Θύελλα αντιδράσεων προκαλεί το σχέδιο – μελέτη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος στη Μεσσήνη (για τη δημοπράτηση)

Θύελλα αντιδράσεων προκαλεί το σχέδιο – μελέτη  του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος στη Μεσσήνη (για τη δημοπράτηση)

Πρόκειται για σχέδιο που αφορά στο τμήμα από τον Πάμισο μέχρι το Ριζόμυλο, παρακάμπτει την Εθνάρχου Μακαρίου στη Μεσσήνη, τη Βελίκα και συναντά την υπάρχουσα οδό περίπου στο 2°- 3ο χιλιόμετρο μετά τη Μεσσήνη. Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο κλειστού τύπου με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, παράδρομους, υπερυψωμένες γέφυρες και τρεις κυκλικούς κόμβους σε απόσταση 5 χιλιομέτρων. Παρά την άτυπη μεν, αλλά ύποπτα φορτική πίεση του δημάρχου να αποδεχτούν οι παρόδιοι ιδιοκτήτες το παρόν σχέδιο – μελέτη, που επισήμως δεν έχει ακόμα σύμφωνα με τα λεγόμενά τους παρουσιασθεί, η μελέτη προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, γεννώντας πολλά ερωτηματικά και αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα εκπόνησής της και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί. Ειδικότερα: Η μη επαρκής ενημέρωση όλων όσοι θα έπρεπε με αντίστοιχη αποσπασματική και παρελκυστική τακτική. Η προφανής αντικειμενική και αντιληπτή στο καθένα αδυναμία κατασκευής πάνω στην υπάρχουσα οδό που διέρχεται από οικίες, καταστήματα, εργοστάσια, παρακείμενες οδούς, κοινόχρηστες ή ιδιωτικές, αυτοκινητόδρομου με διάζωμα στο μέσον τεσσάρων συν 2 βοηθητικών λωρίδων και παρακείμενων παραδρομών.
Ο πλήρης αποκλεισμός ιδιοκτησιών, υφισταμένων οικιών, αλλά κυρίως καταστημάτων και εργοστασίων με επακόλουθη ανυπολόγιστη ζημία, ολοκληρωτική καταστροφή των ιδιοκτητών.
Η αναποτελεσματικότητα ως προς το χρόνο διέλευσης, δεδομένου ότι σε απόσταση μικρότερη των 5 χιλιομέτρων ενσωματώνει τρεις κυκλικούς κόμβους και ακολουθεί την υπάρχουσα χάραξη με τις στροφές που ήδη υπάρχουν.
Η αναποτελεσματικότητα ως προς το κόστος, δεδομένου ότι είναι ανυπολόγιστο, αφού θα εκσφενδονιστεί σε μεγάλο ύψος από ιδιαίτερες αποζημιώσεις που θα ζητήσουν οι υφιστάμενοι ζημία παρόδιοι ιδιοκτήτες.
Η αναποτελεσματικότητα ως προς την ασφάλεια, αφού θα διέρχεται ζωνών πυκνής οικιστικής ανάπτυξης, όπως ο υπάρχων.
Η μη ύπαρξη κάποιας συγκοινωνιακής μελέτης που να επιτάσσει την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου τέτοιου τύπου, επί του υπάρχοντος.
Επειδή θα πρέπει όλοι οι επηρεαζόμενοι να λάβουν πλήρη γνώση των σχεδίων χωρίς υπεκφυγές, μεθοδεύσεις και συσκότιση.
Δηλώνουμε ότι θα εκφράσουμε με κάθε νόμιμο μέσο την αντίθεσή μας στο ενδεχόμενο έγκρισης και κατασκευής ενός τέτοιου έργου.
Επιθυμούμε την ήπιας μορφής διαπλάτυνση και βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου που θα αναδεικνύει τα τοπιολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής και δε θα προκαλεί ανωμαλία στην οικιστική και οικονομική ζωή των παρόδιων ιδιοκτητών.
Θα μείνουμε αποφασισμένοι και σθεναροί προασπιστές της περιουσίας μας, της λογικής και, κυρίως, του νόμου σε κάθε ενέργειά μας.
Η επερχόμενη κυβέρνηση βάσει των δημοσιευμάτων της εφημερίδας Ελευθερίας την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019 προχωράει σε δημοπράτηση του έργου Ριζόμυλος- Καλαμάτα, που θα γίνει στις 2 Ιουλίου 2019. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σύμφωνα με τα ορισμένα στους γ. 4412/2016 – ΦΕΚ Α’ 148/8.8.2016 και γ. 3389/2005 (Σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα). ΦΕΚ Α232/229 -2005.
Επίσης, η εφημερίδα Ελευθερία στις 3-7-2019  δημοσιεύει ότι 5 μεγάλες εταιρείες φλερτάρουν το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος.
Στην προκήρυξη του διαγωνισμού επιβεβαιώνεται ότι η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 30 χρόνων και διευκρινίζεται πως η σύμβαση δε σχετίζεται με έργο ή και πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσον αφορά στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, πρόκειται για ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου που θα είναι τετράιχνος (σαν το Παραδείσια-Τσακώνα) κλειστός δρόμος, δηλαδή, με κυκλικούς κόμβους, με παράκαμψη της Μεσσήνης και της Βελίκας και με νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, νέα γέφυρα στον ποταμό Μουρτιά στην Ανάληψη και πολλούς παράδρομους. Το υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο μέχρι τη Μεθώνη βελτιωμένος δρόμος, δηλαδή ανοιχτός. Δηλαδή, από τη Μεσσήνη έως το Ριζόμυλο ο δρόμος θα είναι κλειστού τύπου (Νιου Τζέρσεϊ), ενώ από το Ριζόμυλο θα υπάρχει μόνο βελτίωση, δηλαδή ανοιχτός. Ο κύριος Τσώνης, απερχόμενος δήμαρχος Μεσσήνης, ακόμα δε γνωρίζει και ψάχνει μελέτη όπως λέει στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης. Όμως, οι πολίτες της Μεσσήνης τον καταψήφισαν για τα πεπραγμένα του στις εκλογές την 26η Μαΐου του 2019. Έχουμε επανειλημμένα ρωτήσει τον απερχόμενο δήμαρχο Μεσσήνης τη θέση του για το δρόμο αυτό. Ποτέ δε μας απάντησε.
Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, 2-7-2019, ο απερχόμενος δήμαρχος Γ. Τσώνης είπε για αποκατάσταση προσωπικής του «τιμής» για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, ότι δε γνωρίζει τη μελέτη του δρόμου και κάλεσε το νέο δήμαρχο Γιώργο Αθανασόπουλο να διαπιστώσει προσωπικά ο ίδιος τι γίνεται με τη μελέτη του δρόμου αυτού.
Ενημερώνουμε, όμως, τον κύριο Τσώνη ότι η κυρία Δήμητρα Λυμπεροπούλου στις 21 Μαρτίου 2019 και στη Σελίδα «Πελοπόννησος Οικολογική» δημοσιεύει τον αριθμό πρωτοκόλλου της μελέτης που είναι 1757/127136/04-01-2018, στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Κλιματικής Αλλαγής, την οποία έχουμε επανειλημμένως δημοσιεύσει και στον έντυπο Τύπο, αλλά και σε συνεντεύξεις μας στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Παλμός και Focus.
Ακόμα ο δήμαρχος από το 2018 μέχρι και σήμερα κάνει τον «Αμερικάν層. Ο δήμαρχος Μεσσήνης Γ. Τσώνης δεν κατάφερε να μάθει για τη μελέτη. Τόσο πολύ, λοιπόν, ενδιαφέρεται για το δρόμο αυτό, που είναι η μεγαλύτερη ανάπτυξη για το Νομό Μεσσηνίας και τη Μεσσήνη.
Η ανερχόμενη κυβέρνηση δημοπρατεί ένα δρόμο χωρίς διαβούλευση στα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης, χωρίς περιβαλλοντικές μελέτες και χωρίς σχέδιο. Τώρα το λόγο έχει η νέα κυβέρνηση, ο νέος περιφερειάρχης κ. Παναγιώτης Νίκας, αλλά και οι νέοι δήμαρχοι Καλαμάτας Μεσσήνης και Πύλου.
Εκπρόσωπος επιχειρηματιών, Π. Μητσέας
Εκπρόσωπος ιδιοκτητών, Βασίλειος Παυλάκης