Κλειστό, άγνωστο για πόσο, θα μείνει τελικά το λιμάνι της Μαραθούπολης, αφού από έφτασε ο πλωτός γερανός και το Λιμεναρχείο ειδοποίησε όσους έχουν σκάφη να τα πάρουν. Οι αντιδράσεις επαγγελματιών ψαράδων και επαγγελματιών του τουρισμού δεν εισακούσθηκαν και όπως υπογράμμισε χθες και ο αντιπεριφερειάρχης Στάθης Αναστασόπουλος, «δεν μπορούμε να έχουμε τον ανάδοχο οπότε εμείς τον θέλουμε».
Από τα λεγόμενα του αντιπεριφερειάρχη διεφάνη ότι το λιμάνι θα αδειάσει και θα μείνει κλειστό για όσο εκτελείται το έργο, δηλαδή τουλάχιστον για 2 χρόνια που είναι η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσής του.
Όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος, όμως, τα λιμενικά είναι δύσκολα έργα, ενώ εμείς θα προσθέσουμε ότι στην Ελλάδα σπάνια βλέπουμε έργο να ολοκληρώνεται εντός των συμβατικών προθεσμιών και χωρίς να πάρει παράταση…
Ωστόσο, είπε μεταξύ άλλων «Δυστυχώς, αυτό συμβαίνει τώρα που έχουμε και την έναρξη της τουριστικής περιόδου, αλλά δε γίνεται αλλιώς, ούτε μπορούμε να έχουμε τον ανάδοχο οπότε εμείς τον θέλουμε. Σε κάθε περίπτωση θα είμαστε δίπλα στους αλιείς να τους υποστηρίξουμε και, βεβαίως, θα πιέζουμε προς πάσα κατεύθυνση οι εργασίες να τελειώσουν πολύ γρηγορότερα από το χρονοδιάγραμμα».
Παράλληλα, ο κ. Αναστασόπουλος είπε ότι θα κατατεθεί μελέτη για να επισκευασθεί η παλιά εξέδρα που υπήρχε στη Μαραθούπολη για να εξυπηρετηθούν κάπως τα σκάφη, αλλά μάλλον «χρύσωμα του χαπιού» είναι, καθώς ένα τέτοιο έργο θα χρειασθεί αρκετό καιρό για να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις και άδειες.
Έτσι, οι ιδιοκτήτες αλιευτικών και σκαφών, εν μέσω καλοκαιριού και τουριστικής περιόδου, έχουν μόνο δύο λύσεις: είτε να βγάλουν τα σκάφη στη στεριά και να ψάξουν για άλλο μεροκάματο είτε να τα πάνε στην Κυπαρισσία ή την Πύλο και να τους «τρώνε» οι δρόμοι στο πήγαινε- έλα.
Έκλεισε το λιμάνι
Σε συνέντευξή του χθες ο κ. Αναστασόπουλος τόνισε ότι η βελτίωση του αλιευτικού καταφυγίου Μαραθούπολης, με προϋπολογισμό 5,3 εκ. ευρώ, είναι ένα έργο που ανέμενε η τοπική κοινωνία χρόνια τώρα. Και πρόσθεσε: «Στόχος είναι η εξυπηρέτηση των επαγγελματιών αλιέων αλλά και λοιπόν κλάδων του τουρισμού. Σήμερα (σ.σ. χθες), κατέπλευσε στο χώρο του καταφυγίου πλωτός γερανός για να ξεκινήσει τις εργασίες εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης που προβλέπονται από τη μελέτη. Στη συνέχεια ακολουθούν οι εργασίες ανακατασκευής του προσήνεμου μόλου και η κατασκευή κρηπιδώματος, καθώς και οι προβλεπόμενες εργασίες θωράκισης του υπήνεμου μόλου. Είναι αυτονόητο ότι οι χρήστες του αλιευτικού καταφυγίου θα πρέπει να απομακρύνουν τα σκάφη τους από το χώρο, προκειμένου να εκτελεστεί απρόσκοπτα και τάχιστα το έργο, αλλά το κυριότερο να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα.
Για το σκοπό αυτό ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μεσσηνίας, Νίκος Αλεξανδρόπουλος, που διαχειρίζεται το χώρο, έχει ενημερώσει εγγράφως τους αλιείς ότι πρέπει να μεταφερθούν στο λιμάνι της Κυπαρισσίας ατελώς.
Επιπλέον, επειδή αρκετοί αλιείς εξέφρασαν την επιθυμία να μεταφερθούν στο λιμάνι της Πύλου, λόγω απόστασης, αυτό είναι δυνατό να γίνει σε τμήμα της μαρίνας της Πύλου, η οποία διαχειρίζεται από το ΤΑΙΠΕΔ, γι’ αυτό και θα γίνει προσπάθεια επικοινωνίας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα χρήσης του χώρου της μαρίνας. Ανάλογη παρέμβαση για το θέμα αυτό έχει κάνει και ο δήμαρχος Τριφυλίας κ. Λεβεντάκης.
Τέλος, εξετάζεται αίτημα της τοπικής κοινωνίας για την αποκατάσταση παλιάς, κατεστραμμένης και μη λειτουργικής πλέον προβλήτας, σε θέση νοτιοδυτικά του αλιευτικού καταφυγίου, προκειμένου να καταστεί λειτουργικό το παραλιακό μέτωπο της τοπικής κοινότητας Μαραθούπολης».
Άραγε πότε;
Μάλιστα, ειδικά για το θέμα της προβλήτας αυτής, διευκρίνισε: «Πρέπει να έχουμε υπόψη ότι δεν μπορείς να κάνεις εύκολα παρέμβαση στη θάλασσα. Ούτε πέτρα να μετακινήσεις, αν δεν υπάρχουν οι εγκρίσεις. Αυτή τη στιγμή είμαστε στη διαδικασία εκπόνησης μίας μελέτης, όχι δύσκολης, αποκατάστασης της συγκεκριμένης εξέδρας, όπου θα μπορούν να προσεγγίζουν τα ψαράδικα. Αυτό θεωρώ ότι θα εξυπηρετήσει, όμως δεν μπορεί να γίνει άμεσα. Θέλει πολύ χρόνο η έγκριση του φακέλου, αλλά στις προθέσεις της Περιφέρειας είναι να γίνει αυτή η αποκατάσταση της παλιάς εκείνης εξέδρας».
Της Βίκυς Βετουλάκη