Σειρά σήμερα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ
Πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων χθες, οπότε στη μάχη μπήκαν 1.130 μαθητές από τη Μεσσηνία.
Πρώτο μάθημα που εξετάστηκαν ήταν αυτό της Νεοελληνικής Γλώσσας & Λογοτεχνίας, με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να το χαρακτηρίζουν βατό και κλιμακούμενης δυσκολίας.
Το θέμα αφορούσε στα εφόδια και τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι νέοι για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποχής και πώς μπορούν να βελτιώσουν τον κόσμο. Επίσης, ζητήθηκε να σχολιάσουν το ποίημα του Γκάτσου «Στον Σείριο».
Σήμερα οι υποψήφιοι των Επαγγελματιών Λυκείων θα εξεταστούν επίσης στο ίδιο μάθημα, ενώ αύριο θα επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές των Γενικών Λυκείων, χωρισμένοι πλέον σε Ομάδες Προσανατολισμού.
Ειδικότερα, οι μαθητές που έχουν επιλέξει την ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στα Αρχαία Ελληνικά, αυτοί των Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής στα Μαθηματικά και, τέλος, αυτοί των Σπουδών Υγείας στη Βιολογία.
Το «Θάρρος» βρέθηκε σε σχολεία της Καλαμάτας και μίλησε με υποψηφίους για τις χθεσινές τους επιδόσεις, καθώς και για την προετοιμασία τους εν μέσω πανδημίας.
Ξεκίνημα με χαμόγελα αισιοδοξίας
Ευχαριστημένοι σε γενικές γραμμές δήλωσαν οι μαθητές, ενώ δεν παρέλειψαν να σημειώσουν και τη σημασία που είχε στην προετοιμασία τους το κλείσιμο των σχολείων.
Εύκολα χαρακτήρισε τα θέματα ο Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος, καθώς ήταν αναμενόμενο ένα τέτοιο ζήτημα ανάπτυξης. Όσον αφορά στα μέτρα κατά τη διάρκεια της χρονιάς λόγω της πανδημίας, σημείωσε πως «αρκούσαν όσα πάρθηκαν, μέσα σε μια αρκετά περίεργη χρονιά σαν κι αυτή. Παρ’ όλα αυτά, τα βγάλαμε εις πέρας».
Βατά ήταν τα θέματα για τον Σπύρο Καμπύλη, αφού δήλωσε ευχαριστημένος από την προσπάθειά του. Σχολιάζοντας την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, ανέφερε: «Ήταν μια ζόρικη χρονιά η φετινή λόγω των συνεχόμενων αναστολών», για να προσθέσει: «Η μείωση της ύλης που έγινε φέτος βοήθησε αρκετά όλους τους υποψηφίους».
Εν μέρει αναμενόμενο ήταν το χθεσινό θέμα για τη Μίνα Φαββατά, υποστηρίζοντας πως περίμενε κάτι πιο δύσκολο. «Αρκετά δύσκολη και κουραστική» χαρακτήρισε ακόμη τη σχολική χρονιά λόγω του ανοίγματος και κλεισίματος των σχολείων. Όσον αφορά στη μείωση της ύλης, παρατήρησε ότι ήταν ένας θετικός παράγοντας, αφού διαφορετικά «δε θα έβγαινε εύκολα».
Αισιόδοξος από την καλή απόδοσή του, αλλά και τη συνολική πορεία του ως εδώ, ήταν ο Λυκούργος Μέγγος, παρά τη σύγχυση που προκάλεσε το άνοιγμα και κλείσιμο των σχολείων πανελλαδικά.
Ευνοημένη από το κλείσιμο των σχολείων δήλωσε η Λίνα Λιαδή, καθώς, όπως τόνισε, είχαν περισσότερο διαθέσιμο χρόνο στο σπίτι για διάβασμα. Ένας ακόμα βοηθητικός παράγοντας ήταν η μειωμένη ύλη.
Βατά για κάποιον που είχε διαβάσει και είχε έμπνευση για την παραγωγή του λόγου χαρακτήρισε η Μαρία τα χθεσινά θέματα στην έκθεση. «Ήταν μια δύσκολη χρονιά η φετινή, γιατί είχε τη δυσκολία να κρατήσεις σε ισορροπία το πρόγραμμά σου», δήλωσε η ίδια για την προετοιμασία της.
«Προσπαθήσαμε να μειώσουμε το άγχος όσο μπορούσαμε κι ευτυχώς όλα πήγαν καλά τελικά» δήλωσε ο Γρηγόρης Τάτσης. Όσον αφορά στο σύνολο της φετινής χρονιάς, τη χαρακτήρισε ως περίεργη λόγω των διαδικτυακών μαθημάτων, κάτι που του δημιούργησε έλλειψη συγκέντρωσης στο διάβασμα.
Ευχαριστημένος από την επίδοσή του ήταν ο Δημήτρης Λυκοτραφίτης. Σχετικά με το θέμα, τόνισε ότι ήταν κάτι που περίμεναν γενικά, αφού ζητούσε να αναπτύξουν τρόπους για τη βελτίωση του κόσμου από τους νέους. Όσο για την προετοιμασία του, τη χαρακτήρισε δύσκολη λόγω της αναστολής των σχολείων.
«Ήθελε κριτική σκέψη και δεν ήταν κάτι συγκεκριμένο», δήλωσε η Χαρά Φωτοπούλου σχολιάζοντας το θέμα. Ως προς τα υπόλοιπα, πέραν της έκθεσης, η ίδια ανέφερε πως ήταν πολύ βατά.
Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα για την Αγγελική Αδαμοπούλου, καθώς τόνισε ότι ήταν αναμενόμενο το ζήτημα που κλήθηκαν να αναπτύξουν. Σχετικά με τη φετινή χρονιά και την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, ανέφερε ότι ήταν δύσκολη και απαιτητική.
Πιο εύκολο θέμα περίμενε η Αναστασία Αβραμίδου. Παρ’ όλα αυτά δήλωσε ευχαριστημένη ως προς τα υπόλοιπα θέματα και αισιοδοξεί για τα επόμενα μαθήματα.
Ικανοποιημένος από την απόδοσή του ήταν ο Γιώργος Γιαννίκος, με τα θέματα να είναι απλά για τον ίδιο. Όπως υποστήριξε, ήταν δυσκολότερα συγκριτικά με πέρυσι, αφού φέτος είναι η δεύτερη χρονιά που δοκιμάζεται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Ομαλά ξεκίνησαν φέτος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις
Η διαδικασία κύλησε ομαλά χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Νικόλαος Πεφάνης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο αριθμός των υποψηφίων φέτος ανήλθε στους 1.130. Σημειώνεται ότι οι μαθητές προσήλθαν κανονικά στα 14 επιμέρους εξεταστικά κέντρα της Καλαμάτας, ενώ παρατηρήθηκαν κάποιες ελάχιστες απουσίες, οι οποίες όμως δεν οφείλονταν σε υγειονομικούς λόγους.
Παράλληλα, θέλησε να αποστείλει μήνυμα αισιοδοξίας στους υποψηφίους, παροτρύνοντάς τους να παραμείνουν προσηλωμένοι στο στόχο τους παρά τις συνθήκες που επικρατούν αυτό το διάστημα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι υποψήφιοι πρέπει να ξέρουν ότι όλα τα προβλήματα που μπορεί να τους παρουσιαστούν αντιμετωπίζονται. Οι ίδιοι πρέπει να συνεχίσουν τον αγώνα τους απερίσπαστοι χωρίς να τους απασχολεί κάτι άλλο πέραν της επίδοσής τους στα μαθήματα».
Των Παναγιώτη Μπαμπαρούτση – Χριστίνας Μανδρώνη
ΓΕΛ Κυπαρισσίας: Δύσκολη η σχολική χρονιά, εύκολα και βατά τα χθεσινά θέματα
Γενικά η σχολική χρονιά που μόλις τελείωσε χαρακτηρίζεται, λόγω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης, ως δύσκολη, αλλά η χθεσινή πρώτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων κρίνεται ως καλή, με εύκολο ξεκίνημα και βατά θέματα.
Μαθήτριες και μαθητές που έγραψαν χθες στο εξεταστικό κέντρο του ΓΕΛ Κυπαρισσίας δεν έκρυβαν την αισιοδοξία τους για τη συνέχεια και τα αποτελέσματα, παρά τη δυσκολία της χρονιάς.
