Κατανοούμε πλήρως τη δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει η Δημοτική Αρχή του κ. Βασιλόπουλου λόγω της ξεκάθαρης καταψήφισης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας της πρότασης που κατέθεσε για παραλιακή χάραξη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος, πρόταση η οποία στερείται οικονομικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και συγκρούστηκε ευθέως με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν από το γενικό διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών κ. Καρνέση, αλλά και με την κοινή λογική.
Συνεπώς, ήταν αναμενόμενη εκ μέρους τους η αγωνιώδης προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης, με συνεντεύξεις ή άρθρα στα μέσα ενημέρωσης, επιρρίπτοντας ευθύνες στις «κακές» παρατάξεις της αντιπολίτευσης για την πιθανή ματαίωση του σημαντικού έργου για την Καλαμάτα και τη Δυτική Μεσσηνία, προσπαθώντας να απαλλάξουν εαυτούς από την ψηφοθηρική στάση που επέδειξαν.
Στον αντίποδα της αλλοπρόσαλλης πρότασης της Δημοτικής Αρχής, οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης του Δήμου Καλαμάτας στάθηκαν με σοβαρότητα στο ύψος των περιστάσεων και με υπευθυνότητα ενέκριναν τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος», υπερψηφίζοντας τη μεσόγεια χάραξη, καταθέτοντας παράλληλα ρεαλιστικές προτάσεις πιθανών τροποποιήσεων προς αξιολόγηση από το υπουργείο.
Έχουμε την εντύπωση, από τις ανώριμες αντιδράσεις της Δημοτικής Αρχής, ότι εύλογα προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:
1. Εφόσον η Δημοτική Αρχή -όπως εκ των υστέρων ισχυρίζεται- επιζητούσε τη συναίνεση, γιατί δεν την επιδίωξε εκ των προτέρων, συγκαλώντας διαπαραταξιακή σύσκεψη ώστε το Δημοτικό Συμβούλιο να διαμορφώσει και να καταθέσει κοινή πρόταση;
2. Ποιος ο λόγος που η Δημοτική Αρχή αγνόησε τις προτάσεις της αντιπολίτευσης οι οποίες είχαν διατυπωθεί δημοσίως και συνεισέφεραν στο δημόσιο διάλογο;
Τελειώνοντας, επειδή ο δήμαρχος και στελέχη της Δημοτικής αρχής εγκαλούν την αντιπολίτευση για έλλειμμα απόψεων και προτάσεων, είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίσουμε όσες θέσεις και προτάσεις παρουσιάσαμε, τόσο στη συνέντευξη Τύπου –που ο δήμαρχος προσπάθησε να φιμώσει, παραχωρώντας δική του συνέντευξη, την ίδια ώρα και ημέρα, ενώ ήταν ενημερωμένος εκ των προτέρων- όσο και στην εισήγηση που διατυπώσαμε στη συγκεκριμένη συνεδρίαση:
●Συμφωνούμε με την προτεινόμενη χάραξη όπως αναφέρεται στην ΜΠΕ, θεωρώντας ότι πρόκειται για την μόνη βιώσιμη χάραξη του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος από περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική άποψη.
●Θα πρέπει να επιδιωχθεί η απάλειψη των πλευρικών διοδίων της περιμετρικής οδού Καλαμάτας ώστε ο μεγαλύτερος όγκος των οχημάτων να κατευθύνονται σε αυτήν, πετυχαίνοντας την αποσυμφόρηση και την αποφυγή διαμπερούς κυκλοφορίας δια μέσου του Ασπροχώματος.
●Καταθέσαμε επίσης την πρότασή μας για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Δυτικής Παραλίας, η οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
α. Βελτίωση της υφιστάμενης οδού (Μπιρμπίτα – ΓΟΕΒ Παμίσου) για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με τη Δυτική Παραλία.
β. Ανάπλαση της ήδη υπάρχουσας παραλιακής οδού στη Δυτική Παραλία με κατασκευή ποδηλατοδρόμου και πεζοδρομίου και σύνδεσή της με γέφυρα με την Παραλία της Μπούκας.
Κλείνοντας θα πρέπει όλοι να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας και να συνεισφέρουμε δημιουργικά στην κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, που είναι αναγκαίος για την ανάπτυξη όλης της Μεσσηνίας.
Μανώλης Μάκαρης
Επικεφαλής δημοτικής παράταξης «Ανοιχτός Δήμος – Ενεργοί Πολίτες»