Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος κρατάει στιβαρά το τιμόνι της Costamare που γιορτάζει τα 45 χρόνια της

Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος κρατάει στιβαρά το τιμόνι της Costamare που γιορτάζει τα 45 χρόνια της

Στην 61η θέση του Top 100 του καταλόγου της Lloyd’s με τις ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας

Μέσα στην πρωτοφανή παγκόσμια πανδημία η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Costamare κατάφερε να παραμείνει σε ρότα κερδοφορίας και ανάπτυξης. Η εταιρεία, μάλιστα, το 2020 γιορτάζει τα 45 χρόνια από την ίδρυσή της και πλέει στην 5η δεκαετία της.

Ο δε Κωστής Κωνσταντακόπουλος βρίσκεται στην 61η θέση του Top 100 του καταλόγου που δημοσιεύει κάθε χρόνο η Lloyd’s με τις ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Το γ’ τρίμηνο του 2020 τα κέρδη ανήλθαν στα 25,2 εκατομμύρια δολάρια έναντι 36 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, μειωμένα κατά 30%.

Μειωμένος είναι και ο τζίρος από τα 124 εκ., το 2019 στα 10 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2020.

Η εταιρεία βρίσκεται σε καλή θέση, αφού έχει ρευστότητα άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων και καμία σημαντική λήξη χρέους για τα επόμενα τρία χρόνια και ελάχιστες δεσμεύσεις για κεφαλαιακές δαπάνες.

Η Costamare, στο πλαίσιο του προγράμματoς εκσυγχρονισμού του στόλου της, πούλησε δύο containerships με μέσο όρο ηλικίας τα 23 έτη και συμφώνησε να αγοράσει τρία μεταχειρισμένα με μέσο όρο ηλικίας τα 11 έτη. Οι νέες αγορές θα χρηματοδοτηθούν αρχικά με ίδια κεφάλαια.

Σε εξέλιξη έχει το ναυπηγικό της πρόγραμμα. Μέχρι τώρα έχει παραλάβει τρία από τα πέντε πλοία χωρητικότητας 13.000 TEUs, τα οποία είναι σε μακροχρόνια ναύλωση 10ετίας το καθένα.

Ο στόλος της αποτελείται από 72 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Costamare κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου 2020 έχει ναυλώσει συνολικά 13 πλοία. Για άλλα 14 πλοία η ναύλωση λήγει μέσα στους επόμενους έξι μήνες, εξέλιξη ευνοϊκή για την εταιρεία, αν συνεχιστεί η δυναμική της αγοράς.

Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε επέκταση της υφιστάμενης συνεργασίας της με τον Όμιλο V.Group.

Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος V. Group θα παρέχει μια γκάμα υπηρεσιών διαχείρισης πλοίων και άλλων ναυτιλιακών υπηρεσιών από τη Σαγκάη και την Ελλάδα, σε 41 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία συνδέονται με την Costamare Inc.

Η συνεργασία θα επιτρέψει στο V.Group να ενισχύσει περαιτέρω τις υπάρχουσες δραστηριότητές του στην Ελλάδα και παράλληλα να επεκτείνει την ήδη πετυχημένη συνεργασία του με την Costamare στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας.

Στο γενικότερο πλαίσιο της εν λόγω συμφωνίας, η Shanghai Costamare Ship Management Co., Ltd. θα ενσωματωθεί στο γραφείο του V.Group στη Σαγκάη, παρέχοντας επιπλέον κορυφαία τεχνογνωσία στον τομέα των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων.

Την εταιρεία ίδρυσε ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος ήταν πάντοτε κοντά στην πατρίδα του και τη στήριζε με κάθε τρόπο. Στον ίδιο δρόμο βρίσκονται και οι τρεις γιοι του. Ο Κωνσταντίνος που ηγείται της Costamare, ο Αχιλλέας που ασχολείται με τον ξενοδοχειακό και τουριστικό βραχίονα των επιχειρήσεών της και ο Χρήστος που δραστηριοποιείται στις επιχειρήσεις εξόρυξης, ενώ έγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό με την ενασχόλησή του με βραβευμένες κινηματογραφικές παραγωγές τις οποίες χρηματοδοτεί.

Ήταν το 2006, 14 χρόνια πριν, όταν ο καπετάν Βασίλης αποφασίζει να αποσυρθεί από την πρώτη γραμμή των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Τα προβλήματα υγείας είχαν εμφανιστεί, χωρίς όμως να γίνουν γνωστά έξω από το στενό οικογενειακό και φιλικό του περιβάλλον.

Η είδηση ότι ένας από τους ισχυρότερους, παγκοσμίως, πλοιοκτήτες επέλεξε να αποτραβηχτεί από την ενεργό δράση σκάει σαν βόμβα. Επικρατεί προβληματισμός και ανησυχία για την επόμενη ημέρα της εταιρείας, η οποία τότε είχε στόλο από 32 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

O καπετάνιος όμως, που λάτρεψε τη θάλασσα, αν και είχε γεννηθεί και μεγαλώσει στο ορεινό χωριό της Μεσσηνίας, το Διαβολίτσι, είχε ήδη αποφασίσει σε ποιον θα έδινε το δαχτυλίδι της διαδοχής. «Η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια, αφού η νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη» δήλωνε. Μεθοδικά και αθόρυβα είχε προετοιμάσει τον πρωτότοκο γιό του, τον Κωστή.

Εκείνος φρόντισε στην πράξη να δικαιώσει την επιλογή του πατέρα του, ο οποίος έφυγε από τη ζωή στα τέλη Ιανουαρίου του 2011. Ο Κωστής ήταν εκείνος που είχε αποφασίσει και προετοιμάσει την είσοδο της εταιρείας στην αμερικανική χρηματαγορά. Ήταν Νοέμβριος του 2010. Ανέλαβε το τιμόνι της ναυτιλιακής εταιρείας στα 37 του χρόνια και από τότε κρατάει γερά και σταθερά το τιμόνι σε ήρεμες και φουρτουνιασμένες θάλασσες.

Η «μαθητεία» του δίπλα στον πατέρα του είχε ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο εξωτερικό. Το 1998, σε ηλικία 29 ετών, τοποθετείται στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και πέφτει κατευθείαν στα βαθιά ενός άκρως σκληρού βιομηχανικού τομέα όπως είναι η ναυτιλία.
newmoney.gr