Η ώρα «απογείωσης» των υδροπλάνων πλησιάζει. Έπειτα από οκτώ χρόνια προσπαθειών, αναβολών και εμποδίων, οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις, που αναμένονται τον επόμενο μήνα, βγάζουν εισιτήριο για τα υδροπλάνα κατά τη θερινή σεζόν του 2022.
Μετά το φρένο που έβαλε η πανδημία στον τουρισμό και στις μεταφορές, κι εφόσον η υγειονομική κρίση δε φέρει νέα επιβράδυνση, η επανεκκίνηση της επόμενης χρονιάς μπορεί να γίνει με τα φτερά των υδροπλάνων.
Ο χρόνος που μεσολαβεί από τις πρώτες demoπτήσεις μέχρι την εμπορική λειτουργία την επόμενη σεζόν θα βάλει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός εκτενούς δικτύου περίπου 150 υδατοδρομίων στη χώρα σε ορίζοντα πενταετίας, το οποίο και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην ελληνική οικονομία με περισσότερα από 1 δισ. ευρώ.
Η Καλαμάτα εντάσσεται στο εθνικό δίκτυο υδατοδρομίων
Ως γνωστόν, η Πελοπόννησος και η Καλαμάτα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αναφορικά με την ανάπτυξη του δικτύου των υδατοδρομίων και αυτό επιβεβαιώνεται από τις καλπάζουσες εξελίξεις γύρω από την άδεια που αναμένεται να χορηγηθεί στο υδατοδρόμιο Καλαμάτας.
Ειδικότερα, η Καλαμάτα έλαβε ήδη την περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες διαδικασίες τόσο από πλευράς της Hellenic Seaplanes, που έχει αναλάβει την αδειοδότηση του έργου, όσο και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας.
Η εκκρεμότητα που αφορούσε στην άδεια περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει εξαλειφθεί, καθώς ανακοινώθηκε η έγκρισή της και πλέον ο τεχνικός φάκελος του υδατοδρομίου κατατέθηκε πλήρως επικαιροποιημένος και σύμφωνος με το νέο νόμο στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου να δρομολογηθεί η διαδικασία αδειοδότησής του.
Σε σχετική, δε, αναφορά του ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, σημειώνει: «Ως Δήμος Καλαμάτας νιώθουμε ιδιαίτερη ικανοποίηση που προχωρά η υλοποίηση του υδατοδρομίου στην πόλη μας. Ενός σπουδαίου έργου που θα υλοποιηθεί καλύπτοντας τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, λειτουργώντας παράλληλα και συμπληρωματικά με τα μέσα μεταφοράς.
Είμαστε ικανοποιημένοι που μετά μία μακρά περίοδο στασιμότητας η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου δείχνει την ξεκάθαρη πολιτική βούληση να λυθούν τα προβλήματα που εκκρεμούσαν. Ευελπιστούμε σύντομα το έργο να ολοκληρωθεί και εντός του 2022 να πραγματοποιηθούν οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνο στην Καλαμάτα. Πλέον δε χωρούν άλλες καθυστερήσεις.
Η Καλαμάτα έχει ενταχθεί στο εθνικό δίκτυο υδατοδρομίων, και σε μία νέα εποχή ανάπτυξης νέων τουριστικών προϊόντων, νέων μεταφορικών υπηρεσιών, καθώς και νέων επιλογών για τους δημότες και επισκέπτες της…».
Το έργο
Βάσει του πλάνου που αφορά στο έργο, το υδατοδρόμιο Καλαμάτας προβλέπεται να περιλαμβάνει χερσαίες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης επιβατών και αποσκευών συνολικής επιφανείας 120 τετραγωνικών μέτρων, καθώς και πλωτές εγκαταστάσεις για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων.
Τα υδροπλάνα που θ’ αναλάβουν το πτητικό έργο είναι τα Viking Twin Otter Series 400, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες το καθένα και ν’ αναπτύσσουν ταχύτητα έως 320 χιλιόμετρα την ώρα.
Όσον αφορά στο πτητικό έργο, αυτό αναμένεται να αυξάνεται σταδιακά, ξεκινώντας από έως πέντε ζεύγη πτήσεων ημερησίως (άφιξη – αναχώρηση) στην έναρξη της δραστηριότητας (2022) και αγγίζοντας, σε βάθος πενταετίας, το μέγιστο, που θα είναι έως είκοσι ζεύγη πτήσεων (αφίξεις – αναχωρήσεις) ημερησίως.
Στο υδατοδρόμιο αναμένεται ν’ απασχολούνται μέχρι πέντε άτομα.
Με την ολοκλήρωση της αδειοδότησης του υδατοδρομίου, η Hellenic Seaplanes θα εντάξει στο σχέδιο πτήσεών της δρομολόγια από την Καλαμάτα προς άλλους προορισμούς της Πελοποννήσου. Μεταξύ άλλων, με την Αρκαδία και συγκεκριμένα τη Λίμνη Τάκα, καθώς και την Ύδρα, τις Σπέτσες, τα Κύθηρα, τη Μονεμβάσια, την Ελαφόνησο κ.λπ.