Αναμφίβολα, οι στιγμές που ζούμε είναι πρωτόγνωρες και ιδιαίτερες. Ακόμα περισσότερο γίνονται «παράξενες» στα μικρά παιδιά που δεν είναι εύκολο να κατανοήσουν γιατί ξαφνικά είναι κλεισμένα σε τέσσερις τοίχους και έχουν μεγάλη ανάγκη για ψυχαγωγία και ξεγνοιασιά.
Ωστόσο, δε θα πρέπει να αφήσουμε τα παιδιά να αφεθούν σε απραξία αλλά να προσπαθήσουν να ξεκλέψουν λίγο χρόνο από το παιχνίδι τους και να τον αφιερώσουν στην μάθηση και τη γνώση.
Με αυτές τις σκέψεις το Ερευνητικό Εργαστήριο Γνώσης και Αβεβαιότητας (ΓΑΒ LAB / http://gav.uop.gr) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σχεδίασε και υλοποίησε το Γριφομπότ (http://grifobot.gr). Πρόκειται για ένα παιχνίδι για μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού που μπορούν παίζοντας να κάνουν ασκήσεις γλώσσας και μαθηματικών, συνδυαστικά με στοιχεία εκμάθησης κώδικα. Το παιχνίδι βρίσκεται διαδικτυακά στη διεύθυνση http://grifobot.gr και μπορεί καθένας να γραφτεί και να παίξει δωρεάν.
Το κάθε παιχνίδι (για μαθητές δημοτικού) παρουσιάζει ένα ταμπλό 36 τετραγώνων στο οποίο υπάρχουν ασκήσεις προς λύση ανάλογα με το επίπεδο του κάθε μαθητή (τάξη). Ο κάθε μαθητής θα πρέπει να λύνει μια προς μία τις ασκήσεις και να μετακινείται στο τετράγωνο της άσκησης που έλυσε. Οι «βαθμοί» που παίρνει έχουν σχέση με τις κινήσεις που κάνει, άρα θα πρέπει να λύνει το κάθε παιχνίδι με τις λιγότερες κινήσεις! Συνεπώς, σκοπός είναι αφενός να λυθούν σωστά όλες οι ασκήσεις του πίνακα αλλά με τέτοιον τρόπο ώστε ο παίκτης να κάνει τις λιγότερες δυνατές κινήσεις.
Το παιχνίδι, πέραν από τους μαθηματικούς και γλωσσικούς γρίφους διδάσκει τις έννοιες του κώδικα (διαδοχικές ενέργειες μετακίνησης) ενώ παράλληλα βάζει και το γρίφο της εύρεσης της πιο σύντομης διαδρομής μεταξύ πολλών σημείων.
Τη υλοποίηση του παιχνιδιού έκανε ο Δρ. Βασίλης Πουλόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Αναπληρωτής Διευθυντής του ΓΑΒ LAB, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που εθελοντικά βοήθησαν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και συνεχίζουν να προσφέρουν με προτάσεις για βελτιώσεις του παιχνιδιού.
«Συνεπείς με το ρόλο που έχει το ΓΑΒ LAB τα τρία τελευταία χρόνια της λειτουργίας του (σ.σ. το ΓΑΒ LAB έκλεισε τρία χρόνια λειτουργίας, το Σάββατο 4 Απριλίου), προσπαθούμε να είμαστε κοντά στην κοινωνία και να υποστηρίζουμε την εκπαίδευση σε κάθε επίπεδο. Τη μέρα που έκλεισαν τα σχολεία κάναμε μία συζήτηση με τον κ. Wallace, Επίκουρο Καθηγητή και Διευθυντή του ΓΑΒ LAB, και στρέψαμε την προσοχή μας στην πρώτη σχολική ηλικία. Σε σύντομο χρόνο είχαμε το Γριφομπότ. Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος το έχει αγκαλιάσει, δείχνει να το έχει ανάγκη, μας βοηθούν στη βελτίωση και στην εξέλιξή του. Οι μαθητές μας ‘βομβαρδίζουν’ καθημερινά με αιτήματα. Θέλουν να γίνει καλύτερο, θέλουν να βελτιωθεί, εκφράζουν τις επιθυμίες τους και εμείς βάζουμε όλες μας τις δυνάμεις για να το πραγματοποιήσουμε.
Σήμερα μάλιστα πραγματοποιήθηκε το πρώτο τουρνουά στο Γριφομπότ, οπου οι μαθητές διαγωνίστηκαν στις ίδιες ασκήσεις.
Δεν ζητάμε από τους μαθητές να αφήσουν το παιχνίδι τους γιατί το έχουν ανάγκη αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Μπορούν όμως εφόσον το επιθυμούν να βρουν στο Γριφομπότ, ένα συνδυασμό παιχνιδιού και μάθησης.», αναφέρει ο Καλαματιανός δημιουργός του Γριφομπότ, Βασίλης Πουλόπουλος.