Ολοκληρώθηκε η διάσωση-μεταφορά έξι ιστορικών σιδηροδρομικών οχημάτων από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία, προς αποκατάσταση και έκθεση στο υπό διαμόρφωση Σιδηροδρομικό Μουσείο στο Μηχανοστάσιο Πειραιώς (ΜΠΡ).
Σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ χαρακτηρίζει τη μεταφορά του ιστορικού τροχαίου υλικού «ως αδιαμφισβήτητα ιστορικό γεγονός, καθώς έπειτα από τόσες δεκαετίες για πρώτη φορά υλοποιείται σε μεγάλη κλίμακα κάτι τέτοιο, που στόχο έχει όχι μόνο να εξαιρεθούν από τις εκποιήσεις ορισμένα ιστορικά οχήματα, αλλά με εξειδικευμένο προσωπικό και τα διαθέσιμα μέσα να δοθεί ζωή στα σπάνια αυτά κομμάτια».
Ιστορικά σιδηροδρομικά οχήματα
Τα διασωθέντα και πλέον ασφαλή, έξι ιστορικά σιδηροδρομικά οχήματα προς αποκατάσταση και έκθεση είναι τα ακόλουθα:
-Κλειστή φορτάμαξα, η τελευταία διασωζόμενη και από τις πρώτες των Σιδηροδρόμων Βορειοδυτικής Ελλάδος (Αγρίνιο-Μεσολόγγι-Κρυονέρι), κατασκευής 1888
-Κλειστή φορτάμαξα φορτίου 10t, κατασκευής Baume Marpent Βελγίου, περί το 1900, που μετέφερε τα οστά του Θ. Κολοκοτρώνη στην Τρίπολη το 1930
-Διαξονική υδροφόρος κατασκευής περί το 1900 και μεταπολεμικής αποκατάστασης των ΣΠΑΠ
-Ατμάμαξα Εs 7721, υπέρθερμου ατμού, κατασκευής 1925, από τη γερμανική Linke Hofmann Laufhammerwerke
-Κλειστή φορτάμαξα, κατασκευής Ganz&Co. Danubius, Budapest Ουγγαρίας, το 1925. Οι πρώτες των ΣΠΑΠ με ωφέλιμο φορτίο 12t, αρχικά με υπερυψωμένη φυλακίδα τροχοπεδητή
-Αυτοκινητάμαξα Uerdingen- Dusseldorfer Waggonfabrik, κατασκευής 1937. Η παλαιότερη διασωζόμενη οτομοτρίς και μία από τις πρώτες στην Ελλάδα.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος θα συνεχίσει τις μεταφορές Μουσειακού Τροχαίου Υλικού και από άλλα σημεία του Δικτύου, με σκοπό το συνεχή εμπλουτισμό του μουσείου, η ενίσχυση του οποίου, σε συνδυασμό με τις άλλες δράσεις που προωθεί, θα το καταστήσουν σημείο αναφοράς του σιδηροδρόμου και της ευρύτερης περιοχής.
Της Βίκυς Βετουλάκη