Από τη μια πλευρά, αρχίζει η διαβούλευση στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του οδικού τμήματος Καλαμάτα- Ριζόμυλος, ενώ, από την άλλη, όπως ήταν φυσικό, η δικαστική εμπλοκή για το σύνολο του έργου.
Έτσι, άνοιξε ο… χορός των εμπλοκών και ο διαγωνισμός του μεγάλου οδικού έργου-ΣΔΙΤ, για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, αρχίζει να… πατάει φρένο.
Μετά την απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) να θέσει εκτός διαγωνισμού τις ΑΚΤΩΡ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ύστερα από ένσταση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ακολούθησε η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας των δύο μεγάλων ομίλων, σύμφωνα με την ενημερωτική ιστοσελίδα ypodomes.com και το ρεπορτάζ του Νίκου Καραγιάννη.
Στόχος των εταιρειών είναι η αναίρεση της απόφασης και η επαναδιεκδίκηση του έργου. Η εκδίκαση της υπόθεσης αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, όπως γίνεται αντιληπτό και από τους υπόλοιπους διεκδικητές, καθώς όσο μειώνεται ο ανταγωνισμός, τόσο μεγαλώνουν οι πιθανότητες ανάληψης του έργου.
Ο νέος άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη θα είναι μία συνέχεια ουσιαστικά του αυτοκινητόδρομου Μορέα και η χρονοαπόσταση αναμένεται να μειωθεί σημαντικά, ενώ εκτιμάται αντίστοιχα ότι θα ανέβει σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια σε ένα δρόμο που σήμερα χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνος.
Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον περασμένο Ιούλιο με συνολικά πέντε σχήματα: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ΣΔΙΤ».
Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια) και η χρηματοδότησή του δεν προβλέπει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αποπληρωμή θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.
Α.Π.