Αλλάζει το λιμάνι της Καλαμάτας για να φιλοξενεί θαλαμηγούς

Αλλάζει το λιμάνι της Καλαμάτας για να φιλοξενεί θαλαμηγούς

Σύσκεψη στο δημαρχείο για το νέο Master Plan

Ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής στην κεντρική προκυμαία του λιμένα Καλαμάτας είναι μία από τις βασικές τροποποιήσεις που προβλέπει το master plan του λιμανιού, το οποίο παρουσιάσθηκε χθες σε σύσκεψη στο Δημαρχείο.
Όπως πρωτοσέλιδα ανέπτυξε σε κείμενό του το «Θάρρος» την Κυριακή, το λιμάνι Καλαμάτας θα μπορούσε να είναι η βάση αλλά και η αφετηρία μεγάλων θαλαμηγών, οι οποίες και λόγω μεγέθους δεν μπορούν να ελλιμενισθούν στη μαρίνα, η οποία κάθε χρόνο παρουσιάζει υπερπληρότητα στη φιλοξενία μικρών τουριστικών σκαφών. Η πλεονεκτική θέση της Καλαμάτας στη Μεσόγειο και η λειτουργία διεθνούς αεροδρομίου σε κοντινή απόσταση είναι ισχυρά κίνητρα για εύπορους ιδιοκτήτες θαλαμηγών ανά τον κόσμο

Φιλοξενία θαλαμηγών
Η σύσκεψη χθες στο Δημαρχείο αφορούσε στην επικαιροποίηση του master plan λιμένα Καλαμάτας, το οποίο ως έργο έχει τον τίτλο «Τεχνικές μελέτες των νέων έργων του προγραμματικού σχεδίου (master plan) του λιμένα Καλαμάτας».
Σε αυτήν συμμετείχαν εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας μελετητών, ο δήμαρχος, αιρετοί του Δήμου, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και υπηρεσιακά στελέχη.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της ομάδας των μελετητών ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές που δόθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο το προτεινόμενο master plan έχει τροποποιηθεί ως εξής: Στην κεντρική προκυμαία προβλέπεται ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής. Ο χώρος επαρκεί για περίπου 25 θαλαμηγούς. Σε συνδυασμό με άλλες παρεμβάσεις, θα πρέπει να κατεδαφιστεί η υπάρχουσα αποθήκη, να παραμείνει ο υποσταθμός ηλεκτρικού ρεύματος και να ανεγερθεί κτήριο 300 τετραγωνικών μέτρων περίπου για την εξυπηρέτηση των θαλαμηγών.

Κρουαζιερόπλοια και Υδροπλάνα στο «χιλιόμετρο»
Άλλες τροποποιήσεις που παρουσιάσθηκαν στη χθεσινή σύσκεψη είναι:
-Στη βάση του κυματοθραύστη («χιλιόμετρο») χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας, της επιβατικής ναυτιλίας, καθώς και των υδροπλάνων
-Στη νοτιοδυτική πλευρά της χερσαίας ζώνης του λιμένα προβλέπεται η δημιουργία νέας αποθήκης, η οποία είναι αναγκαία για την τελωνειακή λειτουργία του λιμένα Καλαμάτας
-Στον προλιμένα δεν προβλέπεται η ανάπτυξη καμίας δραστηριότητας πέραν αυτής των ναυτικών ομίλων. Προβλέπονται για αυτούς νέα κτήρια ναυταθλητικών εγκαταστάσεων (ένα για τον καθέναν), συνδυαζόμενα με ένα κρηπίδωμα το οποίο θα επιτρέπει την καθέλκυση των σκαφών στη θάλασσα. Η αμμουδιά στον προλιμένα παραμένει και στον υπήνεμο μόλο δε θα υπάρξει κάποια παρέμβαση.
Οι μελετητές καταθέτουν, επίσης, προτάσεις για τους όρους δόμησης και τις χρήσεις γης στη χερσαία ζώνη.
Το προτεινόμενο master plan θα εισαχθεί προς γνωμοδότηση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, ενώ έχει αποσταλεί στο υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να εγκριθεί από την ΕΣΑΛ και αναμένεται να συζητηθεί εκεί τον Οκτώβριο, παρουσία εκπροσώπου του Λιμενικού Ταμείου.

Της Βίκυς Βετουλάκη 

Tags: