Στο «χείλος του γκρεμού» πολλές Σχολές Οδηγών και στη Μεσσηνία

Στο «χείλος του γκρεμού» πολλές Σχολές Οδηγών και στη Μεσσηνία

Μόνο το κλειδί στην πόρτα κατάφεραν να βάλουν οι ιδιοκτήτες των σχολών οδηγών, αφού τα όσα προβλέπονται ή δεν έχουν διευκρινισθεί με τις νέες αποφάσεις δεν τους επιτρέπουν να λειτουργήσουν.

Ταυτόχρονα, έχουν εξαθλιωθεί οικονομικά, χωρίς να έχουν τύχει ιδιαίτερης ενίσχυσης, αφού όχι μόνο την περίοδο της πανδημίας, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια, οι πολύμηνες απεργίες και αποχές εξεταστών δεν τους έχουν επιτρέψει να λειτουργήσουν κανονικά για πολλούς μήνες.

Τη Δευτέρα, με πανό που έγραφε «Κυκλοφοριακή αγωγή, οδική ασφάλεια, βιώσιμες και σύγχρονες σχολές οδηγών», το σύνολο των σωματείων εκπαιδευτών οδήγησης Πελοποννήσου διαμαρτυρήθηκαν έξω από το κτήριο της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Τρίπολη.

Αιτήματα
Ιδιοκτήτες από τις 150 σχολές οδηγών της Περιφέρειας Πελοποννήσου πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας με τα οχήματα τους, περνώντας από το κέντρο της πόλης και καταλήγοντας έξω από την έδρα της Περιφέρειας.

Ακολούθως, αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα και του παρέδωσαν υπόμνημα με τα αιτήματά τους.

Τα αιτήματα που κατέθεσαν είναι:

-Άμεση υλοποίηση της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου του Ιανουαρίου 2021 για τη δημιουργία νέου προγράμματος μη επιστρεπτέας προκαταβολής με ιδιαιτερότητα στον κλάδο χωρίς την εισαγωγή κριτηρίων για τον ΚΑΔ 85 53

-Δημιουργία μη επιστρεπτέου προγράμματος επιδότησης παγίων εξόδων με σκοπό τη βοήθεια ομαλής επανέναρξης μετά το πέρας της αναστολής λειτουργίας των επιχειρήσεών τους

-Απαλλαγή των ασφαλιστικών εισφορών για τους μήνες στους οποίους βρίσκονται σε αναστολή καθώς και δημιουργία πλάνου 120 δόσεων μέσω του ΚΕΑΟ, για την περίοδο 2019 μέχρι σήμερα

-Παράταση του μέτρου «Μη καταβολής ενοικίων» για χρονικό διάστημα 3 μηνών, μετά την άρση αναστολής εργασίας των επιχειρήσεων.

-Μείωση κατά 50% των τελών κυκλοφορίας των εκπαιδευτικών οχημάτων για το έτος 2022 και επιδότηση ασφαλειών των εκπαιδευτικών οχημάτων για ένα χρόνο.

-Απαλλαγή του ΚΑΔ των σχολών οδηγών από το φόρο εισοδήματος και το τέλος επιτηδεύματος

-Αναδρομική απόδοση επιδόματος ειδικού σκοπού 800 ευρώ ή επιδόματος ανεργίας για κάδε ιδιοκτήτη ή μέτοχο εταιρείας σχολής οδηγών και όχι ανά επιχείρηση, για το διάστημα αναστολής λειτουργίας

-Επιδότηση ενοικίου πρώτης κατοικίας για τους ιδιοκτήτες και υπαλλήλους των σχολών οδηγών.

Ο κ. Νίκας κατά τη συνάντηση τόνισε πως πρόκειται για έναν πιεσμένο κλάδο από την πανδημία, ο οποίος δεν είχε τη στήριξη που θα έπρεπε και τους κάλεσε, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του νέου ΕΣΠΑ, να καταθέσουν τις προτάσεις τους, ώστε να μπορεί η Περιφέρεια να τους ενισχύσει.

Τέλος, δεσμεύτηκε πως θα αναζητήσει μεθόδους στήριξης και ενίσχυσης του εν λόγω κλάδου και από άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα.

«Στην ουσία είμαστε κλειστοί»
Μετά την πορεία διαμαρτυρίας και τη συνάντηση στην Περιφέρεια, ερωτώμενη από το «Θάρρος» η πρόεδρος του Σωματείου Σχολών Οδηγών Μεσσηνίας, Σταυρούλα Μανούσου, απάντησε ότι το κράτος δεν έχει καλύψει τον κλάδο τους με οικονομική ενίσχυση: «Από τις επιστρεπτέες προκαταβολές ζήτημα να έχει πάρει το 30% των ιδιοκτητών σχολών οδηγών. Και από τις 6 επιστρεπτέες προκαταβολές, όσοι πήραν, πήραν μόνο τη μία. Είμαστε κλειστά 6 μήνες τώρα και 3,5 μήνες στην πρώτη καραντίνα. Το 2019 για 10 μήνες υπήρχε απεργία των εξεταστών. Οι απεργίες και οι αποχές έχουν ξεκινήσει από το 2016. Ήρθε και η πανδημία και στα 5 τελευταία χρόνια δεν έχουμε δουλέψει καμία χρονιά ολόκληρη. Παρά ταύτα, τέλη κυκλοφορίας και ασφαλιστικές εισφορές μάς τα ζήτησαν και τα πληρώνουμε κανονικά. Δε μας εξαίρεσαν καθόλου από τις υποχρεώσεις. Πολλοί συνάδελφοι το σκέφτονται σοβαρά να επαναλειτουργήσουν. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Στην ουσία είμαστε κλειστοί. Δουλεύουν μόνο οι σχολές που έχουν μεγάλα οχήματα. Αλλά δεν έχουν όλοι και αυτό είναι άδικο για τους υπολοίπους».

Η Περιφέρεια τους είχε υποσχεθεί οικονομική ενίσχυση, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουν δει τίποτα. Η κα Μανούσου εξήγησε ότι στο προηγούμενο πρόγραμμα της Περιφέρειας για ενίσχυση των επιχειρήσεων εντάχθηκε ο ΚΑΔ για τις σχολές οδηγών, όμως βασική προϋπόθεση ήταν το 2019 η επιχείρηση να έχει μεγαλύτερο εισόδημα από το διάστημα της καραντίνας το 2020.

«Εμείς, όμως, ήμασταν κλειστοί λόγω της απεργίας το 2019 και έτσι δεν μπήκε κανείς στο πρόγραμμα αυτό. Οι πρόεδροι των σωματείων Πελοποννήσου ζητήσαμε από τον κ. Νίκα ένα πρόγραμμα για να μπορέσουμε να ενισχυθούμε. Έχει περάσει ως θέμα από το ΠεΣυ. Προχθές μας υποσχέθηκε ότι θα μεταφέρει τα αιτήματά μας στο υπουργείο και συμφώνησε ότι αυτά είναι δίκαια. Μας είπαν να ξεκινήσουμε τη δουλειά, αλλά εμείς δεν μπορούμε να δουλέψουμε. Ίσα τις πόρτες μάς άνοιξαν», πρόσθεσε η πρόεδρος του Σωματείου.

Όπως εξήγησε ακόμη η κα Μανούσου, βάσει των νέων οδηγιών τα θεωρητικά μαθήματα και οι εξετάσεις πρέπει να γίνονται μόνο διαδικτυακά, αλλά ακόμα δεν υπάρχει η ανάλογη πλατφόρμα.

Από την άλλη πλευρά, πρακτικές εξετάσεις μπορούν να δώσουν μόνο όσοι έχουν τελειώσει τα θεωρητικά μαθήματα ή δεν έχουν υποχρέωση. Άρα, ούτε πρακτικά μαθήματα μπορούν να γίνουν. «Επίσης, οι μαθητές μας καθημερινά πρέπει να κάνουν self test, ενώ οι εξεταστές και οι εκπαιδευτές 2 φορές την εβδομάδα. Αλλά ούτε και αυτή η πλατφόρμα έχει ανοίξει. Έτσι, τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε μαθήματα ούτε με φορτηγά, γιατί τώρα και γι’ αυτά τα μαθήματα απαιτείται self test», κατέληξε η κα Μανούσου.

Της Βίκυς Βετουλάκη