Τη Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου, ο βουλευτής Μεσσηνίας Ιωάννης Λαμπρόπουλος επισκέφθηκε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είχε συνάντηση με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, με τον οποίο συζήτησε για τα έργα αρμοδιότητος του υπουργείου του που αφορούν στο νομό.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει:
«Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΠΥΛΟΣ-ΜΕΘΩΝΗ ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ.
1. Εκπόνηση μελετών και περιβαλλοντική αδειοδότηση
•Το τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο
•Για το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος αναμένεται η έγκριση της ΑΕΠΟ, μετά τη θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου
•Οι προμελέτες της βόρειας χάραξης (Σ.Δ.Ι.Τ.) έχουν κατατεθεί στη ΔΙΠΑ για την περιβαλλοντική αδειοδότηση
•Η μελέτη ΑΚΟ (Ανάλυση Κόστους-Οφέλους) αποδεικνύει τη σκοπιμότητα της χάραξης που υλοποιείται
2. Α. Φάση
Το ΣτΕ έκανε δεκτές τις αιτήσεις αναστολής εκτέλεσης κατά της ΑΕΠΠ, συνεπώς στη β΄ φάση του διαγωνισμού, με τα υπάρχοντα δεδομένα, θα μπορούν να συμμετέχουν και οι πέντε υποψήφιοι που έλαβαν μέρος στην α΄ φάση του διαγωνισμού.
Β. Φάση
Η διακήρυξη της β΄ φάσης αναμένεται στο τέλος του 2020.
ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ – Β΄ΦΑΣΗ (Στάδια Β1 και Β2) : 18 μήνες. Χρόνος κατασκευής περίπου τέσσερα χρόνια.
Β. ΟΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ
•Περιγραφή του αντικειμένου
Ο υπόψη Οδικός Άξονας θα συναρμοστεί, με το εν λειτουργία έργο παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα
(Οδικός Άξονας ενταγμένος στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο)
•Γενικά Χαρακτηριστικά
Μήκος αυτοκινητόδρομου, 27,35 χλμ.
Διατομή: τετράιχνη, που φέρει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κλάδο, πλάτους 3,50 μ. εκάστη.
•Υποβληθείσες εκ της Κ/ξιας ΜΟΡΕΑΣ Μελέτες.
α) Έχει εγκριθεί η εκπόνηση του συνόλου των οριστικών μελετών, περιλαμβανομένης και της διενέργειας όλων των ερευνών, καθώς και της εκπόνησης των κτηματολογίων για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων, από την Κ/ξια ΜΟΡΕΑΣ προς το Ελληνικό Δημόσιο, προς το σκοπό δωρεάς και χωρίς αντάλλαγμα, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τη δημοπράτηση του έργου.
β) Η οριστική μελέτη οδοποιίας έχει εγκριθεί από 5/4/2017.
γ) Υπάρχει έγκριση περιβαλλοντικών όρων από 30/05/2006, στην οποία έχει χορηγηθεί παράταση χρόνου ισχύος με καταληκτική ημερομηνία 26/01/27.
•Προϋπολογισμός
Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται περίπου σε 160 εκατομμύρια ευρώ και των απαλλοτριώσεων σε 30 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται πως λόγω του μεγάλου κόστους του έργου απαιτείται η εκπόνηση μελέτης ΑΚΟ.
•Για το έργο αυτό θα υπάρξουν συζητήσεις και αποφάσεις για ένταξή του, στη σύμβαση παραχώρησης του Πάτρα-Πύργος, αμέσως μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης του τμήματος Πάτρα-Πύργος.
Γ. «ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ»
Με την από 16/09/20 απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών θα πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές εργασίες για την επείγουσα αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών ανάντη και κατάντη του αυτοκινητόδρομου Τσακώνα-Καλαμάτα και περιμετρικής οδού Καλαμάτας, προϋπολογισμού 79 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο του 2021.
Ο υπουργός έκανε γνωστό ότι θα διατεθούν 20 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, προκειμένου να κατασκευαστούν αντιπλημμυρικά και στα τμήματα μέχρι το Πήδημα και την ευρύτερη περιοχή.
•Από το Ασπρόχωμα μέχρι τη Μεσσήνη προβλέπεται να κατασκευαστούν αντιπλημμυρικά, παράλληλα με την κατασκευή του οδικού τμήματος Καλαμάτας-Μεσσήνης.
Δ. Η ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΝΕΑΣ ΕΞΟΔΟΥ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΙΓΑΛΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ.
Ε. ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Η αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας θα προχωρήσει ανεξάρτητα από τα 22 περιφερειακά.
Η πανδημία και οι επιπτώσεις που έχει προκαλέσει στις αερομεταφορές καθυστερούν το μελλοντικό σχεδιασμό.
Η ΥΠΑ έχει εκπονήσει master plan για την εξυπηρέτηση της μελλοντικής αεροπορικής κίνησης του αεροδρομίου, που περιλαμβάνει τα απαιτούμενα έργα ανάπτυξης. Για το σκοπό αυτό προωθείται από την ΥΠΑ απαλλοτρίωση κόστους 500.000 ευρώ και αναμένεται η πρόταση κήρυξης απαλλοτρίωσης. Έχει δε εκδοθεί υπουργική απόφαση ανανέωσης περιβαλλοντικών όρων, η οποία λήγει τον 2ο/22.
Ευχαρίστησα τον υπουργό Κώστα Καραμανλή για το μεγάλο ενδιαφέρον που έχει επιδείξει για τη Μεσσηνία, καθώς με υπογραφή του ξεκινούν τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα, ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα των πλημμυρών στο Δήμο Καλαμάτας και στην περιοχή της Μεσσήνης.
Επίσης, για την καθοριστική συμβολή του στην κατασκευή του σημαντικού οδικού άξονα Καλαμάτας-Μεσσήνης-Πύλου-Μεθώνης, αλλά και τη θετική, όπως ελπίζουμε, απόφασή του σχετικά με τον Οδικό Άξονα Τσακώνα-Καλό Νερό».