Δηλώσεις
Ο Φώτης Ζαφειρόπουλος τόνισε: «Φέτος ήταν δύσκολη χρονιά σχετικά. Μας είχαν κλείσει πολύ (σ.σ. τα σχολεία λόγω κορωνοϊού). Το χειρότερο ήταν ότι χάσαμε το πρόγραμμά μας στην αρχή, δηλαδή και για μένα το χειρότερο ήταν ότι το Νοέμβριο που μας κλείσανε έχασα το πρόγραμμά μου.
Ήταν σαν σε διακοπές οι περισσότεροι μαθητές. Ξεκουραστήκαμε λίγο παραπάνω δηλαδή, που δεν έπρεπε τόσο.
Τα θέματα βατά ήταν. Δεν ήταν τόσο δύσκολα. Πιστεύω πως καλά τα έχω πάει, άγχος δεν είχα, καθώς ό,τι έχουμε κάνει το έχουμε κάνει, τώρα ήρθαμε για το καλύτερο που μπορούσαμε».
Η Διονύσια Καλογεροπούλου είπε: «Φέτος η χρονιά ήταν λίγο περίεργη, είναι η αλήθεια, λόγω κορωνοϊού.
Ήμασταν περισσότερο σαν διακοπές όλοι και όντως χάσαμε το πρόγραμμά μας, γιατί μία μας άνοιγαν το σχολείο και μία μας το έκλειναν.
Παρόλα αυτά άγχος δε νομίζω ότι είχαμε. Ήταν σχετικά εύκολα και τα θέματα. Τώρα ό,τι γράψαμε, γράψαμε. Ελπίζουμε να τα πάμε όλοι καλά…».
Ο Δημήτρης Χριστόπουλος, ο οποίος φέτος δίνει για δεύτερη χρονιά εξετάσεις εν μέσω κορωνοϊού, σημείωσε: «Φέτος πρέπει να ήταν και πιο δύσκολα για τα παιδιά, γιατί ήταν περισσότερο καιρό στο σπίτι και έχουν χάσει περισσότερα μαθήματα.
Για εμένα, πάνω-κάτω, ήταν το ίδιο, γιατί δεν πήγαινα σχολείο και δεν άλλαξαν και πολλά. Τα θέματα σε σχέση με πέρυσι που είχα δώσει ήταν πιο κατανοητά, μου άρεσαν».
Ο Σπύρος Γραμματικός είπε: «Γενικά η χρονιά φέτος ήταν δύσκολη λόγω της πανδημίας, αλλά νομίζω αντεπεξήλθαμε παρά τις δυσκολίες και τα θέματα εμένα μου φάνηκαν εύκολα, δεν μπορώ να πω πως με δυσκόλεψε κάτι συγκεκριμένα. Και ήταν ένα θέμα που μπόρεσα να γράψω αρκετά στην έκθεση. Πιστεύω πως το ότι ήταν κλειστά τα σχολεία τόσους μήνες και δεν έγιναν πολλά μαθήματα δια ζώσης, μας δυσκόλεψε».
Ο Αντρέας Κράουτσιουκ επισήμανε: «Ήταν δύσκολη χρονιά, γιατί δεν μπορέσαμε να κάνουμε εύκολα όλα τα μαθήματα.
Όμως, τα θέματα δεν ήταν και τραγικά, ήταν σχετικά εύκολα. Νομίζω ότι πήγα καλά. Περισσότερο με δυσκόλεψε η τηλεκπαίδευση, γιατί ήταν αρκετά δύσκολο να κάνουμε τα μαθήματα»
Η Ελένη Αποστόλου σημείωσε: «Ήταν μια δύσκολη χρονιά με τις καραντίνες, δυστυχώς δεν κάναμε πολλά μαθήματα στο σχολείο και αυτό μας στοίχισε. Ούτε στο φροντιστήριο. Όλο με τηλεκπαίδευση.
Τα θέματα, θεωρώ, ήταν σχετικά εύκολα. Το κείμενο της Λογοτεχνίας ήταν λίγο περίεργο. Αλλά θεωρώ ότι άμα είχε διαβάσει ο μαθητής, θα τα πάει καλά».
Του Ηλία Γιαννόπουλου