Η διαχείριση του έργου της πεζοδρόμησης της Ιατροπούλου, από τη Δημοτική Αρχή Καλαμάτας, αποδεικνύεται τουλάχιστον ερασιτεχνική και πρόχειρη και σαφώς καταδεικνύει έλλειψη τεχνογνωσίας των αρμόδιων στελεχών της Δημοτικής Αρχής.
Ένα έργο που θα έπρεπε, σύμφωνα με τη σύμβαση, να είχε ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2019 και να είχε ολοκληρωθεί το Γενάρη του 2020 θα είναι ευχής έργον εάν αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Οι συνέπειες της εκκωφαντικής ολιγωρίας αλλά και της διαχειριστικής ανικανότητας αντανακλούν καθημερινά στους διερχόμενους πολίτες, από το σημείο, αλλά και στους πολυάριθμους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο σημείο της πόλης μας.
Συνοπτικά θα αναφέρω πως ενώ υπήρχε μια συγκεκριμένη μελέτη προς υλοποίηση, η ΔΕΥΑΚ ζήτησε να προστεθεί η αλλαγή του αγωγού ύδρευσης, κάτι που είχε ως συνέπεια την απαίτηση σύνταξης ανακεφαλαιωτικών πινάκων εργασιών για τις προστιθέμενες εργασίες. Το αίτημα της ΔΕΥΑΚ ήταν πλήρως κατανοητό και θα ήταν δόκιμο ΠΡΙΝ ξεκινήσουν οι εργασίες, ΠΡΙΝ γίνει η παραμικρή επέμβαση στο δρόμο, να πραγματοποιηθεί ενημέρωση της μελέτης, έτσι ώστε να μη διακοπούν οι εργασίες ενώ είχαν ήδη ξεκινήσει. Ασφαλώς πρόκειται, κατά τη γνώμη μου, περί κακής διαχείρισης.
Μια ακόμα βασική αιτία της καθυστέρησης, σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, ήταν η μη καταβολή των χρημάτων από το Πράσινο Ταμείο, που αποτελεί το φορέα χρηματοδότησης του έργου. Ωστόσο, ο πρόεδρος του Ταμείου, σε συνέντευξή του, διέψευσε κατηγορηματικά τον ισχυρισμό και δήλωσε πως ουδέποτε ο Δήμος Καλαμάτας τού απέστειλε τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να προχωρήσει η διαδικασία. Στη συνέχεια και μετά αυτή την εξέλιξη ο Δήμος έπραξε τις σχετικές διαδικασίες με τεράστια, βέβαια, καθυστέρηση.
Ως εκ τούτου, θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός πως το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και οι δημότες υπήρξαν θύματα παραπληροφόρησης και απόκρυψης των πραγματικών γεγονότων σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο θέμα και ζητώ κατηγορηματικά να μην επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον.
Με λύπη πριν από λίγες ημέρες άκουσα, σε συνέντευξη του δημάρχου, πως η Δημοτική Αρχή προτίθεται να αναλάβει, με ιδίους πόρους, τα έξοδα για την πραγματοποίηση βελτιωτικών εργασιών, ώστε τουλάχιστον να καταστεί ασφαλέστερη η διέλευση από τα πεζοδρόμια. Συνεπώς την κακοδιαχείριση και την αδυναμίας ορθής περαίωσης του έργου θα επωμιστούν έμμεσα οι δημότες, καθώς πρόκειται για χρήματα του Δήμου!
Εν κατακλείδι, τα τεχνικά έργα στην πόλη δε θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο πολιτικής σπέκουλας και πεδίο αδιέξοδων αντιπαραθέσεων, αλλά να αντιμετωπίζονται τεχνοκρατικά βάσει του τρίπτυχου σχεδιασμός-μελέτη-υλοποίηση, ωστόσο για να γίνει αυτό απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διατύπωση της αλήθειας και, φυσικά, η απαραίτητη τεχνογνωσία από τους πολιτικούς υπευθύνους.
Βασίλης Κανάκης
Δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό “Καλαμάτα Μπροστά” -Βασίλης Κοσμόπουλος, πολιτικός μηχανικός Πανεπιστημίου Πατρών, πτυχιούχος Φυσικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών