Με στόχο η πρώτη προσθαλάσσωση να γίνει το ερχόμενο καλοκαίρι, το υπουργείο Υποδομών προχωρά στη θεσμοθέτηση νέου πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα. Χθες, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει όλες τις ρυθμίσεις που θα διέπουν την εν λόγω αγορά.
Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, το οποίο θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση έως και τις 27 Δεκεμβρίου, στοχεύει στην άμεση δραστηριοποίηση του κλάδου, καθώς επικεντρώνεται στην απλοποίηση του συνόλου των διαδικασιών που απαιτούνται για την εκτέλεση πτήσεων.
Με το νέο σχέδιο νόμου ρυθμίζονται εκ νέου οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί των υδάτινων επιφανειών, ώστε να διευκολυνθεί η αδειοδότηση αυτών μέσω της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών και να θεσπιστεί ασφαλές και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ευνοεί την ανάπτυξή τους. Tα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν. 4568/2018) αφορούν:
α) Τη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, διατηρώντας τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου – τη χορήγηση «άδειας ίδρυσης» και τη χορήγηση «άδειας λειτουργίας».
β) Τη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα αλλά και σε ιδιωτικό φορέα.
γ) Την έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος με την απόκτηση αυτής να προβεί στις προβλεπόμενες από τον νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου.
δ) Τη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
ε) Τη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την ΥΠΑ αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.
στ) Τη συγκρότηση ολιγομελούς Επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.
Επίσης, στο νομοσχέδιο (κεφάλαιο β) ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, με σκοπό τόσο την καλύτερη οργάνωση των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών, που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.
Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις, που έχουν ως σκοπό την καλύτερη κι άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη (π.χ. καθιέρωση του θεσμού προσωρινής άδειας κυκλοφορίας ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.ά.).