Πριν από μερικές ώρες φίλοι και συγγενείς είπαν το τελευταίο αντίο στον 22χρονο Αντώνη, ένα ακόμα θύμα της Νέας Εισόδου, που μέχρι σήμερα «έχει παρασύρει» στο θάνατο πολλά ακόμα άτομα.
Βασικό αίτιο των τροχαίων ατυχημάτων στο σημείο είναι η ταχύτητα, όμως πρέπει να βρεθεί, επιτέλους, μια λύση, είτε αυτή λέγεται κάμερες, είτε λέγεται μπάρες στη μέση του δρόμου, είτε λέγεται καθημερινά μπλόκα της Τροχαίας ή ό,τι άλλο.
Χθες επικοινώνησε μαζί μας ο πατέρας ενός 28χρονου που έχασε τη ζωή του στο ίδιο σημείο τον Αύγουστο του 2016. Όπως μας είπε, περνώντας από το σημείο και βλέποντας το καρφωμένο στο δέντρο αυτοκίνητο, ήταν σαν να ζούσε ξανά το θάνατο του γιου του.
Ο Σταυρός Ρουσάκος μίλησε στο «Θάρρος» και το μόνο που ζητά είναι να μη σκοτωθούν άλλοι άνθρωποι στο «καταραμένο» αυτό σημείο, ενώ από τότε που έχασε το παιδί του άρχισε έναν αγώνα για να αλλάξει κάτι εκεί, με τους αρμοδίους να μην κάνουν τίποτα!
Ο γιος του, 28 ετών τότε, όπως μας είπε, σκοτώθηκε το μεσημέρι της 1ης Αυγούστου, ενώ πήγαινε για δουλειά, λίγα μέτρα μετά τη γέφυρα που υπάρχει στο σημείο, καθώς έχασε τον έλεγχο του οχήματος του και καρφώθηκε σε ένα από τα πλατάνια της νησίδας.
Μετά το συμβάν του γιου του αποφάσισε να πιέσει ώστε κάποιος να αναλάβει τις ευθύνες του και να βρει λύση, ενώ παραδέχτηκε και ο ίδιος ότι οι περισσότεροι οδηγοί και, κυρίως, οι νέοι τρέχουν, ωστόσο χαρακτήρισε το δρόμο καρμανιόλα.
Από τότε έως σήμερα δίνει το δικό του αγώνα και έχει έρθει πολλές φορές σε κόντρα και με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και με το δήμαρχο Καλαμάτας, αλλά εισπράττει μόνο θα…
Μάλιστα, όπως επισήμανε, πρόσφατα επικοινώνησαν μαζί του από το γραφείο του Π. Τατούλη και τον διαβεβαίωσαν ότι αίτημα που είχε υποβάλει πριν από 5 μήνες και με το οποίο ζητούσε μπάρες ή κάμερες, έγινε δεκτό. Όταν, δε, ο ίδιος απευθύνθηκε στις Τεχνικές Υπηρεσίες της Π.Ε. Μεσσηνίας, του απάντησαν ότι για να μπει στηθαίο στη νησίδα απαιτούνται 250.000 ευρώ, ποσό μεγάλο, ενώ τον κάλεσαν να απευθυνθεί στην Τροχαία.
Τέλος, ο κ. Ρουσάκος παρατήρησε ότι είναι λανθασμένη η επιλογή των πλατανιών στη νησίδα, με τους κορμούς να μετατρέπονται σε λεπίδες για τα αυτοκίνητα που πέφτουν πάνω τους.
Οι απαντήσεις των αρμοδίων και τι προτίθενται να κάνουν
Για τα σοβαρά τροχαία στο συγκεκριμένο σημείο έχουμε γράψει δεκάδες φορές, με τους αρμοδίους να δηλώνουν ότι θα προβούν σε μελέτες και… και… και…
Χθες, λοιπόν, επικοινωνήσαμε ξανά, αρχικά, με την αντιπεριφερειάρχη Ντίνα Νικολάκου. Η κα Νικολάκου μάς ανέφερε ότι έχουν γίνει κάποιες παρεμβάσεις, αλλά αρμόδιος για να μας ενημερώσει για την εξέλιξή τους είναι ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε Μεσσηνίας, Παναγιώτης Γιαννακέας.
Καλέσαμε, λοιπόν, τον κ. Γιαννακέα, ο οποίος μας επισήμανε ότι πρέπει να καταλάβουν όλοι οι διερχόμενοι από το σημείο ότι δεν πρέπει να τρέχουν. Όσο για τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει στη Νέα Είσοδο, η Υπηρεσία του κάνει έργα από τη Διασπορά μέχρι το Νέδοντα και ειδικότερα αποχετευτικά συστήματα, ώστε κατά το δυνατόν να παροχετεύονται τα όμβρια ύδατα. Πρόσθεσε, δε, ότι εντός των ημερών θα πέσει ασφαλτικό σε κομμάτια από τη Διασπορά μέχρι το Νέδοντα.
Όσο για το κομμάτι από τη Διασπορά μέχρι τον κόμβο του Ζαφείρη, ανέφερε ότι είναι 1.900 μέτρα, ενώ κατασκευάστηκε με εργολαβία στο τέλος του 1989 με σύγχρονα μέσα, διότι έχει τις κλίσεις που πρέπει και γενικά είναι ένας άνετος δρόμος.
Σχετικά με τις δηλώσεις που είχε κάνει η κα Νικολάκου στο «Θάρρος» το 2016, ότι δηλαδή έδωσε εντολή στις Τεχνικές Υπηρεσίες να δουν το θέμα, ο κ. Γιαννακέας σχολίασε ότι πρώτα από όλα πρέπει να γίνεται αστυνόμευση και να δίδονται κλήσεις στους παραβάτες, «κλήσεις όμως αυστηρές, που δε θα σβήνονται».
Κλείνοντας μας κάλεσε να σημειώσουμε ότι οι οδηγοί δεν πρέπει στο συγκεκριμένο σημείο να τρέχουν πάνω από 60 χιλιόμετρα. Διαφορετικά, δεν υπάρχει εγγύηση για τίποτα.
Τέλος, μιλήσαμε με το δήμαρχο Καλαμάτας και νέο περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα (τονίζουμε τη λέξη «περιφερειάρχης», αφού για το δρόμο πάντα υπήρχε διένεξη για το ποιος είναι αρμόδιος. Όπως και να ’χει, όμως, το ζήτημα πλέον δεν έχει και τόση σημασία, αφού από την 1η Σεπτέμβρη αρμόδιος θα είναι ο νυν δήμαρχος Καλαμάτας).
Ο κ. Νίκας αρχικά θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι η Νέα Είσοδος από το Νέδοντα μέχρι και τον κόμβο του Ζαφείρη είναι δρόμος επαρχιακός, ενώ από εκεί και πέρα εθνικός.
Με τις αρμοδιότητες των επαρχιακών αλλά και των εθνικών δρόμων να ανήκουν στην Περιφέρεια, πρόσθεσε ότι στο παρελθόν υπήρχε μια απόφαση του Σουφλιά, σύμφωνα με την οποία οι επαρχιακοί, αλλά και οι εθνικοί δρόμοι που είναι μέσα στο ΓΠΣ, που η Νέα Είσοδος δεν είναι, θα συντηρούνται από τους Δήμους. Για αυτό το λόγο υπήρχε πρόβλεψη ότι οι Δήμοι θα λάμβαναν κάποια χρήματα από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, που όμως καταργήθηκε.
Φθάνοντας στο σήμερα και στο ζήτημα που χρόνια παρατηρείται στη Νέα Είσοδο, ο κ. Νίκας δήλωσε ότι ανεξάρτητα από τα ατυχήματα, η κίνηση σε αυτό το δρόμο πρέπει να γίνεται με 50 χιλιόμετρα. Πλέον, όμως, πρέπει να γίνουν κινήσεις, που, όπως ανακοίνωσε, θα γίνουν και ειδικότερα νέα ασφαλτόστρωση από το Νέδοντα μέχρι τον κόμβο Ζαφείρη. Ακόμα θα τοποθετηθούν χαμηλά Νew Jersey (μπαριέρες), ενώ ο ίδιος θεωρεί ότι πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο να μπουν μπάρες, αφού τα οχήματα αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Βέβαια, από την άλλη, υποστήριξε ότι δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα σωθεί κάποιος με τις μπάρες, αν τρέχει με 150 χλμ.
Τέλος, δήλωσε ότι από τις πρώτες ενέργειες που θα κάνει ως περιφερειάρχης είναι να τακτοποιηθεί ο συγκεκριμένος δρόμος όσο είναι δυνατόν, δηλαδή με πεζοδρόμια, Νew Jersey και ασφαλτοτάπητα. Το ίδιο θα γίνει και στο δρόμο του Αλμυρού. Όπως υποστήριξε, μπορεί να μη δίνει συχνά ατυχήματα, αλλά έχουν συμβεί κι εκεί.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση