Επί τάπητος η χρηματοδότηση του Λιμενικού Ταμείου Μεσσηνίας και η άρση της αδικίας στη φορολόγηση των μικρών σκαφών αναψυχής
Διαδοχικές συναντήσεις εργασίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη, και τον υφυπουργό Κωνσταντίνο Κατσαφάδο είχε ο βουλευτής Μεσσηνίας της Ν.Δ., Μίλτος Χρυσομάλλης, με ατζέντα θέματα της Μεσσηνίας αλλά και ευρύτερα.
Βασικό θέμα συζήτησης αποτέλεσε το αίτημα που έχει αποστείλει το Λιμενικό Ταμείο Μεσσηνίας, ζητώντας οικονομική ενίσχυση για την υλοποίηση έργων προμήθειας εξοπλισμού και μελετών χερσαίων ζωνών στο πλαίσιο του προγράμματος αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, το οποίο ο Μίλτος Χρυσομάλλης παρουσίασε αναλυτικά στην πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ. Ο υπουργός δεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει την εκπόνηση των μελετών οριοθέτησης χερσαίων ζωνών των λιμενίσκων Καρδαμύλης, Αγίου Νικολάου, Πεταλιδίου, Αγίου Ανδρέα και Κορώνης, ενώ οι υπηρεσίες του υπουργείου θα εξετάσουν και τη δυνατότητα προμήθειας εξοπλισμού θαλάσσιας ρύπανσης για τους λιμένες Κυπαρισσίας, Μεθώνης και Μαραθόπολης.
Εν συνεχεία ο Μεσσήνιος βουλευτής ενημέρωσε τηλεφωνικά για την εξασφάλιση των πόρων για την εκπόνηση των μελετών τον πρόεδρο του Λ.Τ. Μεσσηνίας, Νίκο Αλεξανδρόπουλο, ο οποίος τον ευχαρίστησε θερμά για την παρέμβασή του σε ένα θέμα που αποτελεί κύριο μέλημα του Ταμείου.
Με αφορμή τα κατασχεθέντα σκάφη που παραμένουν στο λιμάνι της Καλαμάτας και σταδιακά βυθίζονται, ο Μίλτος Χρυσομάλλης συζήτησε με τον υπουργό και τον υφυπουργό το ζήτημα της τροποποίησης διατάξεων του ν. 2881/2001 περί ναυαγίων, προκειμένου να βελτιωθεί και να επιταχυνθεί η διαδικασία ναυαγιαίρεσης, ούτως ώστε να αποφεύγεται η θαλάσσια μόλυνση, αλλά και να μην επιβαρύνεται με μεγάλα κόστη το Δημόσιο, κάτι που συμβαίνει όταν το σκάφος βυθίζεται στο λιμένα.
Τέλος, τη συνάντηση απασχόλησε κατά σημαντικό μέρος η επιβολή ετήσιου φόρου στους ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής 7 έως 12 μέτρων, τα οποία είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο. Οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών, μετά την τροποποίηση των κλιμάκων φόρου από το υπουργείο Οικονομικών, κλήθηκαν να πληρώσουν ετήσιο φόρο .1000 ευρώ, σε αντίθεση με όσα αντίστοιχων διαστάσεων σκάφη είναι εγγεγραμμένα στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών των Λιμεναρχείων, τα οποία δεν πληρώνουν καθόλου. Ο Μεσσήνιος βουλευτής ζήτησε να επιτραπεί η διαγραφή των σκαφών αυτών από το νηολόγιο και η εγγραφή τους στα Β.Ε.Μ.Σ., προκειμένου για λόγους ισονομίας οι ιδιοκτήτες τους να μην επιβαρύνονται με έναν τόσο άδικο φόρο, πρόταση που ο υπουργός είδε θετικά και ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να τη διερευνήσουν.
Όπως δήλωσε ο Μίλτος Χρυσομάλλης, «είχαμε μια πολύ γόνιμη και ουσιαστική συνεργασία με τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη και τον υφυπουργό Κώστα Κατσαφάδο για θέματα της Μεσσηνίας και όχι μόνο. Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση για την εκπόνηση μελετών οριοθέτησης χερσαίας ζώνης 5 μικρών λιμένων της Μεσσηνίας, ενώ θα εξεταστεί και η δυνατότητα της χρηματοδότησης της προμήθειας αντιρρυπαντικού εξοπλισμού. Όμοια συζητήσαμε τρόπους επιτάχυνσης των διαδικασιών για την ανέλκυση ναυαγίων, προκειμένου να μην επιβαρύνεται το λιμάνι της Καλαμάτας, ενώ, τέλος, ζήτησα από τους δύο υπουργούς να δούμε θετικά τη δυνατότητα εγγραφής από το νηολόγιο στα Β.Ε.Μ.Σ. των μικρών σκαφών από 7 έως 12 μέτρα, που σήμερα επιβαρύνονται με έναν άδικο ετήσιο φόρο 1.000 ευρώ, όταν τα αντίστοιχα σκάφη στο Β.Ε.Μ.Σ. δεν πληρώνουν. Το θέμα ήδη προωθήθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες, προς διερεύνηση και επίλυση. Ευχαριστώ θερμά και τον υπουργό και τον υφυπουργό για την άμεση και ουσιαστική ανταπόκρισή τους».