ΓΕΛ Κυπαρισσίας: Στη Λαπεενράντα της Φινλανδίας η τοπική παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά

ΓΕΛ Κυπαρισσίας: Στη Λαπεενράντα της Φινλανδίας  η τοπική παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά

Εκπαιδευτική δράση πολιτισμού, παράδοσης και εξωστρέφειας για Κυπαρισσία και Τριφυλία

Η παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής, παλαιότερου και νεώτερου τύπου, η Κυπαρισσία και η Τριφυλία ταξιδεύουν αυτές τις μέρες στη Λαπεενράντα της Φινλανδίας, μέσα από διαδικτυακές εφαρμογές, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιείται για 24 μήνες στο ΓΕΛ Κυπαρισσίας.

Πρόκειται για μια στρατηγική σύμπραξη έξι σχολείων από έξι ευρωπαϊκές χώρες, τη Φινλανδία, τη Γερμανία, τη Λετονία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ελλάδα, με τίτλο «Πολιτιστική Κληρονομιά στην Ευρώπη. Αποδοχή-Σεβασμός-Ανεκτικότητα». 

Μέχρι τώρα από το ΓΕΛ Κυπαρισσίας έχουν παρουσιαστεί: Το κάστρο της Κυπαρισσίας (Γερμανία). Η πόλη της Κυπαρισσίας στο χθες και το σήμερα (Λετονία). Παραδοσιακή κουζίνα – Η πίτα του γάμου και παραδοσιακά ακούσματα (Ισπανία). Μύθοι και Θρύλοι του τόπου μας (Γαλλία).

Η όλη δράση υλοποιείται από τις 8 έως τις 15 Φεβρουαρίου. Ήδη έγιναν οι παρουσιάσεις των τοπικών φορεσιών, της κάθε πόλης των χωρών που συμμετέχουν και του κάθε σχολείου μέσω διαδικτυακών εφαρμογών.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες και μαγειρική τοπικής παραδοσιακής συνταγής από τους μαθητές. Επίσης, ξεναγήσεις, σε ομάδες, στο σχολείο που έχει δυναμικότητα 750 μαθητών και περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από ηλικίες 6 έως 17 ετών.

Χθες όλες οι αποστολές, 52 άτομα, επισκέφθηκαν κοντινούς προορισμούς ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος! Η ελληνική αποστολή αποτελείται από τη συντονίστρια Κατερίνα Ντρούλια, το μέλος της παιδαγωγικής ομάδας Αικατερίνη Γαλάνη και τις μαθήτριες της Β’ Λυκείου, Ανδριάνα Πολίτη, Μαρία Παναγιωτακοπούλου και Μαριαλένα Πολυχρονοπούλου Σήμερα οι τρεις μαθήτριες του ΓΕΛ Κυπαρισσίας θα φορέσουν παραδοσιακές φορεσιές της Κυπαρισσίας, κειμήλια της οικογένειας της συντονίστριας του προγράμματος.