Airbnb: «Κλειδί» οι κανονισμοί των πολυκατοικιών

Airbnb: «Κλειδί» οι κανονισμοί των πολυκατοικιών

Το πλαίσιο για το τι θα ισχύει με τα διαμερίσματα που διατίθενται σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης ρυθμίζει νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας του από τα υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού.
Εν τω μεταξύ, εξελίξεις αναμένονται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς σήμερα αναμένεται η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο θα εξετάσει το χαρακτήρα της λειτουργίας του Airbnb στην Ευρώπη, εν μέσω αντιδράσεων από ολόκληρες πόλεις (όπως το Παρίσι ή η Βαρκελώνη) αλλά και την τουριστική βιομηχανία. Το ερώτημα στο οποίο οι ευρωπαϊκές Αρχές θα κληθούν να απαντήσουν είναι αν οι πλατφόρμες είναι ηλεκτρονικές υπηρεσίες κρατήσεων ή μεσάζοντες ακίνητης περιουσίας.
Το Airbnb επανήλθε στην επικαιρότητα με αφορμή δύο αντίθετες δικαστικές αποφάσεις που φέρνουν στο προσκήνιο την αναγκαιότητα ρύθμισης του φαινομένου. Η σχετική συζήτηση επεκτείνεται πλέον και σε πιο δομικά ζητήματα, όπως η επίδραση του Airbnb στις γειτονιές – κυρίως των πόλεων – καθώς το τελευταίο φαίνεται να επηρεάζει και την ίδια τη φυσιογνωμία της πολυκατοικίας ως δομής κατοικίας που επικρατεί ως σήμερα στα αστικά κέντρα.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα», κλειδί για το μέλλον των βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών θα αποτελούν οι ίδιοι οι κανονισμοί της πολυκατοικίας που θα επιτρέπουν ή θα απαγορεύουν τις μισθώσεις αυτές.
Το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση του τοπίου στο χώρο αυτόν βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας του – κυρίως από τα υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού – και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή αμέσως μετά τις γιορτές.
Ωστόσο, κάθε υπουργείο έχει τις δικές του επί μέρους προτάσεις επί του θέματος, γεγονός που απαιτεί τη σύνθεσή τους προκειμένου να ολοκληρωθεί το σχέδιο νόμου.
 
Από «κόσκινο» θα περνούν και οι κριτικές των σπιτιών
Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Airbnb ότι εισάγει πιο αυστηρούς ελέγχους στα σπίτια περιορίζοντας τα πάρτυ για λόγους ασφαλείας και τις ψεύτικες ή παραπλανητικές καταχωρήσεις σπιτιών, αλλά και στη συμπεριφορά των επισκεπτών όσον αφορά στο θόρυβο και την καθαριότητα, τώρα ετοιμάζει σύστημα ελέγχου και για τις παραπλανητικές κριτικές.
Υπάρχουν πολλά δημοσιεύματα σε σχέση με «ιδιοκτήτες σπιτιών» που παρουσιάζουν ανύπαρκτα διαμερίσματα ή ανεβάζουν στην πλατφόρμα φωτογραφίες από αυτά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Αυτά εμπίπτουν στους κανονισμούς που έχουν ήδη ανακοινωθεί από την Airbnb.
Ωστόσο, η πλατφόρμα, με νέα μέτρα για την προστασία των ιδιοκτητών, επιδιώκει να τους προστατέψει από επισκέπτες με κακή συμπεριφορά. Ανάμεσα στους επισκέπτες αυτούς είναι όσοι απειλούν με αρνητική κριτική για το σπίτι, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που συμβαίνει και στα ξενοδοχεία, προκειμένου να τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης στη διαμονή τους (εκπτώσεις ή άλλες έξτρα υπηρεσίες).
Έτσι, στη νέα πολιτική της η Airbnb πλέον καθορίζει πώς η πλατφόρμα θα διαχειρίζεται τις κριτικές επισκεπτών και ιδιοκτητών. Οι εργαζόμενοί της μπορούν να σβήνουν δημοσιεύσεις και αξιολογήσεις με αστέρια που προέρχονται από μη σχετικές, προκατειλημμένες κριτικές ενώ μπορούν ακόμη και να απομακρύνουν από την πλατφόρμα χρήστες (ιδιοκτήτες και επισκέπτες) με συστηματικά κακή συμπεριφορά.
Σύμφωνα με την Airbnb, παράδειγμα μη σχετικών κριτικών είναι εκείνες που συντάσσονται από επισκέπτες που δεν εμφανίζονται για λόγους που δε σχετίζονται με τον ιδιοκτήτη ή την καταχώρηση, και αποφάσισαν να ασκήσουν κριτική στην εμπειρία ή να σχολιάσουν την καθαριότητα του σπιτιού. Άλλες μη σχετικές κριτικές περιλαμβάνουν περιγραφές της εμφάνισης του ιδιοκτήτη, τη δημόσια συγκοινωνία ή το είδος των ανθρώπων στη γειτονιά.
Η Airbnb ανακοίνωσε ότι θα απομακρύνει τις εκβιαστικές κριτικές, όπως εκείνες που συντάσσονται για εκδίκηση στον ιδιοκτήτη επειδή δεν προσέφερε τσεκ άουτ αργά μέσα στην ημέρα.
Οι έλεγχοι αφορούν και στους ιδιοκτήτες και θα τους γίνεται επίπληξη ή θα διαγράφονται από την πλατφόρμα εάν προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες σε αντάλλαγμα θετικών κριτικών, ή γράφουν ψευδείς δυσάρεστες κριτικές για ανταγωνιστή τους. Η πλατφόρμα επισημαίνει ότι προσπαθεί να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ του να είναι δυνατή η παρουσίαση της γνώμης των επισκεπτών αλλά και η παροχή χρήσιμης πληροφόρησης στους ιδιοκτήτες και τους άλλους επισκέπτες.
protothema.gr