Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Άμυνας για τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων ανάπτυξης και υποδομών στο αεροδρόμιο Καλαμάτας κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας και εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει: “Το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» αποτελεί τη σημαντικότερη πύλη επισκεπτών στο Νομό Μεσσηνίας και σε όλη τη νότια Πελοπόννησο, με ιλιγγιώδη άνοδο των αφίξεων κατά την τελευταία δεκαετία-μόνο την περσινή χρονιά εξυπηρέτησε 2.459 πτήσεις και 153.286 επιβάτες- συντελώντας αποφασιστικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
Η «εκτόξευση» των διεθνών πτήσεων, όμως, ανέδειξε ποικίλα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των χιλιάδων επιβατών του αεροδρομίου, καθώς οι υποδομές του έχουν εξαντλήσει τα όρια των δυνατοτήτων τους.
Πλέον προβάλλει επιτακτικά η ανάγκη για την άμεση υλοποίηση των έργων ανάπτυξής του, όπως η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, η ανάπτυξη βοηθητικών και άλλων ζωτικών υποστηρικτικών εγκαταστάσεων και, βέβαια, η επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού, των θέσεων στάθμευσης και του περιβάλλοντος χώρου.
Τα παραπάνω έργα αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και τη σωστή και ποιοτική εξυπηρέτηση περισσότερων ακόμη επιβατών.
Οι ομιχλώδεις εξαγγελίες του κ. Μητσοτάκη σε επίσκεψη του στην Καλαμάτα περί ανάπτυξης του αεροδρομίου και «καινούργιας διαδικασίας σύμβασης παραχώρησης» έχουν παραμείνει προς το παρόν μόνο στα λόγια.
Έκτοτε ουδεμία επίσημη ανακοίνωση έχει γίνει, όπως άλλωστε συμβαίνει με την υλοποίηση όλων των μεγάλων έργων υποδομών του νομού μας. Παράλληλα, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε τη δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στο γειτονικό στρατιωτικό αεροδρόμιο χωρίς ωστόσο και πάλι να δοθούν περαιτέρω διευκρινήσεις”.
Τέλος, ο Αλέξης Χαρίτσης ρωτά τους υπουργούς:
1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η απόφαση απαλλοτρίωσης των 50 στρεμμάτων για την επέκταση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, την επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντος χώρου, τη μετακίνηση του πάρκου καυσίμων και την ανάπτυξη βοηθητικών και λοιπών ζωτικών εγκαταστάσεων;
2. Ποια είναι η βούληση της κυβέρνησης ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση του αεροδρομίου; Θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΔΕ και ευρωπαϊκά κονδύλια ή θα παραχωρηθεί για εκμετάλλευση σε ιδιώτες;
3. Τι ισχύει αναφορικά με τη δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στο γειτονικό στρατιωτικό αεροδρόμιο, σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού;