Απέρριψε το υπουργείο Υποδομών τις αιτήσεις θεραπείας της «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών» (του ομίλου Καλογρίτσα) κατά των αποφάσεων για την έκπτωση της εταιρείας από τις δύο εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος.
Η συγκεκριμένη κοινοπραξία είχε μειοδοτήσει για τα τμήματα Βάρδα-Κυλλήνη, προϋπολογισμού 70,7 εκατ. και Δουναίικα-Πύργος, προϋπολογισμού 67,2 εκατ., αλλά το καλοκαίρι κηρύχθηκε έκπτωτη, επειδή δεν είχε προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης.
Απορρίφθηκαν
Κατά των αποφάσεων αυτών είχε καταθέσει ενστάσεις, τις οποίες απέρριψε η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ) του υπουργείου. Η κοινοπραξία Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών υπέβαλε αιτήσεις θεραπείας, ζητώντας να μην κηρυχθεί έκπτωτη και να ληφθεί κάθε νόμιμο μέτρο, περιλαμβανομένης της χορήγησης εύλογης προθεσμίας για την έκδοση εγγυητικής επιστολής καλής εκτελέσεως, της οικείας λύσεως επιτασσόμενης και από λόγους δημοσίου συμφέροντος, για τους εξής λόγους:
-Ακυρότητα των προσβαλλόμενων πράξεων λόγω έκδοσής τους από αναρμόδιο όργανο
-Παράβαση του Ν.3669/08, των αρχών της χρηστής διοίκησης, της καλής πίστης και της αναλογικότητας. Καθώς και της συνδρομής εν προκειμένω ανωτέρας βίας, άλλως λόγου μη οφειλόμενου σε υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, καθιστάμενης ούτως απαράδεκτης της έκδοσης των προσβαλλόμενων αποφάσεων
-Ελλιπής αιτιολογία των προσβαλλόμενων πράξεων- Παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας
-Ακυρότητα της α΄ προσβαλλόμενης απόφασης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών λόγω παραβίασης του δικαιώματος ακρόασης της κοινοπραξίας κατά την εξέταση της από 24/6/2019 ένστασης – Παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας.
Ωστόσο, με υπογραφή Κ. Καραμανλή το υπουργείο Υποδομών απέρριψε τις αιτήσεις θεραπείας, καθώς «στερείται οποιουδήποτε νομικού ερείσματος».
Ολυμπία Οδός
Το σενάριο η Ολυμπία Οδός να αναλάβει την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος είναι, πλέον, το επικρατέστερο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η συμφωνία της κοινοπραξίας με το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Το σκεπτικό του υπουργείου Υποδομών είναι ότι το Πάτρα -Πύργος αποτελούσε αρχικά τμήμα του Ελευσίνα-Κορίνθου-Πατρών (Ολυμπία Οδός), αλλά τη λύση αυτή πρέπει να εγκρίνει η Κομισιόν και η Επίτροπος Ανταγωνισμού.
Πάντως, εάν το Πάτρα-Πύργος παραχωρηθεί στην Ολυμπία, η κατασκευή του θα χρηματοδοτηθεί με κοινοτικά κονδύλια και ίδια κεφάλαια.