋπόθεση για ουσιαστικές παρεμβάσεις, που θα εξασφαλίσουν περισσότερο χώρο στους πεζούς και τα καταστήματα, είναι η διάνοιξη όλων των κάθετων δρόμων μεταξύ Κρήτης και Ναυαρίνου, στην οποία θα προχωρήσουμε άμεσα.
Θα προκηρύξουμε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τη μελέτη και σύνταξη προδιαγραφών για τις υπαίθριες κατασκευές των καταστημάτων της παραλίας, ώστε να εξαλειφθεί η προχειρότητα και αντιαισθητική εικόνα ορισμένων από αυτά.
Παράλληλα, θα συνεργαστούμε εξαντλητικά με τους ναυταθλητικούς συλλόγους και σωματεία της πόλης μας με σκοπό την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους, προκειμένου να αναπτύξουν ακόμα περαιτέρω τις ήδη πλούσιες δραστηριότητές τους, οι οποίες τόσο πολύ έχουν συμβάλει στην εξωστρέφεια και την προβολή της Καλαμάτας, στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς.
6.Στο τμήμα από την οδό Καρακούση έως το ξενοδοχείο “Φιλοξένια” προτείνεται η ένταξη στο σχέδιο πόλης, με όρους ήπιας ανάπτυξης, ώστε ν’ αποτελέσει την περιοχή που θα ζωντανέψει την οικονομική δραστηριότητα της πόλης μας. Έτσι, θα εξασφαλιστεί η διάνοιξη της συνέχειας της οδού Κρήτης, χωρίς απαλλοτριώσεις, και η απόκτηση κονόχρηστων χώρων στη θάλασσα, όπως χώρων στάθμευσης κ.;a.
7. Βέργα και Μικρή Μαντίνεια. Δεσμευόμαστε να αναλώσουμε όλες μας τις προσπάθειες για την όσο γίνεται ταχύτερη ολοκλήρωση των πολεοδομικών μελετών και πράξεων εφαρμογής, ώστε να μπορεί να ξεκινήσει η ανάπτυξη στις περιοχές αυτές, να αναβαθμιστεί η κεντρική οδός Μάνης και να αναδιοργανωθεί το παραλιακό μέτωπο στις δύο αυτές Τοπικές Κοινότητες”.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη