Θύμα «phishing» νεαρή Καλαματιανή -Πώς της πήραν 4000 ευρώ σε δευτερόλεπτα

Θύμα «phishing» νεαρή Καλαματιανή -Πώς της πήραν 4000 ευρώ σε δευτερόλεπτα

Την απογοήτευσή της που, ακόμα κι αν άμεσα αντιληφθείς ότι έχεις πέσει θύμα εξαπάτησης, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να σε βοηθήσει, εκφράζει μέσα από το «Θάρρος» μια 30χρονη Καλαματιανή, η οποία μέσα σε δευτερόλεπτα έχασε από το λογαριασμό της 4.000 ευρώ, και παρότι ειδοποίησε την ίδια στιγμή την τράπεζα, η κλοπή δεν απετράπη. Σε αντίθεση, όπως μας μετέφερε, με ευρωπαϊκές τράπεζες, που απάντησαν άμεσα στα αιτήματά της προσπαθώντας να τη βοηθήσουν.

Ένας ακόμα λόγος που γνωστοποιεί την περιπέτειά της, η οποία ακόμα δεν έχει τελειώσει, είναι για να ενημερωθεί ο κόσμος και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, καθώς οι κινήσεις των απατεώνων είναι μελετημένες, ώστε τα θύματα να μην έχουν μεγάλα περιθώρια αντίδρασης, ενώ ακόμα και η ίδια που αντέδρασε άμεσα, δεν κατάφερε κάτι.

Με ένα μήνυμα
Η περιπέτειά της ξεκίνησε στις 28 Μαΐου, ημέρα Παρασκευή, αργά το μεσημέρι. Μάλιστα, όπως κατάλαβε αργότερα και μας μετέφερε, η επιλογή της ημέρας και της ώρας δεν είναι τυχαία, καθώς μέχρι το θύμα να αντιδράσει, οι υπηρεσίες και οι τράπεζες έχουν κλείσει.

Την ημέρα εκείνη, λοιπόν, η 30χρονη βρισκόταν στην εργασία της και έλαβε στο κινητό της ένα μήνυμα που αφορούσε τραπεζικό λογαριασμό που διατηρούσε μαζί με την αδελφή της.

Το κακό ξεκίνησε από τη στιγμή που άνοιξε το μήνυμα, καθώς μετά συνειδητοποίησε πως δεν είχε σταλεί από την τράπεζα. Το μήνυμα ανέφερε πως εκείνη τη στιγμή γίνεται παράνομη ενέργεια στο λογαριασμό τους και πρέπει να συνδεθεί σε αυτόν για να την ακυρώσει. Χωρίς να κάνει δεύτερη σκέψη και ζαλισμένη από τη δουλειά, πάτησε το σύνδεσμο και τη μετέφερε σε σελίδα που δεν της άφησε αμφιβολία ότι βρίσκεται σε περιβάλλον της Τράπεζας Πειραιώς.

Κλοπή σε δευτερόλεπτα
Όταν καταχώρησε τους κωδικούς της χρεωστικής της κάρτας που της ζητήθηκαν, της έβγαλε μήνυμα: «Σας ευχαριστούμε που ολοκληρώσατε τη διαδικασία ακύρωσης της συναλλαγής». «Την ίδια στιγμή με μετέφερε σε άλλη σελίδα, προφανώς για να με καθυστερήσουν και να γίνει η μεταφορά των χρημάτων. Επειδή, όμως, ταυτόχρονα είχα μπροστά μου υπολογιστή, ήρθε ενημέρωση ότι έχει γίνει μεταφορά 3.995 ευρώ σε άγνωστο πρόσωπο σε τράπεζα της Ισπανίας. Τότε κατάλαβα τι είχε γίνει. Τηλεφώνησα αμέσως στην τράπεζα, τους είπα τι έγινε και ζήτησα να ακυρώσουν τη συναλλαγή. Μου ακύρωσαν την κάρτα και μου ζήτησαν να κάνω ενυπόγραφη αίτηση ακύρωσης εμβάσματος, για την οποία μάλιστα κατέβαλα και 15 ευρώ. Αμέσως μετά πήγα και κατήγγειλα το συμβάν στην Αστυνομία», τόνισε η 30χρονη.

Τράπεζα στην Ισπανία
Στην Αστυνομία, όπως είπε, κατάλαβε αρχικά ότι θα γινόταν κάποια παρέμβαση μέσω της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για να παγώσουν την παράνομη διαδικασία, αλλά τελικά ούτε αυτό μπόρεσε να γίνει.

«Κανείς δεν μπόρεσε να παρέμβει και να κάνει κάτι, παρά το γεγονός ότι ειδοποίησα άμεσα. Ούτε η τράπεζα έχει κάποιο σύστημα να κάνει άμεσα ανάκληση της συναλλαγής ούτε η Αστυνομία να παγώσει τη διαδικασία. Στην τράπεζα, για την αίτηση που κατέθεσα μέσα σε λίγη ώρα από την κλοπή, μου απάντησαν έπειτα από πολλές ημέρες.

Παρά τα επανειλημμένα τηλεφωνήματα δε μου απαντούσαν κι όταν απάντησαν, μου είπαν να μπαίνω να κοιτάω το λογαριασμό μου και από εκεί θα μάθω αν ακυρώθηκε η συναλλαγή. Όταν πια έκανα φασαρία, μου είπαν ότι δεν υπάρχει ακόμα απάντηση στην αίτησή μου, και όταν έπειτα από πολλές ημέρες ήρθε η απάντηση, αυτή έλεγε ότι έγινε ανάληψη των χρημάτων από τράπεζα της Ισπανίας.

Ζήτησα από την Πειραιώς να μου δώσουν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία της συναλλαγής και ακόμα δε μου έχουν απαντήσει», υπογράμμισε, για να προσθέσει πως ζήτησε από την τράπεζα να επικοινωνήσει με την τράπεζα της Ισπανίας και της απάντησαν πως δεν μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Καμία εξέλιξη
Στη συνέχεια, ανέφερε, επειδή δεν μπορούσε απλώς να περιμένει τι θα γίνει, έψαξε τα στοιχεία της τράπεζας στην Ισπανία και διαπίστωσε πως ανήκει σε πολυεθνική. Πλήρωσε και μετέφρασε την αίτηση ακύρωσης που είχε καταθέσει στην ελληνική τράπεζα και την έστειλε στα κεντρικά της ξένης τράπεζας στην Ελβετία. «Οι ξένες τράπεζες αμέσως ήρθαν σε επαφή μαζί μου και μου απάντησαν ότι μεταβίβασαν την ίδια στιγμή το αίτημά μου στο υποκατάστημα στην Ισπανία. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι από τη δική μου τράπεζα, όταν έβλεπαν τον αριθμό του κινητού μου, δε μου απαντούσαν και η ξένη τράπεζα ανταποκρίθηκε αμέσως», κατέληξε η 30χρονη.

Κλείνοντας σχολίασε ότι όλες αυτές τις μέρες, τουλάχιστον, δύο γνωστοί της έχουν λάβει ίδια μηνύματα, τα οποία παρουσιάζονται σαν να είναι από την Εθνική Τράπεζα και προέτρεψε τον κόσμο να είναι πολύ προσεκτικός.

Πάντως, μέχρι χθες που μιλήσαμε, δεν υπήρχε καμία εξέλιξη στη υπόθεση και, φυσικά, κανείς δεν την έχει ενημερώσει για το τι ακριβώς έγιναν τα χρήματα, αφού μάλλον και από την τράπεζα της Ισπανίας μεταφέρθηκαν ηλεκτρονικά, χωρίς όμως κι αυτό να είναι 100% σίγουρο…

Της Βίκυς Βετουλάκη