Η ελληνική γλώσσα είναι μία και ενιαία

Η ελληνική γλώσσα είναι μία και ενιαία

-Fiat justitia, et pereat mundus – Salus populi suprema lex esto

Γιατί πρέπει να μάθουμε την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Γιατί να μη τη διαγράψουμε τελείως; Ο αείμνηστος Γεώργιος Μπαλής, νομοδιδάσκαλος (ο πατέρας του Ελληνικού Αστικού Κώδικα, τα βιβλία του οποίου επηρέασαν και επηρεάζουν ακόμη την Ελληνική Νομική Επιστήμη), στις υποσημειώσεις του χρησιμοποιήσουμε μόνο… χωρία κειμένων από την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (να σημειωθεί ότι το 1925 εξελέγη Τακτικός Καθηγητής Αστικού Δικαίου, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι το 1950, οπότε αποχώρησε ως Ομότιμος Καθηγητής. Το 1931 εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Το 1938 ανέλαβε την Αναθεώρηση του Σχεδίου του Αστικού Κώδικα, καταρτίζοντας το οριστικό σχέδιο, που ισχύει από το 1946 μέχρι και σήμερα)

Δεν μπορώ να καταλάβω τι σημαίνει «Αρχαία» (;).

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑ. Δε θα χρησιμοποιήσω ακόμα και σήμερα ελληνικές ομηρικές λέξεις σε ένα μικρό μου σημείωμα; Αρχαία και Νέα; Διαχωρισμός; Προμελετώ ένα μονοτονικό κείμενο (;). Μια γλώσσα ως η ΕΛΛΗΝΙΚΗ δεν αλλάζει. Οι τόνοι είναι σαν ΜΝΗΜΕΙΑ. Αν κόψω τις ρίζες μου (;), τι να μάθω (;) Μπορώ να μελετήσω ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ χωρίς γνώση της Αρχαίας Ελληνικής; Μπορώ να μελετήσω (όχι απλά να διαβάσω) Κωστή Παλαμά, Κωνσταντίνο Καβάφη κ.ο.κ. χωρίς γνώση της Αρχαίας Ελληνικής (;)

Ανθρωπιστικά γράμματα μελετούν – ερευνούν σε όλα τα ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Ακόμα και οι Άγιοι Πατέρες μελέτησαν κλασική παιδεία .

Άν – θρωπος… ΑΝ (με διανοητική, γνωστική, νευρική, κοινωνική, και ηθική ανάπτυξη). Αν αντικατασταθούν τα πάντα από την τεχνολογία, πώς θα χρησιμοποιήσω την τεχνολογία – αποφεύγοντας να γίνω «δούλος της τεχνολογίας»;

Αν δεν καλλιεργήσω τα ανθρωπιστικά γράμματα πώς θα ξέρω πώς να ζήσω;

Χωρίς να τεθεί ζήτημα περί τεχνολογίας, η ισορροπία επέρχεται όταν η τεχνολογία «παντρευτεί» την Αρχαία Ελληνική.

Μακάρι να είχα περισσότερες ζωές να μελετήσω όλη την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.

Ποιός μετέφρασε τον Όμηρο στην Κρητική Διάλεκτο;

Μη γυρίζουμε την πλάτη μας στη δική μας ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ (!).

Προς τι η χρήση και η ανάγκη για εμάς τους Έλληνες να αντικαθιστούμε ημερησίως τις ελληνικές μας λέξεις με ξένες;

ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΙΣΩ – ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ … Ο αείμνηστος Βασίλειος Οικονομίδης, αφού προηγουμένως σπούδασε Φιλολογία και μετά Νομικά, υπηρέτησε στο ακέραιο τη Νομική Επιστήμη τόσο τη θεωρία όσο και την πράξη του Δικαίου. Αρχικώς το 1843 εξελέγη υφηγητής του Ρωμαϊκού Δικαίου, το 1846 έκτακτος καθηγητής του ιδίου κλάδου και, τέλος, το 1846 Καθηγητής της Πολιτικής Δικονομίας [εκτός των άλλων μελετών του στο πεδίο του Ρωμαϊκού Δικαίου περί δικαιοπραξιών άξιο να σημειωθεί το «Εγχειρίδιον της Πολιτικής Δικονομίας» του 1855- και τα «Στοιχεία του Αστικού Δικαίου», με έμφαση στις Γενικές Αρχές και το Εμπράγματο Δίκαιο (α΄κ αι β΄ τόμοι, 1877-1879, γ΄ τόμος, 1886-1893].

Του Γιώργου Φερετζάκη
Νομικού ΕΠ.ΕΕ Νομικής Αθηνών