Από τις αρχές της εβδομάδας οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων στέλνουν σωρηδόν email και SMS με προσφορές στους καταναλωτές, έχοντας ξεκινήσει να χαμηλώνουν και τις τιμές, θέλοντας να προσελκύσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον που αναμένεται να κορυφωθεί στη σημερινή Black Friday.
Η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου είναι ταυτόχρονα και ημέρα πληρωμής για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και οι έμποροι λιανικής θέλουν να εκμεταλλευτούν αυτή τη συγκυρία.
Από τη Δευτέρα οι τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο (ανοίγουν από τις 8.00 π.μ αντί για τις 9.00 π.μ), που θα ισχύσει φυσικά και σήμερα. Σε προσφορές έχουν προχωρήσει επίσης οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, ενώ αντίστοιχες έκτακτες προσφορές ξεκίνησαν και οι αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού – με την προϋπόθεση εγγραφής των καταναλωτών στο πρόγραμμα επιβράβευσης που εφαρμόζουν.
Πόσα ξοδεύουν κατά μέσο όρο οι Έλληνες
Σύμφωνα με έρευνα της PayPal, ανήμερα της Black Friday οι καταναλωτές ξοδεύουν έως και 360% περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη μέρα του χρόνου. Στην Ελλάδα, οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 180 ευρώ, αγοράζοντας 3-4 προϊόντα.
Συμβουλές στους καταναλωτές
Από την πλευρά της η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κυρίως ως προς τις διαδικτυακές τους συναλλαγές και:
•Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
•Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
•Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
•Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Αν και η Black Friday ήρθε στη χώρα μας μόλις το 2016, κέρδισε πολύ γρήγορα έδαφος και, σύμφωνα με έρευνα γνώμης που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ανάλυσης Αγορών και Καταναλωτικής Συμπεριφοράς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 77% των ερωτηθέντων έχει προγραμματίσει να πραγματοποιήσει να κάνει ψώνια ξοδεύοντας ακόμα περισσότερα χρήματα από πέρυσι.
Μάλιστα το 26,4% των μαθητών δηλώνει ότι θα απουσιάσει σήμερα από το σχολείο για να επισκεφθεί εμπορικά καταστήματα.
lifo.gr