Με αφορμή τα νέα δημοσιεύματα για τη συζήτηση στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής του ζητήματος της δημιουργίας Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, ο βουλευτής Μεσσηνίας της Ν.Δ., Μίλτος Χρυσομάλλης, προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:
«Επειδή διαβάσαμε πρόσφατα δημοσιεύματα στον τοπικό Τύπο, που διατυπώνουν “σοβαρές επιφυλάξεις” για τη δημιουργία του Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, με πρόσχημα την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας, ήθελα να τονίσω ότι δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο.
Και εξηγούμαι: Κάποιοι έχουν ξεχάσει το πρόσφατο παρελθόν της 120 Πτέρυγας Αεροπορικής Εκπαίδευσης. Έχουν ξεχάσει την εποχή που το εκπαιδευτικό έργο απασχολούσε αρκετές δεκάδες αεροσκαφών σε καθημερινή βάση, χωρίς προβλήματα για τον πολιτικό αερολιμένα αλλά ούτε και για τους κατοίκους. Μάλιστα, τα τελευταία προβλήματα που είχαν εκδηλωθεί αφορούσαν στην υπερπτήση πάνω από τη πόλη της Μεσσήνης, τα οποία διευθετήθηκαν άμεσα με την απομάκρυνση των αεροσκαφών από την περιοχή της πόλης. Όσον αφορά στο πρόβλημα της ηχορύπανσης που επικαλούνται κάποιοι, είναι γνωστό ότι ένα εκπαιδευτικό αεροσκάφος εκπέμπει υποπολλαπλάσιο θόρυβο από ό,τι ένα εμπορικό.
Μου προκαλεί επίσης εντύπωση το γεγονός ότι οι ανησυχούντες επικαλούνται και πρόσωπα που γνωρίζουν καλά τη λειτουργία του αεροδρομίου, για να μας πουν ότι η λειτουργία του Κέντρου θα επιβαρύνει και θα περιορίσει τη δυνατότητα προσέγγισης πολιτικών αεροσκαφών, έχοντας αρνητικές επιπτώσεις στην τουριστική ανάπτυξη του νομού μας. Προφανώς, τα συγκεκριμένα πρόσωπα δε γνωρίζουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του αεροδρομίου της Σούδας στα Χανιά, το οποίο έχει πολλαπλάσια εμπορική κίνηση από την Καλαμάτα, ειδικά τους θερινούς μήνες. Στη Σούδα εδρεύουν, ασκούνται και επιχειρούν παράλληλα 2 μοίρες με 40 μαχητικά αεροσκάφη F16, ενώ από το ίδιο αεροδρόμιο επιχειρούν καθημερινά και τα αεροσκάφη της αμερικανικής βάσης της Σούδας. Και όλα αυτά χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα για τον πολιτικό αερολιμένα. Το ίδιο συμβαίνει και στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης. Γιατί, πολύ απλά, θα έπρεπε οι ανησυχούντες να γνωρίζουν ότι η προσέγγιση μπορεί πολύ εύκολα να ρυθμιστεί από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καθώς ορίζονται συγκεκριμένες περιοχές εκπαίδευσης μακριά από τις διαδρομές των πολιτικών αεροσκαφών. Επιπλέον, η ανάπτυξη του πολιτικού αεροδρομίου της Καλαμάτας είναι αμιγώς θέμα αύξησης του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα περισσότερα εμπορικά αεροσκάφη, και βελτίωσης του αεροσταθμού που εξυπηρετεί τους επιβάτες. Σήμερα, πρέπει να προσγειωθεί ένα εμπορικό αεροσκάφος, να αποβιβάσει, να επιβιβάσει επιβάτες και να απογειωθεί για να μπορέσει να προσγειωθεί το επόμενο. Κι αυτό, γιατί υπάρχει μόνο μια θέση στάθμευσης στον αερολιμένα. Για το θέμα αυτό πρέπει να δώσουμε αγώνα όλοι μαζί, για να ανατρέψουμε την εγκατάλειψη και την απουσία σχεδιασμού που παραλάβαμε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αναφορικά με την επέκταση των εγκαταστάσεων του πολιτικού αερολιμένα. Καμία σχέση δεν έχει η ανάπτυξη του πολιτικού αεροδρομίου με τη δημιουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης. Το μόνο που μοιράζονται είναι ο διάδρομος προσγείωσης και ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου.
Απορώ, τέλος, για την προσπάθεια απαξίωσης του εκπαιδευτικού έργου της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Η Π.Α. βρίσκεται καθημερινά στους ουρανούς, προστατεύοντας την εθνική μας ακεραιότητα και αποτελεί στρατηγικό μας πλεονέκτημα έναντι της γείτονος Τουρκίας. Είναι, επομένως, έργο πρώτιστης σημασίας να μπορεί η Π.Α. να εκπαιδεύει τους ικάρους της με σύγχρονα αεροπορικά μέσα και εξοπλισμό. Συνεχίζοντας την παράδοση 40 και πλέον ετών αεροπορικής εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, η δημιουργία του Κέντρου προσφέρει στην Π.Α. ακριβώς αυτό και ταυτόχρονα καθιστά την πόλη μας ένα διεθνή κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για το τουριστικό brand name του νομού. Άρα, κανείς δεν έχει να ανησυχεί για τη δημιουργία του Κέντρου, η οποία μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει στο νομό μας, σε κάθε επίπεδο.».