Στην Ολυμπία Οδό πλέον ο λόγος για την υλοποίησή του Πάτρα-Πύργος

Στην Ολυμπία Οδό πλέον  ο λόγος για την υλοποίησή του Πάτρα-Πύργος

Σε non paper που έβγαλε το υπουργείο ΥΠΟΜΕ τις προηγούμενες ημέρες γίνεται αποτίμηση της μέχρι τώρα υπόθεσης υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος ως ενιαίο έργο με την ένταξή του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. 

Γίνεται εκτενής αναφορά στην όλη διαδικασία, αλλά και στα επόμενα βήματα που θα μας φέρουν στην εκκίνηση της υλοποίησης μέσω της Ολυμπίας Οδού.

Επίσης, για πρώτη φορά γίνεται γνωστό ότι θα διατεθούν περίπου 10 εκατ. ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας που θα βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά του δρόμου μέχρι να αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο.

Αναλυτικά το non paper, σύμφωνα με τον Νίκο Καραγιάννη και την ιστοσελίδα ypodomes.com, αναφέρει:

Την Παρασκευή 27/3 έγινε ακόμα ένα βήμα για τη διαδικασία κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος ως ενιαίο έργο. Όπως είναι γνωστό, η προηγούμενη κυβέρνηση είχε επιλέξει την κατάτμηση του έργου σε 8 κομμάτια, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σημείο στα 4 να μην υπάρχει ανάδοχος και στα άλλα 4 τυπικά να υπάρχει αλλά στην πράξη οι εργασίες να έχουν σχεδόν μηδενική πρόοδο.

Έτσι, η διευθύνουσα Υπηρεσία προχώρησε, όπως όφειλε, στη διακοπή και τυπικώς των εργασιών και στη διάλυση των 4 συμβάσεων. Όπως είναι γνωστό, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για ένταξη εκ νέου του έργου στη Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ενώ έχει ήδη επιτευχθεί σχετική συμφωνία με τον παραχωρησιούχο. Για το ενδιάμεσο διάστημα, και με δεδομένη την κρισιμότητα του έργου και την κακή κατάσταση σε πολλά σημεία του υπάρχοντος οδικού δικτύου, προγραμματίζονται στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφαλείας.

Επειδή από τους αναδόχους των 4 εργολαβιών που διαλύθηκαν και τυπικά, ο εκπρόσωπος της μίας (ο κ. Εμφιετζογλου που εμφανίζεται ως εκπρόσωπος της «GD INFRASTRUTTURE SRL» συγκεκριμένα) ισχυριζόταν ότι μπορούσε να παραδώσει το έργο και μάλιστα νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο, σωστό είναι να αναφερθούν ορισμένα δεδομένα για να αποκατασταθεί η πραγματικότητα.

Ωραία τα λόγια, λοιπόν, όμως η πραγματικότητα είναι η εξής:

–Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που προαναφέρθηκαν, στις εργολαβίες του έργου τις οποίες είχε αναλάβει, είχε ήδη σοβαρές καθυστερήσεις

-Σε μία από αυτές πήρε προκαταβολή σχεδόν 1,4 εκ. ευρώ και υλοποίησε έργα μόνο 40.000 ευρώ

-Τα τελευταία 15 χρόνια, από τα 11 μεγάλα έργα που έχουν αναλάβει εταιρείες του, κανένα δεν τελείωσε στην ώρα του. Σε όλα υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις (από 55% έως σχεδόν 230%)

-Από τα ίδια 11 έργα, μόνο ένα κατάφερε να ολοκληρώσει έστω και με καθυστέρηση. Τα 8 τελικά παραδόθηκαν χωρίς να ολοκληρωθούν και τα δύο συνεχίζονται ακόμα, με μεγάλες καθυστερήσεις

-Επίσης, σε αρκετά από αυτά τα έργα, παρά τις καθυστερήσεις και την αδυναμία ολοκλήρωσής τους, υπήρξαν και σημαντικές οικονομικές υπερβάσεις. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών και ο παραχωρησιούχος της Ολυμπίας Οδού, έπειτα από διαπραγματεύσεις, υπέγραψαν ένα Μνημόνιο Συναντίληψης που περιλαμβάνει τις βασικές αρχές της συμφωνίας των δύο μερών.

Με την ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού: Εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του. Η υλοποίησή του δε θα κοστίσει στο ελληνικό Δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες. Η επίβλεψή του θα γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό απελευθερώνοντας προσωπικό του υπουργείου για άλλα έργα. Εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης μέχρι το 2040.