Δηλώσεις από Περιφερειάρχη και Υπουργό Τουρίσμου… Ελπίδα για αλλαγή πλώρης
Η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα συζήτησης όσων ορίζουν τις τύχες της Μεσσηνίας. Πόσες φορές δεν έχουμε διαβάσει για σχέδια ανάπτυξης του Ταϋγέτου ή για την εκμετάλλευση του καταδυτικού τουρισμού;
Στο τελευταίο δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Πελοποννήσου διαβάζουμε ότι προωθείται, μεταξύ άλλων, η υλοποίηση της Στρατηγικής Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ) για την περιοχή του Ταϋγέτου, σε συνεργασία με τους Δήμους Καλαμάτας και Σπάρτης.
Γνωρίζουμε, επίσης, ότι υπήρχαν σχέδια για καταδυτικά πάρκα, τα οποία είναι ένα επιπλέον «εργαλείο» για να εμπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν της Μεσσηνίας. Με τα συγκεκριμένα προϊόντα η Μεσσηνία θα γινόταν η πρώτη περιοχή της Ελλάδας που θα επιχειρούσε να απευθυνθεί στην πολλά υποσχόμενη διεθνή αγορά καταδυτικού τουρισμού.
Τα δύο πρώτα καταδυτικά πάρκα αφορούσαν, μάλιστα, ισάριθμους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους του Δήμου Πύλου-Νέστορος. Το πρώτο είχε οριοθετηθεί στον ενάλιο αρχαιολογικό χώρο της Μεθώνης. Στο συγκεκριμένο χώρο βρίσκονται, σε μικρό βάθος, τα ρωμαϊκά ναυάγια με τους κίονες από το περιστύλιο του ναού του Ηρώδη και τις γλυπτές σαρκοφάγους της Τροίας από τιτανιούχο λίθο.
Το δεύτερο καταδυτικό πάρκο βρίσκεται στον όρμο του Ναυαρίνου και περιλαμβάνει το σύγχρονο ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Irene Serenade», που βυθίσθηκε σε βάθος 50 μέτρων το 1978 και το κατάστρωμά του βρίσκεται σε βάθος 25 μέτρων. Με μήκος 282 μέτρα θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο επισκέψιμο ναυάγιο στον κόσμο και προκαλεί, ήδη, ζωηρό ενδιαφέρον στους κόλπους της παγκόσμιας καταδυτικής κοινότητας.
Μέχρι σήμερα δεν έχουμε φύγει από τις υποσχέσεις, προκειμένου να ανοίξουμε παράθυρο στην υλοποίηση.
Σε δηλώσεις του, όμως, χθες ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης “ανάβει” μια φλόγα ελπίδας για αλλαγή της κατάστασης. «Η στόχευσή μας είναι να πετύχουμε πολύ μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα που έρχονται από τον τουρισμό. Ο τουρισμός είναι από τους πρωταθλητές στην προσέλκυση επενδύσεων» ανέφερε σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, σε μία χρονιά με αυξημένα κονδύλια για το υπουργείο.
Στο ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου σημείωσε τα εξής: «Η χώρα μας είναι κατά 80% ορεινή, κάτι που δε γνωρίζουν πολλοί στο εξωτερικό και αυτό πρέπει να το επικοινωνήσουμε. Δηλαδή, να συστήσουμε τη χώρα μας και ως ορεινό προορισμό, όχι μόνο ως χιονοδρομικό. Γιατί διαθέτει όμορφες διαδρομές για περίπατο, για αναρρίχηση, για ορειβασία, για καγιάκ και για άλλου είδους δραστηριότητες. Δηλαδή, προσφέρει πολλές εναλλακτικές προτάσεις τουρισμού και για τους 12 μήνες του έτους», τόνισε.
Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και συγκεκριμένα από τον τρέχοντα μήνα, η Ελλάδα θα ξεκινήσει την επικοινωνιακή της εκστρατεία στις αγορές του κόσμου, φιλοδοξώντας να κερδίσει με την έναρξη της νέας χρονιάς το στοίχημα των κρατήσεων.
Εφέτος, σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη, το 70% της καμπάνιας θα κάνει χρήση των ψηφιακών εργαλείων και θα στοχεύει στις αγορές της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του Καναδά. Πρόκειται για μια καινοτόμα καμπάνια επικοινωνίας, ενώ για κάθε μέσο επικοινωνίας θα ακολουθείται διαφορετική προσέγγιση. Την ίδια στιγμή για το 2020 ο ΕΟΤ θα δώσει το «παρών» σε 47 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, με νέα περίπτερα. Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη, παρελθόν θα αποτελούν οι φωτογραφίες που κοσμούσαν τα περίπτερα, αφού όλα πλέον θα είναι ψηφιακά.
Τη νέα χρονιά οι εμπλεκόμενοι με τα τουριστικά πράγματα αναμένουν τις νομοθετικές παρεμβάσεις του υπουργείου Τουρισμού που θα αφορούν στον καταδυτικό τουρισμό και την τουριστική εκπαίδευση.
Ας ελπίσουμε ότι κι αυτές οι δηλώσεις δε θα είναι… έπεα πτερόεντα.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη