Καλαμάτα: Δε βρίσκουν προσωπικό ταβέρνες και καφετέριες

Καλαμάτα: Δε βρίσκουν προσωπικό ταβέρνες και καφετέριες

Βασική αιτία η κουλτούρα των επιδομάτων

Μπορεί το «πράσινο φως» για την εστίαση να δόθηκε από την κυβέρνηση και έπειτα από 7 μήνες να επαναλειτουργεί με νέους κανόνες και περιορισμούς, δε λύθηκαν όμως και τα προβλήματα.

Εκτός από τα οικονομικά ζητήματα που πρέπει να επιλύσουν οι ιδιοκτήτες των εστιατορίων και των καφέ, ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η εξεύρεση προσωπικού. Δεκάδες, δε, αγγελίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα Μέσα δημοσιεύονται καθημερινά από καταστήματα που ψάχνουν εργαζομένους για σέρβις και κουζίνα.

Φταίνε και τα επιδόματα ανεργίας
Όπως αναφέρουν άνθρωποι του κλάδου, το πρόβλημα είναι έντονο και δημιουργείται μεγάλο ζήτημα στη λειτουργία τους. Σε πολλές δε περιπτώσεις οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες παίρνουν το δίσκο ή μπαίνουν στην κουζίνα για να καλύψουν τις ανάγκες της επιχείρησής τους.

Το όλο ζήτημα επιβεβαίωσε και ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας, Ανδρέας Ζαγάκος, σημειώνοντας ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα προσωπικού και στο σέρβις και στην κουζίνα. «Η δουλειά πράγματι είναι σκληρή, έχει απαιτήσεις και κούραση.

Και δυστυχώς, υπάρχουν και συμπεριφορές δύσκολες από πλευράς εργοδοσίας, αλλά δεν είναι αυτή η πλειοψηφία. Φταίει και ο εφησυχασμός των ανθρώπων σε κάθε μορφής επίδομα, μιας και μονίμως επιδοτείται η ανεργία και όχι η εργασία. Όταν παίρνει 500-600 ευρώ χωρίς να δουλέψει ως επίδομα ανεργίας, γιατί να πάει να δουλέψει για 800 ευρώ;

Δυστυχώς, παρότι θέλουμε να μιλάμε για τουριστική συνείδηση, δε θεωρούμε τα επαγγέλματα αυτά καριέρας. Θεωρούμε καριέρα μόνο τη δουλειά σε μια δημόσια υπηρεσία ή σε μια εταιρεία.

Δυστυχώς, ένα νέο παιδί που ξεκινά να δουλεύει σέρβις, δε βάζει στόχο ότι σε 10-15 χρόνια μπορεί να είναι μάνατζερ σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο. Δεν ξεχνάω το διευθυντή της Costa Navarino που, όταν ανέλαβε, μας έλεγε ότι ξεκίνησε ως σερβιτόρος σε ξαπλώστρες!

Παρότι υπάρχουν σχολές, ο νέος Έλληνας δεν αντιμετωπίζει τα επαγγέλματα του τουρισμού και της εστίασης ως επαγγέλματα καριέρας», σχολίασε ο κ. Ζαγάκος.

Καθόλου προσφορά
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι αυτή την περίοδο υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση σε εποχικές, αλλά και μόνιμες θέσεις εργασίας, όμως η προσφορά είναι μικρή και δεν καλύπτονται ούτε οι βασικές ανάγκες.

«Κατανοώ τα όποια προβλήματα μπορεί να υπάρχουν με εργοδότες, αλλά τέτοια υπάρχουν σε όλους τους κλάδους. Στην εστίαση, εάν δε μείνει ικανοποιημένος ο εργαζόμενος, δε θα μείνει ικανοποιημένος ούτε ο πελάτης, άρα το πρόβλημα περνάει στον εργοδότη. Αυτό πρέπει να το καταλάβουν και κάποιοι συνάδελφοί μου. Προφανώς υπάρχει εκμετάλλευση και κακομεταχείριση από ορισμένους, αλλά δεν είναι η πλειοψηφία.

Πρέπει, επιτέλους, να ανοίξει η μεγάλη συζήτηση να εκπαιδευτούν μικρά και μεγάλα στελέχη του τουρισμού. Δυστυχώς, γεμίσαμε με μεγάλους σεφ και μπαρίστες και δεν έχουμε ανθρώπους για το σέρβις και την κουζίνα. Καμιά εργασία δεν είναι υποτιμητική.

Η κυρία στην κουζίνα και αυτός που σερβίρει αντικαθιστούν τη μαμά μας από το σπίτι. Δεν υπηρετούν, εξυπηρετούν τον επισκέπτη του εστιατορίου μας», κατέληξε.

Της Βίκυς Βετουλάκη