Σε χθεσινές του δηλώσεις κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου και αναφερόμενος στο θέμα της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του δρόμου «Καλαμάτα – Ριζόμυλος» που συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Η Δημοτική Αρχή είχε και έχει μια συγκεκριμένη θέση. Θέση που είχε παρουσιάσει και είχε αναλύσει στην Επιτροπή Διαβούλευσης. Στο θεσμοθετημένο επίσημο όργανο δηλαδή, όχι σε συνέντευξη. Εκεί που θα έπρεπε να παρουσιάζονται όλες οι προτάσεις, εκεί που προκαλείται η ζύμωση. Θέση που διατυπώθηκε με τη μορφή της εισήγησης και παρουσιάστηκε από τον αντιδήμαρχο. Θέση, μάλιστα, που μετά τις απαντήσεις του κ. Καρνέση ενισχύθηκε.
Τι μας είπε ο κ. Καρνέσης; Ότι κατ’ αρχήν δεν έχει κλείσει τίποτα ακόμα και ότι οι προτάσεις εξετάζονται. Ότι η πρόταση της Δημοτικής Αρχής αξιολογείται θετικά, ότι το θέμα με τους παράδρομους και τις βελτιώσεις ήδη έχει προχωρήσει και το θέμα με το συνδετήριο δρόμο είναι υπό αξιολόγηση. Κι ότι εφόσον το υπουργείο το επιλέξει μπορούν να προβλεφθούν τροποποιήσεις και να μην απαιτείται εκ νέου έγκριση επί της ΜΠΕ.
Η δική μας η θέση, λοιπόν, εκφράστηκε πολύ πριν μπούμε στη διαδικασία της ψηφοφορίας και ήταν συγκεκριμένη. Δε γνωμοδοτούμε θετικά μέχρι να δούμε τις παρατηρήσεις αποτυπωμένες. Παράδρομοι, σύνδεση της πόλης με το δρόμο και αξιοποίηση του δυτικού μετώπου. Ως Δημοτική Αρχή διεκδικούμε τα μέγιστα για το Δήμο μας, δε δίνουμε λευκή επιταγή σε κανέναν. Δε θα εξυπηρετήσουμε ποτέ δικά μας προσωπικά συμφέροντα. Αν ενσωματώνονταν οι προτάσεις μας, η γνωμοδότηση γινόταν καθόλα θετική.
Η πρόταση της αντιπολίτευσης, τελικά, ποια ήταν; Εκφράστηκε μετά την καταψήφιση της αρχικής πρότασης. Ένα σύνολο προτάσεων που διαμορφώνονταν εκείνη τη στιγμή.
Κάποιες του κ. Κοσμόπουλου, κάποιες του κ. Τζαμουράνη, κάποιες του κ. Μάκαρη, που έρχονταν όμως σε σύγκρουση και ακύρωναν ορισμένες άλλες. Πρόκειται για έναν τακτικισμό, ο οποίος ελπίζουμε να μην αποβεί επιζήμιος για την πόλη μας».
Οι χθεσινές δηλώσεις του δημάρχου Καλαμάτας θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα ανοίξουν και πάλι έναν κύκλο συζητήσεων γύρω από το επίμαχο θέμα, όπως είναι αυτό της γνωμοδότησης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του οδικού τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος, υποέργο του οδικού άξονα “Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη”.
Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να επισημανθεί ότι το ενδιαφέρον σε αυτό το οδικό έργο είναι πως θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τι σημαίνει αυτό, όπως εξήγησε και ο Γ. Καρνέσης, κατά την παρουσία του στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου; Για να μπορέσει να υλοποιηθεί ένα έργο το οποίο δε θα περιλαμβάνει διόδια, αν και υψηλού σχετικά κόστους, το κράτος θα καλείται κάθε χρόνο από τα χρήματα των φορολογούμενων να καταβάλει σημαντικό τίμημα.
Για να μπορέσει να προχωρήσει σε μία ρεαλιστική βάση ο σχεδιασμός του έργου θα πρέπει και το κόστος να μείνει προσγειωμένο όσο το δυνατόν περισσότερο. Εδώ έρχεται και κολλάει η υπόθεση της επιλογής της παραλιακής ή της υφιστάμενης χάραξης για το τμήμα των πρώτων 16,4 χλμ.
Τέλος, ενδεικτική είναι η άποψή του ότι “δεν μπορούμε να συγκρουστούμε με την πραγματικότητα”…
Α.Π.