Συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή είχε ο βουλευτής Μεσσηνίας, Ιωάννης Λαμπρόπουλος. Κατά τη διάρκειά της οι δύο άνδρες συζήτησαν για όλα τα έργα που αφορούν στη Μεσσηνία.
Για όλα αυτά ο κ. Λαμπρόπουλος ενημερώνει τα εξής:
Οδικός Άξονας Καλαμάτα-Μεσσήνη-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
«Για το έργο αυτό ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την εκπόνηση της μελέτης, το 2007, ύστερα από συνεννόηση που είχα τότε με τον υπουργό Δημοσίων Έργων κ. Γ. Σουφλιά. Χάρις στις μελέτες αυτές, σήμερα οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά, και το έργο από το 2022 θα αρχίσει να εκτελείται, ως έργο ΣΔΙΤ, αφού έχει ολοκληρωθεί η α΄ φάση του διαγωνισμού, βρισκόμαστε στη Β1΄Φάση, έχει ολοκληρωθεί το στάδιο ελέγχου φακέλων συμμετοχής στο διάλογο και έγκρισης των προεπιλεγέντων, που πληρούν τις απαιτήσεις συμμετοχής στο διάλογο, ήτοι και οι πέντε προεπιλεγέντες.
Η έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου έχει προγραμματιστεί για τις 10/5/21.
Οδικός Άξονας Τσακώνα-Καλό Νερό
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως είναι θέμα ημερών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει την τελική έγκριση της κατασκευής του Πάτρα-Πύργος και μετά θα αρχίσουν οι συζητήσεις για εξεύρεση τρόπου χρηματοδότησης του Τσακώνα-Καλό Νερό, του οποίου το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται περίπου σε 160 εκατ. ευρώ και των απαλλοτριώσεων σε 30 εκατ. ευρώ.
Οδικός Άξονας Καλό Νερό -Πύργος
Οι επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στον άξονα Καλό Νερό-Πύργος, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων (10,2 χλμ. στο Νομό Μεσσηνίας και 43,7 χλμ. στο Νομό Ηλείας), βρίσκονται σε εξέλιξη, το κόστος του έργου ανέρχεται στα 11 εκατ. ευρώ περίπου και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2022.
Δημιουργία κόμβου για έξοδο-
είσοδο στην διασταύρωση Κατσαρού
Με δεδομένο ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθεί η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης, αλλά μόνον με βελτίωση υπάρχοντος δρόμου, όχι από καινούργια χάραξη, ζήτησα από τον υπουργό αυτό να γίνει με καινούργιο κόμβο στη διασταύρωση Κατσαρού και βελτίωση του τμήματος προς Σκάλα-Βαλύρα-Λάμπαινα. Με αυτόν τον τρόπο ωφελείται και ο Μελιγαλάς.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Την ευθύνη για την αξιοποίηση όλων των αεροδρομίων που δεν περιλαμβάνονται στη Σύμβαση της Fraport έχει το Υπερταμείο, σύμφωνα με απόφαση που είχε πάρει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Η ΥΠΑ έχει εκπονήσει master plan για την εξυπηρέτηση της μελλοντικής αεροπορικής κίνησης του αεροδρομίου.
-Προωθείται από την ΥΠΑ η απαλλοτρίωση έκτασης περίπου 50 στρεμμάτων για την επέκταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου.
-Τα απαιτούμενα έργα είναι η επέκταση και αναδιάρθρωση του κτηρίου του αεροσταθμού, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, η επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών και η αναβάθμιση διαδρόμου και τροχοδρόμου.
Υπενθυμίζω ότι για αυτά τα έργα είχα προσωπικά εξαγγείλει στις 19/9/14, δυο δημοπρατήσεις, που θα γίνονταν το πρώτο τρίμηνο του 2015, αλλά ακυρώθηκαν από τη νέα κυβέρνηση των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου, οι οποίοι για τεσσεράμισι χρόνια δεν έκαναν το παραμικρό για το αεροδρόμιο.
Η διαβεβαίωση του υπουργού Κώστα Καραμανλή είναι ότι θα προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες για παραχώρηση του αερολιμένα Καλαμάτας, παράλληλα, με τον προγραμματισμό της ΥΠΑ.
Αντιπλημμυρικά έργα Καλαμάτας και Μεσσήνης
Οι περιβαλλοντικές μελέτες για την αντιπλημμυρική θωράκιση στην περιοχή του Πηδήματος του Δήμου Καλαμάτας, καθώς και για το ρέμα Κερεζένια, έχουν εκπονηθεί και οι εργασίες θα ξεκινήσουν μετά την έγκρισή τους από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Παράλληλα, συντάσσονται οι αντίστοιχες μελέτες που αφορούν στη διευθέτηση του ποταμού Νέδοντα.
Κάποια από τα αντιπλημμυρικά της Μεσσήνης, συμπεριλαμβανομένων και αυτών του αεροδρομίου, θα εκτελεστούν, παράλληλα, με την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα-Μεσσήνη-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως με διαβεβαίωσε ο υπουργός κ. Καραμανλής, η Καλαμάτα θα είναι από τις λίγες πόλεις στην Ελλάδα που θα έχουν πλήρη αντιπλημμυρική θωράκιση, με κόστος κατασκευής περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Ευχαρίστησα τον κ. υπουργό για την άριστη συνεργασία και την εκπεφρασμένη εμπράκτως πολιτική βούλησή του για την υλοποίηση των έργων στο νομό μας».