Πραγματοποιήθηκε, χθες το απόγευμα στο Δημαρχείο Καλαμάτας, η πολυαναμενόμενη διαπαραταξιακή σύσκεψη για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο που πρόκειται να κατασκευάσει η εταιρεία “Μορέας”, στο Νέδοντα.
Παρόντες ήταν ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος, επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων (Β. Κοσμόπουλος, Β. Τζαμουράνης, Μαν. Μάκαρης), ιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, ο διευθυντής του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Στην αρχική του παρέμβαση ο δήμαρχος Καλαμάτας τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο θα δώσει μια άλλη αναπτυξιακή δυναμική στην πόλη, αφού θα διαθέτει, πλέον, μια ολοκληρωμένη αντιπλημμυρική προστασία. Στη συνέχεια, κατέθεσε κάποιους προβληματισμούς για τις παρεμβάσεις επί του Νέδοντα, για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν τα έργα, αλλά και τους λόγους που οι υπεύθυνοι δεν έψαξαν για εναλλακτικές λύσεις, πέρα από την πρόταση που κατατέθηκε.
Στη συνέχεια ο κ. Καρνέσης σχολίασε ότι το έργο της αντιπλημμυρικής προστασίας της Καλαμάτας είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού θα δώσει μια ολοκληρωμένη και πλήρη αντιπλημμυρική θωράκιση σε βάθος χρόνου.
Για το χρονικό διάστημα της παρέμβασης παρατήρησε ότι ο σχεδιασμός είναι να ξεκινήσει το 2022 και να ολοκληρωθεί το 2023. Χαρακτηριστικά υποστήριξε ότι η αναγκαιότητα του έργου είναι πολύ μεγάλη, αφού η ανάπτυξη της Καλαμάτας τα τελευταία χρόνια, δε συνοδεύτηκε και από τα αντίστοιχα έργα υποδομών.
Στη συνέχεια μέλος της ομάδας που σχεδίασε την παρέμβαση, προχώρησε σε μια πρώτη τεχνική ενημέρωση για το τι πρόκειται να γίνει. Όπως είπε θα υπάρξει συλλογή ομβρίων υδάτων που τρία ρέματα τα οποία θα οδηγηθούν, μέσω σήραγγας, στον “Καραμπογιά”, όπου θα διευθετηθεί η κοίτη του, ενώ, στη συνέχεια αυτά θα οδηγηθούν στο Νέδοντα.
Στην ομιλία του ξεκαθάρισε ότι επιλέχθηκε η συγκεκριμένη λύση, μια και οποιαδήποτε παρέμβαση επί των υπαρχόντων ρεμάτων που δημιουργούν τα προβλήματα είναι αρκετά κοστοβόρα, πολύ μεγαλύτερη από τα χρήματα που έχουν προϋπολογιστεί (σ.σ. 79 εκατομμύρια ευρώ).
Πρόσθεσε ότι τα έργα που έχουν γίνει στο Νέδοντα και ειδικότερα σε μέρος από το κλειστό τμήμα του είναι τελείως ανεπαρκή, τουλάχιστον, για τη σημερινή κατάσταση και τις αλλαγές του κλίματος. Ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει διαπλάτυνση της κοίτης, ενώ τα έργα εκβάθυνσης θα φτάσουν από 1,5 μέτρο μέχρι 3,5 μέτρα σε κάποια σημεία. Αναφερόμενος στο σκεπαστό τμήμα του Νέδοντα, εξέφρασε προβληματισμούς, αλλά τόνισε, ότι, τουλάχιστον, σε ένα τμήμα του είναι δύσκολο να αποφευχθούν οι παρεμβάσεις και η ανακατασκευή του.
Η ενημερωτική διαπαραταξιακή σύσκεψη τελείωσε στο σημείο αυτό, αν και σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα ακολουθούσαν οι προτάσεις – παρεμβάσεις των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.
Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που δεν ξεκαθαρίστηκε, ήταν αν όλα όσα έγιναν, χθες, ήταν μια σύσκεψη με…σημαδεμένα χαρτιά ή υπήρχαν περιθώρια αλλαγών επί της μελέτης.
Στο τέλος της σύσκεψης, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του δήμου Καλαμάτας, ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος τόνισε: “Υπήρξε μια αναλυτική συζήτηση – ενημέρωση για ένα κορυφαίας σημασίας έργο για το Δήμο και την πόλη της Καλαμάτας. Φυσικά αναφέρομαι στο μεγάλο έργο της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Καλαμάτας αλλά και των περιοχών ανάντη και κατάντη του αυτοκινητοδρόμου, έργο που με την ολοκλήρωσή του θα καταστήσει την Καλαμάτα ως την πρώτη πόλη πανελλαδικά που θα έχει θωρακιστεί έναντι πλημμυρικών φαινομένων.
Είναι γνωστό ότι η αναφορά των παρεμβάσεων έχει ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες, μιλάμε για σύνθετες τεχνικά και πολύπλοκες διαδικαστικά παρεμβάσεις και ως προς αυτή την κατεύθυνση είναι κρίσιμο να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους και να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Δεν έχει νόημα να αναφερθώ στα της χρηματοδότησης που είναι εξασφαλισμένη, είναι όμως εξόχως σημαντικό να εστιάσουμε τη συζήτηση ως προς τις παρεμβάσεις και την όχληση που αν θέλετε είναι αναπόφευκτο να υπάρξει σε σχέση με τη λειτουργία της πόλης. Άλλωστε μιλάμε για μία παρέμβαση, ένα έργο στην καρδιά της πόλης, στο Νέδοντα.
Υπήρξε παρουσίαση της προμελέτης από τα στελέχη του Υπουργείου και τους μελετητές του Μορέα ενώ ακολούθησαν τοποθετήσεις, ερωτήσεις και παρατηρήσεις.
Θα ήθελα με την ευκαιρία να πω ότι η μέχρι σήμερα συνεργασία με το Υπουργείο είναι καλή. Έχουμε ως Δήμος τονίσει, αν θέλετε, έχουμε θέσει τις δικές μας κόκκινες γραμμές και αυτό αφορά κυρίως στο σκεπαστό τμήμα του Νέδοντα που θα ανακατασκευαστεί, καθώς επ’ ουδενί δεν θέλουμε την αλλαγή του status quo στην καρδιά της Καλαμάτας. Και φυσικά και άλλα επιμέρους κρίσιμα κατ’ εμάς ζητήματα».
Στη διάρκεια της σύσκεψης τέθηκαν σειρά προβληματισμών και θεμάτων προς εξέταση. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν αφορούσε στην ανακατασκευή του σκεπασμένου τμήματος του Νέδοντα από την οδό Κιλκίς έως την οδό 23ης Μαρτίου, ζήτημα που για το Δήμο Καλαμάτας αποτελεί «κόκκινη γραμμή», όσον αφορά την πλήρη αποκατάστασή του στη σημερινή μορφή του.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, από τον Δήμαρχο τέθηκαν -μεταξύ άλλων- δύο θέματα. Το πρώτο αφορά τη διευθέτηση του Νέδοντα προς βορρά, και το δεύτερο την εξεύρεση χώρων στάθμευσης, προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας υπέργειων χώρων στάθμευσης επί των υφιστάμενων χώρων στο σκεπασμένο τμήμα του Νέδοντα.
Α.Π.