Μετά από τις δηλώσεις που έφερναν την καταστροφή, ότι ο δρόμος Τζάνε-Καλαμάκι θα μείνει στη μέση, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ζητήσει πίσω τα εκατομμύρια ευρώ που έχουν δοθεί για το έργο και διάφορα άλλα σχετικά, η Περιφέρεια Πελοποννήσου αποδέχτηκε τελικά ότι δεν γίνεται να περάσει ο δρόμος μέσα από την Αρχαία Κορώνη, τμήματα της οποίας ανασκάπτονται στο λόφο πάνω από το Πεταλίδι.
Για το θέμα αυτό είχαν συνεργασία χθες στην Τρίπολη η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη και ο γραμματέας του υπουργείου, Γιώργο Διδασκάλου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, ο οποίος και ανακοίνωσε ότι κλείνει πια αυτό το θέμα και ότι υπάρχει τρόπος να μην ζητήσει πίσω η Ευρωπαϊκή Ένωση τα έργα που έχουν δοθεί για το έργο του δρόμου…
Σχετικά η Περιφέρεια Πελοποννήσου ανακοίνωσε: “Διαλύεται οριστικά η εργολαβία στον οδικό άξονα Τζάνε – Καλαμάκι μετά την πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ αναφορικά με τον τρόπο παράκαμψης των αρχαιοτήτων στην περιοχή του Πεταλιδίου. Τα υπόλοιπα δύο τμήματα του εν λόγω δρόμου έχουν ολοκληρωθεί -με διαγράμμιση και ηλεκτροφωτισμό- και πλέον θα γίνει προσπάθεια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου το έργο να θεωρηθεί λειτουργικό, μετά από παρεμβάσεις που θα γίνουν άμεσα μέσα στο Πεταλίδι από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, σε συνεργασία με τον Δήμο Μεσσήνης.
Αυτό γνωστοποίησε ο Περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας μετά τη συνάντηση εργασίας για το πιο πάνω ζήτημα, την οποία είχε την Παρασκευή 13 Αυγούστου, στην Τρίπολη, με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον γ.γ. του υπουργείου Γιώργο Διδασκάλου.
“Όσον αφορά το επίμαχο τμήμα του εν λόγω έργου, δηλαδή την παράκαμψη του Πεταλιδίου, προχωρούμε άμεσα σε γεωλογική μελέτη και στη συνέχεια σε οριστική μελέτη. Οι διαδικασίες αυτές, ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν μέχρι το κλείσιμο του τρέχοντος ΠΕΠ 2014 – 2020 δηλαδή ως τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ η δαπάνη εκτιμάται σε 20 με 25 εκατομμύρια ευρώ. Θα πρέπει, επομένως, να προκύψει νέα εργολαβία μετά από νέο διαγωνισμό” τόνισε ο περιφερειάρχης και παρατήρησε:
“Ένα έργο 9 χιλιομέτρων θα φθάσει να κοστίσει πάνω από 40 εκατομμύρια ευρώ. Ένα έργο παράδειγμα προς αποφυγήν. Ο κρίσιμος χρόνος ήταν το 2018, όταν το ΚΑΣ συναίνεσε στην όδευση της παράκαμψης του Πεταλιδίου, μετά από παρεμβάσεις σε διάφορα επίπεδα. Δέχομαι ότι ήταν καλοπροαίρετες, αλλά αποδείχθηκαν ατυχείς ως προκύπτει εκ του αποτελέσματος”.