Σε μία από τις τελευταίες συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της “Φάρις”, όπου και συζητήθηκε η διεξαγωγή του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, κατατέθηκαν τρεις προτάσεις λόγω της κατάστασης που επικρατούσε και επικρατεί με τον κορωνοϊό.
Η πρώτη – και η πλέον αισιόδοξη- ήταν ότι μεγαλύτερο πολιτιστικό γεγονός της Καλαμάτας θα διεξαχθεί κανονικά (σ.σ. από 16 έως 26 Ιουλίου 2020), η δεύτερη να μεταφερθεί χρονικά η έναρξή του τον Αύγουστο και να συμμετέχουν μόνο ελληνικά συγκροτήματα, ενώ η τρίτη να αναβληθεί. Σε εκείνο που ομονόησαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ήταν να επανεξεταστεί η κατάσταση στο τέλος Μαΐου.
Διαβάζοντας, όμως, τις προηγούμενες μέρες τις απόψεις της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, για το πώς θα διεξαχθούν φέτος τα φεστιβάλ και οι μεγάλες εκδηλώσεις, φαίνεται περισσότερο μετέωρη παρά ποτέ η διεξαγωγή του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού.
Ειδικότερα, η κα Μενδώνη τόνισε μεταξύ άλλων: “Τα ζωντανά θεάματα – δρώμενα θα ξεκινήσουν μετά τις 15 Ιουλίου, μόνο σε ανοικτούς χώρους. Τα άτομα –με μη ιατρική μάσκα- που μπορούν να βρίσκονται στη σκηνή πρέπει να τηρούν τις ενδεδειγμένες αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ τους. Όριο πληρότητας 40%, ώστε να τηρούνται οι ανάλογες αποστάσεις.
Η σκηνή θα πρέπει να απέχει τουλάχιστον 3 μέτρα από την πρώτη σειρά καθισμάτων. Σε περίπτωση εκδήλωσης όπου το κοινό είναι όρθιο, θα πρέπει να τηρείται η απόσταση του 1,5 μέτρου”.
Αν ισχύσουν τα παραπάνω, χρονικά το Διεθνές Φεστιβάλ δεν προλαβαίνει να ξεκινήσει στις 16 Ιουλίου. Από την άλλη, ακόμα κι αν μετατεθεί η έναρξή του για κάποιες μέρες, μπαίνει θέμα με τα μέτρα που θα ισχύσουν στην άφιξη ξένων συγκροτημάτων, αλλά κι αν σε αυτή την γενικότερη αναταραχή υπάρχει χρόνος να προγραμματιστεί ένα πολιτιστικό γεγονός του βεληνεκούς του Διεθνούς Φεστιβάλ.
Η λύση για διοργάνωση τον Αύγουστο μόνο με ελληνικά συγκροτήματα απονευρώνει το διεθνή χαρακτήρα του, αλλά διατηρεί ενεργό το θεσμό.
Από εκεί και πέρα, η ματαίωση είναι ριζική λύση, μοιάζει περισσότερο λογική τη δεδομένη περίοδο, αλλά είναι και αυτή που θα απογοητεύσει περισσότερο τους χιλιάδες θαυμαστές του πολιτισμού.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη