Ως προχωρημένες χαρακτήρισε τις συζητήσεις με την Κομισιόν για την έγκριση υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Σε ενημέρωση στα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την πορεία του έργου ο υπουργός έριξε τα βέλη του στο ΣΥΡΙΖΑ για την κατάτμησή του. Όπως είπε, το υπουργείο ήρθε σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό. Η δε συμφωνία έγινε σε χρόνο ρεκόρ, σε 6 μήνες. Από τις 3 απαιτούμενες εγκρίσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει ληφθεί η πρώτη από την DG Regio, ενώ αναμένεται και από την DG Grow. Ακολούθως, εφόσον αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει κρατική χρηματοδότηση, θα ληφθεί και η έγκριση από την DG Comp. Εξασφαλίστηκε, επίσης, η ένταξη του έργου (σε περίπτωση που δεν τελειώσει το 2023) στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το έργο, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, θα πραγματοποιηθεί σε 36 μήνες με κόστος 310 εκατομμύρια ευρώ αντί 510 εκ. που προβλεπόταν στην περίπτωση της κατάτμησης.
Διόδια θα υπάρχουν με τιμές ανάλογες με το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο, δηλαδή 0,06 ευρώ/χιλιόμετρο. Ο υπουργός, μάλιστα, αποκάλυψε πως το υπουργείο είναι διατεθειμένο να δώσει και πριμ για την ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου.
Επίσης, εξήγγειλε την παράταση κατά 3 χρόνια της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, από το 2041 στο 2044.
Μέχρι να ξεκινήσει το έργο, όπως είπε ο υπουργός, έχουν εξασφαλιστεί 30 εκατομμύρια ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας, προκειμένου να σταματήσει ο φόρος αίματος στο δρόμο αυτό.
Αντίλογος από Διονύση Καλαματιανό
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπήρξε έντονη αντιπαράθεση με το βουλευτή Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύση Καλαματιανό, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με την πορεία του έργου στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα-Πύργος» Κατά την ομιλία του, ο κ. Καλαματιανός τόνισε ότι ο υπουργός, με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης, έθεσε σε μεγάλο κίνδυνο το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.
Ο βουλευτής έθεσε κρίσιμα ερωτήματα για τα οποία δεν έλαβε απαντήσεις, ενώ ζήτησε επανειλημμένως από τον υπουργό να προσκομίσει όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν την αλήθεια για την πορεία του έργου από το έτος 2013, όταν απεντάχθηκε με ευθύνη της τότε συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ και κατόπιν απαίτησης των εργολάβων το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από την παραχώρηση «Ολυμπία Οδός», έως και σήμερα.
Επιπλέον, τόνισε: “Το έργο μπήκε σε τεράστια περιπέτεια με τις δικές σας επιλογές. Ακυρώσατε, αναιτιολόγητα, υπογεγραμμένες και εκτελούμενες συμβάσεις εργολαβιών. Δώσατε το δικαίωμα στους εργολάβους με την ακύρωση των συμβάσεων από εσάς, να προσφύγουν στη δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα τεράστιες καθυστερήσεις και καταβολή αποζημιώσεων, που θα πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες. Με τους χειρισμούς σας, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου το έτος 2023 δεν μπορεί να υλοποιηθεί”.