Η νέα συνθήκη της υγειονομικής κρίσης και οι αλλαγές που έφερε στην καθημερινότητα των πολιτών στρέφουν την προσοχή των τοπικών Αρχών σε θέματα προσβασιμότητας σε χώρους πρασίνου για άθληση και ψυχαγωγία, αναδεικνύοντας την κρισιμότητα του τρόπου διαχείρισης των δημόσιων χώρων σήμερα. Από την άλλη πλευρά, το ερώτημα παραμένει: Μπορούμε να επέμβουμε στις πόλεις μας; Να «διορθώσουμε» λάθη του παρελθόντος, να αυξήσουμε το πράσινο και το χώρο για τον πεζό, να δημιουργήσουμε νέα δίκτυα;
Η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας ανοίγει το διάλογο με φορείς και πολίτες, φιλοδοξώντας να καταλήξει σε μια πρόταση που θα διευκολύνει παρεμβάσεις στο γηρασμένο ιστό της πόλης. Μια πρωτοβουλία που θα είχε, βέβαια, μεγαλύτερη σημασία αν ξεκινούσε στην αρχή της θητείας της. Ακόμα κι έτσι, όμως, είναι μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια, από την οποία αναμένουμε να βγουν πολύτιμα συμπεράσματα για το μέλλον της Καλαμάτας.
Στο τραπέζι της συζήτησης η Δημοτική Αρχή θέτει θέματα όπως: Προσαρμογή της πόλης στις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις του covid-19. Άμεσες πολεοδομικές επεμβάσεις στο πλαίσιο αναβάθμισης του δημόσιου χώρου.
Σκοπός δε της πλατφόρμας που ανοίγει για την υποβολή προτάσεων είναι η διασφάλιση σε όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους, στα άτομα τρίτης ηλικίας, στα άτομα με αναπηρία, στα ευάλωτα άτομα, στα παιδιά, στους νέους, αλλά και στους επισκέπτες της πόλης μας, της πρόσβασης και της άνετης παραμονής, με όρους και προϋποθέσεις που θα εμπεδώνουν το αίσθημα ασφάλειας
Στόχοι των επεμβάσεων, σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, είναι: Κοινωνική απόσταση, φυσική άθληση, επικοινωνία, αναψυχή στο δημόσιο χώρο, προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, νέες ευκαιρίες για μετακινούμενους και επιχειρήσεις, νέα ποιότητα στην αστική κινητικότητα, άνετες μετακινήσεις, πράσινες μετακινήσεις, ασφαλείς μετακινήσεις, τόνωση αγοράς (εμπόριο – τουρισμός), νέα σύγχρονη εικόνα της πόλης.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση Τύπου της Δημοτικής Αρχής: “Αναμένουμε τις προτάσεις σας για τα σημεία που απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός (παγκάκια, καρέκλες κήπου, καλαθάκια απορριμμάτων, υπαίθρια όργανα γυμναστικής), τη δυνατότητα πεζοδρόμησης ή μονοδρόμησης περιοχών, καθώς και την επέκταση του δικτύου ποδηλατόδρομων, τις πολιτικές ενίσχυσης του ποδηλάτου, τα κοινόχρηστα ποδήλατα”.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη