Έφτασε στο Δήμο Μεσσήνης η μελέτη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος μετά καθυστέρηση 17 μηνών (και με χελώνα να ερχόταν η μελέτη, θα ερχόταν πιο γρήγορα). Η μελέτη είναι γνωστή στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Κλιματικής Αλλαγής από τις 4/4/2018 με αριθμό πρωτοκόλλου 1757/127136/04-01-2018. Το έγγραφο αυτό έφερε στη δημοσιότητα η περιφερειακή παράταξη «Πελοπόννησος Οικολογική», η οποία λέει: Η περιοχή μελέτης εμφανίζει ένα εκτεταμένο πεδινό επίπεδο υψηλής γεωργικής παραγωγικότητας, το οποίο χωροθετείται κυρίως στη δυτική πλευρά του Δήμου Καλαμάτας και στη νότια του Δήμου Μεσσήνης. Επιπλέον, αναφορικά με τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον κατά την κατασκευή του έργου αυτού, αναμένονται αρνητικές, με αφαίρεση 420.000 m3 φυσικής γης, μέρος της οποίας θα χρησιμοποιηθεί για την επένδυση πρανών και την πλήρωση νησίδων. Δηλαδή, «μιλάμε για κλειστό δρόμο και υπερυψωμένο», που θα καταστρέψει την περιοχή της Μεσσήνης και της Ανάληψης. Ένας δρόμος με εμπόδια, που δύσκολα θα ξεπεραστούν μετά την κατάργηση της παραλιακής χάραξης, έχει ανοίξει τον ασκό του Αιόλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δρόμος θα γίνει με ΣΔΙΤ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών. ΣΔΙΤ όμως σημαίνει διόδια.
Το υπουργείο τέλος Ιουλίου 2019 είχε έρθει εδώ με κλιμάκιο και μετρούσε την κίνηση του δρόμου και τον αριθμό αυτοκινήτων που περνούσαν μπροστά από το «Λακιώτη» στην Ανάληψη. Μέσος όρος 360 αυτοκίνητα την ώρα. Όμως, για να βάλουν οι επενδυτές χρήματα έπρεπε να περνούν 560 αυτοκίνητα την ώρα. Μήπως μιλάμε για διόδια;
Προχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, στις 7/8/2019, όπου η κυρία Παναγοπούλου εκτελούσε χρέη δημάρχου, ανακοίνωσε ότι έφτασε η μελέτη στο Δήμο. Όταν, όμως, ζήτησαν να μιλήσουν πολίτες ενδιαφερόμενοι για το δρόμο, δεν τους δόθηκε ο λόγος, χρησιμοποιώντας χουντικές μεθόδους. Ο κ. Κοτταρίδης, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και η κυρία Παναγοπούλου, δε μας έδωσαν το λόγο. Γιατί, άραγε, έχουν κάτι να κρύψουν ή φοβούνται για τις αποκαλύψεις που θα κάναμε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Με τέτοιες μεθόδους και πρακτικές πολιτεύονται, γι’ αυτό οι πολίτες της Μεσσήνης τούς καταψήφισαν στις τελευταίες εκλογές.
Στις 8/8/2019 αντιπροσωπεία μας πήγε στο Δημαρχείο και συνάντησε την κυρία Παναγοπούλου για να μας δοθεί η μελέτη του δρόμου Ριζόμυλου – Καλαμάτας. Ρώτησα ευθέως την κα Παναγοπούλου εάν ο δρόμος είναι ανοικτός ή κλειστός. Δε μας απάντησε. Είπε ότι δε γνωρίζει. Αυτή δεν είναι απάντηση αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Μεσσήνης.
Επειδή πρόσφατα εκφράστηκε η άποψη ότι οι αντιδράσεις για την υπό παρουσίαση μελέτη της χάραξης Καλαμάτα – Ριζόμυλου επί της υφισταμένης οδού περιορίζονται σε λίγα άτομα, που δρουν αντιπολιτευόμενοι τη δημοτική παράταξη της συμπολίτευσης του Δήμου Μεσσήνης, σας γνωστοποιούμε τα ονόματα των μέχρι τώρα καταγεγραμμένων διαφωνούντων παρόδιων ιδιοκτητών, είναι συντοπίτες και ψηφοφόροι στο Δήμο Μεσσήνης.
Αποτελεί χρέος της Δημοτικής Αρχής να τηρήσει ουδέτερη στάση, ν’ ακούσει τις διατυπωμένες και αιτιολογημένες θέσεις μας και να πληροφορήσει με απόλυτη διαφάνεια επαρκώς τους θιγομένους ιδιοκτήτες και επαγγελματίες, τους αρμόδιους φορείς, για την αντίδρασή μας. Όχι να χρησιμοποιεί χουντικές μεθόδους, όπως στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 7/8/2019 ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Κοτταρίδης προσπάθησε να μας φιμώσει, αφού δε μας έδωσε το λόγο για να εκφράσουμε τις απόψεις μας. Είναι ντροπή για αυτόν, αλλά και για την απερχόμενη πολιτική αρχή.
Εμείς οι επαγγελματίες και η θιγόμενοι πολίτες ρωτάμε τη Δημοτική Αρχή Μεσσήνης τα εξής:
1) Ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα είναι ανοιχτός ή κλειστός;
2) Είναι με ΣΔΙΤ, ναι ή όχι;
3) Έχει διόδια, ναι ή όχι;
4) Παρακάμπτει τη Μεσσήνη και τη Βελίκα ή όχι;
5) Υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη που επιτάσσει κατασκευή αυτοκινητόδρομου τέτοιου τύπου επί του υπάρχοντος δρόμου;
6) Το κόστος της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου ποιο είναι;
7) Ο πλήρης αποκλεισμός ιδιοκτησιών, υφιστάμενων οικιών, αλλά κυρίως καταστημάτων και εργοστασίων, με επακόλουθη ανυπολόγιστη ζημιά, ολοκληρωτική καταστροφή των ιδιοκτητών
8) Ο δρόμος αυτός, σύμφωνα με τη μελέτη, έχει 13 κυκλικούς κόμβους ναι ή όχι;
9) Κόβει τη Μεσσήνη και την προώθηση της πόλης προς την παραλία ή όχι;
Επειδή θα πρέπει όλοι οι επηρεαζόμενοι να λάβουν πλήρη γνώση των σχεδίων χωρίς υπεκφυγή και (χωρίς χουντικές πρακτικές) μεθοδεύσεις και συσκότιση.
Δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι σε κλειστό δρόμο τύπου Νιου Τζέρσεϊ. Επιθυμούμε την ήπια μορφή, διαπλάτυνση και βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου, που θα αναδεικνύει τα τοπικά χαρακτηριστικά της περιοχής και δε θα προκαλεί ανωμαλία στην οικιστική και οικονομική ζωή των πολιτών της Μεσσήνης και των επαγγελματιών.
Θα μείνουμε αποφασισμένοι και σθεναροί προασπιστές της περιουσίας μας, της λογικής και, κυρίως, του νόμου σε κάθε ενέργειά μας.
Εκπρόσωπος επιχειρηματιών
Παν. Μητσέας
Εκπρόσωπος Ιδιοκτητών
Βασίλειος Παυλάκης