Όχι απλώς δραματικά, αλλά άκρως απογοητευτικά είναι για τη Μεσσηνία τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ένωση Λιμένων Ελλάδος για την πορεία της κρουαζιέρας, όχι μόνο κατά το 2020, που ήταν για όλους μια δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας, αλλά για όλη την τελευταία 5ετία.
Κάθε χρόνο η μείωση στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, τόσο στο λιμάνι της Καλαμάτας όσο και στο λιμάνι της Πύλου, είναι τεράστια. Μόνο η Πύλος δείχνει το 2018 να έχει μια μικρή ανάκαμψη, όμως από το 2019 άρχισε εκ νέου η «βουτιά».
Για το 2020 τα στοιχεία είναι δραματικά για όλα τα λιμάνια της χώρας, με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος να διαπιστώνει ότι η πτώση ξεπέρασε το 95%.
Σημαντική πτώση
Χθες η Ένωση Λιμένων Ελλάδος ανακοίνωσε τα στατιστικά στοιχεία κρουαζιέρας για το 2020, σύμφωνα με τα οποία κατέπλευσαν στα ελληνικά λιμάνια μόλις 202 κρουαζιερόπλοια με 64.356 επιβάτες.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Τα μέτρα που ελήφθησαν σε παγκόσμιο επίπεδο για την αντιμετώπιση της πανδημίας του covid-19 είχαν, και δυστυχώς συνεχίζουν να έχουν, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων.
Όπως ήταν αναμενόμενο, τα μέτρα αυτά έπληξαν και τη βιομηχανία της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο, έναν τομέα στον οποίο η χώρα μας επεδείκνυε σημαντικές επιδόσεις όλα τα προηγούμενα χρόνια και είχε ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Δυστυχώς, τα στατιστικά στοιχεία κρουαζιέρας που σημειώθηκαν για το 2020 σε 43 καταγεγραμμένους προορισμούς στη χώρα μας, δείχνουν μία σημαντική πτώση, ενώ ανέρχονται σε 202 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων (έναντι 3.899 αφίξεων το 2019) και σε 64.356 αφίξεις επισκεπτών (έναντι 5.537.500 αφίξεων το 2019). Ήτοι πτώση άνω του 95% και στους δύο δείκτες.
Με την ελπίδα και την ευχή το 2021 να αρχίσει η σταδιακή αποκλιμάκωση και ανάκαμψη σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, ευχόμαστε σε όλους τους εμπλεκομένους στο σημαντικό αυτό τομέα της οικονομίας μας υγεία και αισιοδοξία για το μέλλον».
Καλαμάτα και Πύλος
Τα δύο λιμάνια της Μεσσηνίας (Καλαμάτας και Πύλου), το 2020, δε δέχτηκαν κανένα κρουαζιερόπλοιο, όπως το ίδιο συνέβη με Γύθειο και Ναύπλιο, σε αντίθεση με το Κατάκολο που δέχτηκε δέκα με 7.589 επιβάτες.
Ωστόσο, στην ανακοίνωση της Ένωσης Λιμένων παρουσιάζονται τα στοιχεία από το 2015. Έτσι, στο λιμάνι της Καλαμάτας εμφανίζεται μια συνεχόμενη μείωση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και συγκεκριμένα: Το 2015 κατέπλευσαν 31 κρουαζιερόπλοια με 38.549 επιβάτες, το 2016 κατέπλευσαν 28 με 28.132 επιβάτες, το 2017 κατέπλευσαν 11 με 8.020 επιβάτες, το 2018 κατέπλευσαν 8 με 7.281 επιβάτες και το 2019 μόλις 11 με 9.288 επιβάτες.
Από την πλευρά της Πύλου, το 2015 κατέπλευσαν στο λιμάνι της 11 κρουαζιερόπλοια με 3.080 επιβάτες, το 2016 κατέπλευσαν 5 με 1.060 επιβάτες, το 2017 κατέπλευσαν 9 με 1.601 επιβάτες, το 2018 κατέπλευσαν 13 με 2.662 επιβάτες και το 2019 μόλις 9 με 1.619 επιβάτες.
Μπορεί αριθμητικά το λιμάνι της Πύλου να έχει δεχτεί κάποιες χρονιές περισσότερα κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι της Καλαμάτας, όμως πρόκειται για πολύ μικρότερα πλοία και πολύ λιγότερους επιβάτες.
Της Βίκυς Βετουλάκη