Το σημαντικό κενό στο εκπαιδευτικό σύστημα για άτομα με σοβαρές αναπηρίες, όπως είναι οι απόφοιτοι των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), αναδεικνύουν με κοινοβουλευτική ερώτησή τους 13 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, έπειτα από σχετική πρωτοβουλία του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά.
Στη χώρα μας, όπως αναφέρεται, λειτουργούν εκπαιδευτικές δομές ΑμεΑ σε πρωτοβάθμιο επίπεδο (Ειδικά Νηπιαγωγεία & Δημοτικά) και δευτεροβάθμιο επίπεδο (ΕΕΕΕΚ & ΕΕΛ), μέχρι την ηλικία των 20-22 ετών. Δεδομένου, όμως, ότι οι μαθητές των ΕΕΕΕΚ είναι στην πλειονότητά τους άτομα με σοβαρές αναπηρίες και βαριά νοητική υστέρηση, όταν αποφοιτούν από τα ΕΕΕΕΚ επιστρέφουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον και αποκόπτονται από οποιαδήποτε περαιτέρω πρόσβαση σε εκπαίδευση, επαγγελματική φροντίδα ή κατάρτιση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη συνεχίζεται η εκμάθηση δεξιοτήτων, να σταματά η προετοιμασία τους για αυτόνομη διαβίωση, να χάνονται σταδιακά όσα κατακτήθηκαν κατά την διάρκεια των σπουδών τους και να επιβαρύνεται σε σημαντικό βαθμό η ψυχολογική και σωματική τους κατάσταση. Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις το οικογενειακό περιβάλλον αδυνατεί να παρέχει επαρκή φροντίδα, λόγω σοβαρών προβλημάτων που και αυτό αντιμετωπίζει.
Για τους λόγους αυτούς, 36 σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Μαθητών ΕΕΕΕΚ σε όλη τη χώρα έχουν κινητοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να δημιουργηθεί μια νέα μετα-γυμνασιακή δομή διά βίου εκπαίδευσης, εργασίας και φροντίδας, η οποία να αποτελεί συνέχεια των ΕΕΕΕΚ και να περιλαμβάνει διδασκαλία βασικών μαθημάτων, καθώς και ποικίλες δραστηριότητες εργασιοθεραπείας, φυσικοθεραπείας, ψυχοκινητικής αγωγής, ιπποθεραπείας κ.λπ.
Σε αυτό το κοινωνικό αίτημα ανταποκρίνονται οι ερωτώντες βουλευτές, αποσκοπώντας στην περαιτέρω ανάδειξη του ζητήματος και στη δρομολόγηση λύσεων από την πλευρά των αρμόδιων υπουργείων.