Θέματα επικαιρότητας, με βαρύνουσα σημασία, απασχόλησαν τη συνέντευξη Τύπου της δημοτικής παράταξης “Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες”, η οποία δόθηκε χθες το μεσημέρι στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας.
Τόσο ο επικεφαλής της παράταξης, Μανώλης Μάκαρης, όσο και οι δημοτικοί σύμβουλοι Σταμάτης Μπεχράκης και Χρήστος Αναστασόπουλος αναφέρθηκαν στη νέα τροποποίηση του master plan στο λιμάνι της Καλαμάτας- σύμφωνα με όσα προβλέπονται, το… σπρώχνουν όλο και περισσότερο στην ιδιωτικοποίησή του-, στις απολύσεις των πέντε εργαζομένων στο Άσυλο Ανιάτων, στη χθεσινοβραδινή εκδήλωση για το 5G, στη ρύπανση από τα πυρηνελαιουργεία, στην ανάπτυξη του προαστιακού σιδηρόδρομου, στο τεχνικό πρόγραμμα της Δημοτικής Αρχής για το 2020, αλλά και στο θέμα της χάραξης του οδικού άξονα Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη.
Λιμάνι Καλαμάτας
Αναπτύσσοντας τις απόψεις της παράταξής του για το λιμάνι Καλαμάτας, ο Μανώλης Μάκαρης τόνισε ότι, ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο το 2018 προχώρησε στην επικαιροποίηση του master plan, οι νέες αλλαγές τροποποιούν τους όρους δόμησης, αλλά και το χαρακτήρα του. Κι αυτό, γιατί, όπως σημείωσε, προστίθενται προς χρήση 3.100 τετραγωνικά μέτρα από τη χερσαία ζώνη, με αποτέλεσμα να αλλάζουν χαρακτήρα το πάρκο του Λιμενικού Ταμείου, ο χώρος στάθμευσης στο ΝΟΚ, όπως και άλλα σημεία της περιοχής.
Σύμφωνα με τον κ. Μάκαρη, πρόκειται για μια απαράδεκτη απόφαση, αφού το λιμάνι της Καλαμάτας δεν αντέχει επιπλέον δόμηση. Σε περίπτωση, δε, που υλοποιηθεί η απόφαση, θα επιφέρει σοβαρή αλλοίωση του χαρακτήρα του. Ζήτησε το θέμα να έρθει άμεσα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας για να πάρουν καθαρή θέση όλες οι παρατάξεις, ενώ τα παραπάνω σχέδια, συμπλήρωσε, συνοδεύονται και από την ιδιωτικοποίηση των δημοτικών λιμενικών ταμείων, καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει να τα θέσει υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών. “Είμαστε κάθετα αντίθετοι στη λογική που φαίνεται προκρίνεται”, είπε.
Επιπλέον, ο Σταμάτης Μπεχράκης σχολίασε ότι οι αλλαγές στο χαρακτήρα του λιμανιού που προτείνονται δεν έχουν δοθεί προς ενημέρωση στις δημοτικές παρατάξεις, σημειώνοντας και ο ίδιος ότι με τη νέα αναθεώρηση αλλοιώνεται εντελώς ο χαρακτήρας του παραλιακού μετώπου. “Η δημοτική μας παράταξη προτείνει τη δημιουργία χώρου για στάθμευση και λειτουργία υδροπλάνων που θα συνδέουν την Καλαμάτα με νησιά και άλλες περιοχές”, συμπλήρωσε.
Απολύσεις από Άσυλο Ανιάτων
Ο κ. Μάκαρης στην παρέμβασή του τάχθηκε για μία ακόμα φορά κατά των απολύσεων, ενώ απορεί πώς είναι δυνατόν να μη γνωρίζει για το θέμα τίποτα ο δήμαρχος Καλαμάτας, από τη στιγμή που δύο από τα πέντε άτομα του Διοικητικού Συμβουλίου έχουν τοποθετηθεί από το Δήμο Καλαμάτας, ο δε προϋπολογισμός εγκρίνεται από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο.
Επομένως, η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να πάρει ξεκάθαρη θέση, ενώ επισήμανε ότι θα επαναφέρει το ψήφισμα της παράταξής του για ανάκληση των απολύσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να πάρουν καθαρή θέση όλες οι δημοτικές παρατάξεις.
Ο Σταμάτης Μπεχράκης τόνισε ότι θα πρέπει οι δύο εκπρόσωποι του Δήμου Καλαμάτας να είναι είτε αιρετοί είτε πολίτες και να μην έχουν καμία οικονομική σχέση με το Ίδρυμα, ενώ απόρησε πώς είναι δυνατόν φορείς με προϋπολογισμό 2,7 εκατομμύρια ευρώ να μη λογοδοτούν για τον τρόπο που τα διαχειρίζονται. Τέλος, πρότεινε να δημιουργηθεί ανάλογη δομή από το Δήμο Καλαμάτας.
Άλλα θέματα
Θέμα της συνέντευξης Τύπου ήταν και η χθεσινή εκδήλωση του Δήμου για το 5G, όπου η δημοτική παράταξη καυτηρίασε το γεγονός ότι δεν υπήρξε επιστήμονας που να υποστηρίζει κάποια αντίθετη άποψη.
Επίσης, σχολιάστηκε το θέμα της λειτουργίας των πυρηνελαιουργείων, όπου ο κ. Μάκαρης ζήτησε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και πρωτοβουλίες από το Δήμο Καλαμάτας μέσω του προγράμματος Αστικές Καινοτόμες Δράσεις που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Καθαρή άποψη απ’ όλες τις δημοτικές παρατάξεις ζήτησε ο κ. Μάκαρης και για την πρόταση της παράταξής του για επαναλειτουργία του προαστιακού, ενώ για το Τεχνικό Πρόγραμμα επανέλαβε ότι δεν περιέχει καμία καινοτόμα δράση και κινείται στη λογική της απλής διαχείρισης.
Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης έδωσε έμφαση στην απουσία έργων υποδομής, ενώ επέμεινε στην υλοποίηση της αντιπλημμυρικής μελέτης του Μορέα.
Τέλος, για το θέμα της χάραξης του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη ξεκαθάρισε ότι η παράταξή του είναι εναντίον της παραλιακής χάραξης, ενώ ζήτησε να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ο δε δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Αναστασόπουλος, αναφερόμενος στους πρώτους μήνες της Δημοτικής Αρχής, σχολίασε ότι δεν υπάρχει στρατηγική και στέρεος βηματισμός.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη