Στην αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραμείνει υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, αρχής γενομένης από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, προχωράει η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ).
Η ΕΕΣΥΠ, ως γνωστόν, προχώρησε προχθές στην προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή συμβούλων για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, όπως είχε αποκαλύψει από τις 13 Απριλίου η «Καθημερινή».
Στην αγορά είναι γνωστό το ενδιαφέρον του ομίλου ΤΕΜΕΣ, που ελέγχει την Costa Navarino, για την αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου, αλλά, όπως σημειώνουν πηγές της εταιρείας, η ίδια δεν είναι διαχειριστής αεροδρομίων και, ως εκ τούτου, απαιτείται το ενεργό ενδιαφέρον ενός τέτοιου operator.
Από την πλευρά της Fraport Greece, που είναι operator των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που ιδιωτικοποιήθηκαν ήδη από το 2017, σημειώνουν πως η ίδια δεσμεύεται συμβατικά και δεν μπορεί να προχωρήσει στην απόκτηση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, αλλά αυτό δε σημαίνει πως δε θα ενδιαφερθούν οι βασικοί της μέτοχοι, δηλαδή η Fraport AG ή και ο Όμιλος Κοπελούζου.
Το αεροδρόμιο Καλαμάτας είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά. Το 2019 η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε στους 336.153 ταξιδιώτες, από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20%. Εξ αυτών των 336.000, οι 317.000 ήταν αφίξεις από το εξωτερικό. Το 2020 η επιβατική κίνηση υποχώρησε λόγω της πανδημίας στους 86.550 ταξιδιώτες.
Ακόμα και έτσι, όμως, η ποσοστιαία μεταβολή στη δεκαετία 2009-2019 είναι θετική κατά 347%, ενώ ειδικά από το εξωτερικό η αύξηση των αφίξεων υπερβαίνει το 400%. Οι εκτιμήσεις των αεροπορικών εταιρειών για την κίνηση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας φέτος μιλούν για αύξηση 122%, σε σχέση με το 2020, στους 191.000 επιβάτες.
Η ανάπτυξη της δυτικής Πελοποννήσου σε προορισμό πρώτης επιλογής για διεθνή ποιοτικό τουρισμό, που δημιούργησε η κατασκευή του συγκροτήματος της Costa Navarino, έχει συμβάλει στη μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης. Ειδικότερα, μετά τη λειτουργία της Costa Navarino ακολούθησε η δημιουργία 25 νέων ξενοδοχειακών μονάδων με 1.250 κλίνες. Παράλληλα, έχουν ανακοινωθεί και αναμένεται να αναπτυχθούν νέες τουριστικές μονάδες που θα αυξήσουν τη διαθεσιμότητα κλινών κατά τουλάχιστον 5.000.
H Πελοπόννησος παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερη φέρουσα ικανότητα από άλλες περιφέρειες της Ελλάδας, σημειώνουν πηγές της τουριστικής βιομηχανίας. Έτσι, ενώ σε άλλες περιοχές ήδη παρατηρούνται φαινόμενα «υπερτουρισμού», με κύρια χαρακτηριστικά το συνωστισμό και τη σταδιακή αλλοίωση της παραδοσιακής ταυτότητάς τους αλλά και του περιβάλλοντος, στην Πελοπόννησο εκτιμάται πως ενυπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και προσέλκυσης επενδύσεων με όρους αειφορίας σε ένα περιβάλλον που διατηρεί αυθεντικότητα και έχει σημαντικότατη πολιτιστική κληρονομιά (Ολυμπία κ.λπ.).